A remunicipalización ideolóxica pode bater de fronte coa Xustiza

Expertos advirten de que corren o risco de ser declaradas nulas e deixan nunha situación complicada os traballadores.


|

LimpiezacalleOs servizos son públicos con independencia de quen os preste.


As remunicipalizacións de servizos públicos que se están levando a cabo "por ideoloxía" nos autodenominados 'concellos do cambio' poden desembocar en "procedementos xudiciais que declaren nulas" estas decisións e acabar custando "máis diñeiro aos cidadáns".


Díxoo este mércores o xurista Jesús Sánchez Lambás na presentación en Santiago do libro 'Remunicipalización. Cidades sen futuro?', que asina xunto ao catedrático Ramón Tamames, o consultor internacional Ramiro Aurín, o ex ministro socialista Valeriano Gómez e o economista Lorenzo Dávila.


En compañía dos dous últimos visitou Sánchez Lambás a capital galega para expoñer o seu traballo, que analiza este tipo de decisións desde o punto de vista económico e financeiro.


Durante a súa intervención, puntualizou que a lei estipula que os concellos só poden recuperar a prestación directa dos servizos tras xustificar que o farán con maior eficiencia, ante a ausencia dunha empresa que se faga cargo do contrato ou se existen "irregularidades" no seu desenvolvemento.


Con todo, criticou o experto, estas decisións tomadas en concellos gobernados polas "coalicións de Podemos" unicamente se fundamentan "en parámetros ideolóxicos".


CONTROL E INSPECCIÓN


Fronte a iso, lembrou que o labor que "é propio" dos municipios é "o control, a vixilancia e a inspección" da calidade coa que se presta o servizo. "No canto de saír co camión do lixo, hai que vixiar que saia", exemplificou, antes de cuestionar que a administración deba "competir" co sector privado.


Neste punto, expuxo que igual "fai falta" un regulador --coma o que xa existe no sector enerxético, entre outros-- para a xestión dos servizos públicos, que supoñen "un 30 por cento do PIB". Así, no canto de que cada concello sexa autónomo para supervisar os seus servizos, podería haber "un regulador xeral", reflexionou.


FÓRMULA PÚBLICO-PRIVADA


E, tras recalcar a "natureza pública" dos servizos con independencia de quen os preste, subliñou que da xestión debe encargarse "quen sexa máis eficiente". Neste punto, defendeu como "a solución con máis éxito" a colaboración público-privada a través, por exemplo, de sociedades mixtas.


"Hai magníficos exemplos de servizos públicos desempeñados desde o público, pero tamén de boa xestión privada, concertada ou mixta", corroborou Valeriano Gómez, quen tamén puxo o foco na importancia do "control" da prestación do servizo por parte da administración.


DÚBIDAS SOBRE O EMPREGO


Quen fora ministro de Traballo con José Luis Rodríguez Zapatero abordou tamén a situación laboral dos traballadores das contratas para advertir de que "a realidade legal" impide que poidan ser incorporados aos cadros de persoal público sen que medie un concurso, salvo que exista unha sentenza xudicial que así o ordene.


Pola contra, como apostilou Sánchez Lambás, podería utilizarse esta vía como "porta traseira" para acceder á administración.


BENEFICIO ECONÓMICO?


Coa vista posta no ámbito económico, o xurista tamén puxo en dúbida a "idea neomarxista" de que o concello obterá o beneficio da empresa se decide xestionar o servizo subcontratado de forma directa.


Neste aspecto profundou Lorenzo Dávila, quen sinalou que as compañías que asumen os servizos xa teñen "un know-how" e conseguen aforros por escala.


Non é o mesmo, expuxo, comprar 10 camións de lixo que 100, nin dispoñer dun centro de atención ao cliente en cada municipio ou dun centralizado para toda España.


Así é que o avogado e economista razoou que en grandes cidades ou áreas metropolitanas si podería aproveitarse a casuística para deseñar un cambio de modelo, pero non así en cidades pequenas coma Santiago.


DEBATES CON "INFORMACIÓN"


En todo caso, refugou "análise naíf" e apelou a establecer "debates" en profundidade antes de tomar decisións; mentres Valeriano Gómez requiriu "transparencia" e "información" sobre os custos, as repercusións laborais e os procesos técnicos.


Aquí fixo votos por que o "descontento" da cidadanía ante "importantes casos de corrupción" relacionados coa xestión de servizos públicos "non perturbe o debate". "Eses episodios deben ser xulgados, pero non deben facer perder de vista o sentido fundamental dos servizos públicos", sostivo.


MAPA DE SERVIZOS


Finalmente, o ex ministro sinalou que a remunicipalización de servizos non está a ter "unha gran transcendencia" no conxunto de España e augurou que "non se estenderá".


Na actualidade, como precisou, a "inmensa maioría" dos servizos de recollida de lixo son privados; do mesmo xeito que o 70 por cento dos servizos de limpeza e o 60 por cento dos de parques e xardíns. Máis repartida está a auga: un terzo da súa xestión é privada, un terzo é pública e o outro terzo é mixta.

relacionada O pleno de Santiago dá luz verde á aprobación para remunicipalizar a ORA e o guindastre
relacionada A oposición carga en bloque contra os procesos de remunicipalización de Noriega
relacionada "É rotundamente falso" que a xestión municipal da auga reduza a factura

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE