Sindicatos e patronal dan plantón á Xunta a 24 horas do inicio da folga de transporte
Aínda que ambas as partes están enfrontadas pola negociación dos convenios colectivos, comparten a súa oposición aos plans do goberno galego.
Sindicatos e federacións de transporte darán plantón á Consellería de Infraestruturas este luns, a 24 horas do inicio da folga convocada para este martes e este mércores --e así sucesivamente as próximas semanas, de maneira indefinida-- contra a primeira fase do plan que configura as novas liñas de autobús na comunidade.
Aínda que o venres o departamento autonómico citou ás dúas partes a unha reunión ás 10,00 horas para abordar de maneira conxunta o plan de transporte, o sábado decidiu, "de forma unilateral", segundo critican as centrais, modificar a convocatoria, e fixou un primeiro encontro ás 11,00 horas coas organizacións sindicais e outro ás 16,30 horas coas asociacións que engloban ás empresas.
Isto causou malestar entre ambas as partes, que, aínda que están enfrontadas pola negociación dos convenios colectivos, comparten a súa oposición aos plans do Goberno galego, por un plan que, entre outras cuestións, prevé integrar o transporte escolar nas liñas regulares.
SEN ACHEGAMENTOS ENTRE AS TRES PARTES
As novas liñas de autobús que deseñou a Xunta na primeira fase do plan de transporte público de Galicia constitúen o eixo central que este luns ía debaterse nunha reunión a tres bandas entre a Consellería de Infraestruturas, as federacións que agrupan ás empresas e os sindicatos UGT, CCOO e CIG.
A cita, antesala da primeira xornada de folga convocada polos representantes dos traballadores, fora convocada despois dun encontro este venres sen achegamentos entre as partes, que, con todo, si mostraron a súa disposición para dialogar.
Por unha banda, a patronal e as organizacións sindicais defenden empezar de cero un novo documento, ao opoñerse ao modelo que aspira a implantar o Goberno galego --de integración do transporte escolar nas liñas regulares de pasaxeiros--, posto que aseguran que destruirá negocio e emprego.
Pola súa banda, o departamento de Ethel Vázquez defende o seu anteproxecto "como alternativa para garantir que a partir de agosto haberá servizos despois das renuncias das empresas para seguir prestando máis de 500 liñas".
A INCÓGNITA, SE HABERÁ FOLGA
A proximidade entre a reunión deste luns e o primeiro paro do martes, ao que sucederá outro o mércores --e así indefinidamente todas as semanas--, fai difícil pensar nunha desconvocatoria de folga, aínda que UXT, CC.OO. e CIG advirten de que todo é posible, se hai vontade.
Con todo, a Xunta xa fixou uns servizos mínimos, que se sitúan ao redor dun terzo para os servizos regulares e cobren a totalidade para os escolares.
A TENSA REUNIÓN DO VENRES
O venres, as tres partes mantiveron unha tensa reunión á que convocara a consellería tras ofrecerse a mediar polo conflito que, en paralelo, manteñen patronal e sindicatos polo bloqueo dos convenios colectivos --que teñen carácter provincial--.
Anetra, Fegabús e Transgacar (tres das catro federacións do sector, xunto a Fegatravi) advirten de que esta negociación está hoxe supeditada "a un plan que implica menos postos de traballo e precarización das condicións laborais".
Tamén a Confederación Galega de Anpas de centros públicos expresou o seu rexeitamento ao proxecto de Infraestruturas, a través dun comunicado de prensa, "por converter o transporte escolar en transporte de viaxeiros con reserva de praza".
OS ARGUMENTOS
Dun lado, as centrais sindicais auguran a desaparición de ata un milleiro de traballadores, dun persoal que en total rolda as 7.000 persoas.
As empresas esgrimen que as pequenas compañías, as que abastecen o rural, quedarán sen ata un 70% da súa carga de traballo co novo deseño.
Mentres, precisamente, a Xunta defende que redactou este plan "como alternativa" para que a partir de agosto haxa servizos e emprego despois das renuncias das empresas a seguir prestando máis de 500 liñas".
Os ANTECEDENTES
En marzo de 2016, o Tribunal Supremo anulou a prórroga das concesións de autobuses de liña regular que o Executivo autonómico impulsou en 2009.
Agora que debe volver adxudicar a maior parte das concesións, a administración autonómica pretende tamén reestruturar boa parte das liñas.
Escribe o teu comentario