Axudas ao coche eléctrico deben ser para crear emprego de calidade, non máis beneficios; demandan traballadores
O sector de a automoción en España está en plena reconversión e os traballadores non queren ser os que paguen de novo o cambio de modelo de negocio. Este é un dos factores que explican porqué cinco sindicatos de distintas factorías -incluído o galego CUT, con representación en Stellantis Vigo, a antiga PSA Citroën- empezan a unir forzas.
O sector de a automoción en España está en plena reconversión e os traballadores non queren ser os que paguen de novo o cambio de modelo de negocio. Este é un dos factores que explican porqué cinco sindicatos de distintas factorías -incluído o galego CUT, con representación en Stellantis Vigo, a antiga PSA Citroën- empezan a unir forzas.
Nunha reunión celebrada esta fin de semana en Zaragoza participaron a CUT, o Sindicato de Traballadores de Opel (STOPEL) e STM, da factoría Ford València, ambos os pertencentes á Confederación Intersindical.; LAB, en Volkswagen Iruñea e Mercedes-Benz Gasteiz; e O teu, en Renault no Estado español. Unha de os seus principais reivindicacións é que o maná dos fondos europeos non regue ás empresas a cambio de nada.
Así, nun comunicado reclaman" vinculalas importantes axudas públicas asociadas a proxectos estratéxicos (PERTE) e fondos europeos de próxima xeración para a recuperación postcovid a o mantemento de a emprego e mellora das condicións de traballo e contratación". Os traballadores alertan que as súas condicións fóronse empeorando en favor de "un modelo de negocio que xera ganancias millonarias ao reducir sistematicamente os nosas salarios e precarización das condicións laborais".
A ninguén escápaselle que as factorías de coches son unha das grandes candidatas a recibir as axudas de Bruxelas. En primeiro lugar, porque encaixan no cambio de modelo produtivo se logran a conseguir os ambiciosos obxectivos de desenvolvemento do coche eléctrico. En segundo lugar, porque son un de os poucos sectores industriais onde España mantén unha posición importante en Europa e o Goberno necesita protexelo.
O problema é que os asalariados temen que o diñeiro público acabe exclusivamente destinado a unha maior automatización que xa serviu como argumento para eliminar ducias de miles de postos de traballo. Fronte a esta sangría, os sindicatos propoñen repartir a carga de traballo e así lograr máis empregos e máis facilidades para a conciliación familiar, deixando atrás unhas xornadas actuais cunha carga de traballo "insoportable".
Está por ver como reparte o Goberno os esperados fondos Next Generation e ata que punto vincúlaos con a xeración de emprego de calidade. Os sindicatos, consciente do sucedido en pasadas ocasións, advirten que esta vez non se pode ceder ao que ven como a habitual "chantaxe" da patronal cando ameaza con levar a produción fóra.
Escribe o teu comentario