Así será o edificio de pasaxeiros dunha estación de tren de Santiago máis cómoda e accesible desde o ensanche
A responsable de Adif dixo hoxe na presentación que “esta intermodal será unha fonte de diálogo a varios niveis: sinerxias entre distintos modos de transporte, entre as distintas administracións públicas e tamén, como non podía ser doutra maneira, entre as persoas, o noso motor”.
Futuro edificio de pasaxeiros da Estación de Tren de Santiago
A presidenta de Adif, Isabel Pardo de Vera, confía en que a adxudicación das obras do novo edificio de viaxeiros da estación de tren de Santiago adxudicarase "canto antes", despois de que a comezos deste mes de xuño licitásese esta actuación por 33,5 millóns de euros.
Unha vez adxudíquese, a execución das obras será de 30 meses, máis aló das "incidencias que poden ser a mellor ou a peor", segundo expuxo este venres durante a presentación en Santiago do proxecto do novo edificio, que corre a cargo do arquitecto Juan Ferreiros, e culminará o proxecto da intermodal tras a novas estación de bus e pasarela.
Así, a futura estación intermodal de Santiago terá 3,5 millóns de viaxeiros en 2025, dos cales 2,6 millóns moveranse polo Eixo Atlántico e 0,9 millóns cara a Ourense e o resto de España, segundo as previsións de Adif. Precisamente, anunciou as "mostras claras de interese" de operadores polo AVE a Galicia para a "liberalización" da liña.
Este edificio de viaxeiros construirase elevado sobre as vías das estación con apoios e conexións nas plataformas. Incluirá dependencias para a explotación dos servizos ferroviarios e comerciais da estación. Formará unha unidade coa pasarela peonil recentemente inaugurada.
Ademais, crearase unha praza na entrada da rúa de O Hórreo e construirase un aparcamento cuberto por marquesiñas para 460 prazas de aparcamento.
COLABORACIÓN ENTRE INSTITUCIÓNS
Pola súa banda, o alcalde de Santiago, Xosé Sánchez Bugallo, dixo que é "un día emocionante" despois de que pasase unha década desde que se resolveu o deseño do proxecto para a estación, que "deu moitas voltas" ata a actualidade. Así mesmo, remarcou que as recentemente inauguradas pasarela e estación de bus están "a funcionar extraordinariamente ben"
A continuación, destacou que con esta obra o Ensanche "queda consolidado como centro de Santiago", á vez que agradece a "colaboración entre institucións públicas" que posibilitou esta actuación.
Nesta liña, a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, resaltou o "exemplo" de colaboración entre administracións para esta actuación. Considera esta estación un exemplo de que os proxectos "máis transformadores sempre son os máis complexos", mentres valora o "cambio radical" na mobilidade para Santiago.
Aprecia que a pasarela "foi un revulsivo" para avanzar nunha nova fase da estación, de forma que converta a Santiago na "capital dese turismo que se necesita", á vez que "vertebra" á cidade. Deste xeito, Ethel Vázquez subliña que se pon a Compostela a "a altura" das terminais de "grandes capitais" de Europa.
Na súa intervención, Pardo chamou a atención sobre como se tivo en conta a perspectiva de xénero na obra para que non haxa "recunchos ocultos". Tamén puxo o foco sobre que o acceso a pé á intermodal "é moi elevado".
ESCALINATA E 'VERDERÓN'
A preguntas da prensa sobre a actual escalinata de pedra en O Hórreo, a responsable de Adif explicou que "non vai ter funcionalidade", pero di "non ter problema" en abordar o seu futuro, pois "calquera solución pode ser válida".
No tocante a que pasará co 'verderón', o antigo vagón que se atopa exposto en terreos da estación e que presenta un aspecto deteriorado, o alcalde de Santiago, Xosé Antonio Sánchez Bugallo, mostrouse partidario de que quede onde está "se se reforma".
Sobre o 'verderón', Pardo de Vera dixo que ese vagón está situado en terreos de Adif, pero é de propiedade privada, polo que a entidade non pode investir "sobre activos que non son seus" porque "sería unha irregularidade". Con todo, deixa claro que se puxeron en contacto cos donos para que se faga unha cesión para a súa restauración, aínda que "ata o de agora non houbo resposta".
Escribe o teu comentario