Un 40% de teleconsultas aínda este ano, a pesar de que o SERGAS premiará aos que máis atendan presencialmente

Os médicos, pediatras e enfermeiros de Atención Primaria contarán este ano con novos indicadores para acceder ao complemento de produtividade variable adicional ao seu salario, entre os que se atopan a necesidade de alcanzar unha cifra de consultas presenciais por encima do 60 por cento e non demorar as citas máis de catro días.

|

A CIG e o Defensor do Paciente critican o plan para complementar o salario dalgúns sanitarios se chegan a certa porcentaxe de consultas presenciais, pois entenden que o problema de fondo é outro, a falta de medios


O SERGAS prepárase para unha fase na que a pandemia pode estar máis controlada, pero a Atención Primaria seguirá cos mesmos ou aínda máis esperas, incrementadas por as miles de casos  de covid persistente 


O Bloque advirte de que "o retroceso" en atención primaria "é a guinda" á "obsesión de Feijóo" por "demoler o sistema público" e reclama unha volta ao 100% de atención presencial


Atención primaria






Os médicos, pediatras e enfermeiros de Atención Primaria contarán este ano con novos indicadores para acceder ao complemento de produtividade variable adicional ao seu salario, entre os que se atopan a necesidade de alcanzar unha cifra de consultas presenciais por encima do 60 por cento e non demorar as citas máis de catro días.


O 40% DAS CONSULTAS AÍNDA SERÁ A DISTANCIA

Con iso, o Servizo Galego de Saúde (Sergas) introduce nestes acordos o seu plan para recuperar a presencialidad nas consultas de Primaria, afectada o pasado ano pola pandemia da covid-19. Tal e como anunciaron varios dos responsables deste departamento autonómico, a intención é que o 60% de consultas deste nivel sexan presenciais ao longo deste ano.

En consonancia, nos acordos de xestión para médicos de familia e pediatras de Atención Primaria reflíctese que o complemento variable dependerá en parte de que se alcancen --ou superen-- o 60% de consultas presenciais, así como que as citas se asignen cunha demora igual ou inferior a catro días. As mesmas cifras operan para os pediatras de atención primaria.



A enfermería de adulto, pola súa banda, considera un indicador o alcanzar o 70 por cento de presencialidad, aínda que fontes do Sindicato de Enfermería Satse apuntan a que a afección neste grupo é menor, dado que xa se están realizando unha maioría de consultas presenciais.

Ademais destes indicadores, a pandemia determinou a inclusión doutros requisitos para alcanzar o complemento variable, tales como o porcentaxe de pacientes aos que se realiza un test de antígenos con sospeita de menos de cinco días de evolución, o seguimento de pacientes post-covid --no caso dos médicos-- ou a participación no proceso de vacinación --no de enfermería--.

A recuperación da presencialidad nas consultas de Primaria é unha cuestión amplamente reclamada desde distintos sectores, unha vez avanzado o proceso de vacinación do persoal sanitario. Os responsables de Sanidade mostráronse sempre proclives a esta recuperación, aínda que existen algunhas trabas, como que os pacientes aínda non poden pedir telemáticamente unha consulta presencial.

Para iso, deben facelo por teléfono ou presencialmente no seu centro de saúde. Pola contra, as aplicacións en liña establecen como preferente a cita telefónica e é despois o médico o que determina que se faga ao paciente outra citación presencial.

PRECARIEDADE DE RECURSOS
En relación a esta cuestión, a CIG criticou a inclusión destes parámetros nos acordos de xestión e asegurou que a falta de presencialidad é "unha consecuencia da precariedade de recursos humanos e estruturais" do sistema.

Por iso, apunta o sindicato, "a falta de presencialidad non se soluciona impoñendo porcentaxes", senón desenvolvendo "plans de recuperación da actividade presencial, con axendas reais, non infinitas ou imprevisibles, que poidan ser atendidas por profesionais co tempo necesario para facelo, e os recursos e a capacidade de resolución necesaria para resolver a inmensa maioría dos problemas das persoas que acoden ás consultas".

En canto ás esperas para as consultas, a CIG lembra que "non son vontade dos profesionais", se non, "consecuencia do incremento de actividade relacionada coa pandemia e da falta de recursos". "Os centros de saúde non están pechados, cos profesionais dentro sen facer nada", subliñan.

Do mesmo xeito, consideran que as listas de espera tamén son "consecuencia directa da política de xestión de recursos humanos da Consellería de Sanidade", aos que acusou de "precarizar as condicións de traballo" en Primaria.

Tamén o Defensor do Paciente fíxose eco desta información e remitiu un escrito ao Fiscal Superior de Galicia para que se investigue o que consideran un "abuso de poder" por utilizar aos traballadores sanitarios "como arma arreboladiza" cando "non se potencia nin os medios nin o persoal".

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE