A concesión da AP-9 prorrogouse dúas veces irregularmente, explica un experto universitario
Prorrogar a Audasa a xestión da autoestrada do Atlántico, no canto de sacala a concurso, violou as leis tanto de Europa como de España, defende Julio Costa
O catedrático de Dereito Mercantil da Universidade de Vigo, Julio Costa, apuntou este martes que a concesión da AP-9 debeu saír a concurso unha vez finalizada a súa vixencia, en lugar de prorrogarse (en dúas ocasións), porque así o recolle a normativa europea e a lexislación española que a traspón.
En declaracións aos medios antes de participar nunha xornada organizada pola Confederación de Empresarios de Pontevedra (CEP) sobre a competencia entre as empresas, Julio Costa referiuse á demanda presentada ante a Comisión Europea pola asociación EN COLETIVO, que considera que as prórrogas foron ilegais porque non saíron a concurso.
"É unha iniciativa que, de frutificar, crearía un problema serio para a administración pública", sinalou, e engadiu que "as normas deben respectarse". Ao seu xuízo, ao termo do prazo da concesión que tiña Audasa, esta "debeu saír a concurso" porque "o di o dereito comunitario e a normativa española que traspón ese dereito".
Este catedrático afirmou que, ao terminar unha concesión, "ábrese o mercado e as empresas compiten". Se se prorroga esa concesión, explicou, "non hai mercado e non hai competencia".
XUÍZO CONTRA AUDASA
Por outra banda, con respecto ao xuízo que se inicia este martes nun xulgado Mercantil de Pontevedra, por unha demanda colectiva interposta pola Fiscalía contra Audasa (pola cobranza "abusiva" de peaxes durante as obras de ampliación da ponte de Rande), este experto limitouse a expresar o seu desexo de que a sentenza "sexa favorable aos intereses dos usuarios".
Así mesmo, con respecto á comparecencia na causa solicitada pola Avogacía do Estado, o catedrático apuntou que a Fiscalía "actúa en defensa do interese xeral" e que a solicitude da Avogacía do Estado pode deberse á previsión de "unha posible responsabilidade patrimonial que se poida derivar dunha sentenza contraria á concesionaria".
Finalmente, o presidente da Confederación de Empresarios de Pontevedra, Jorge Cebreiros, tamén trasladou a súa esperanza de que "Audasa deixe de cobrar o incremento do 2% --nas peaxes-- ata 2048" porque iso "afecta gravemente á competitividade das empresas e aos usuarios".
XORNADA SOBRE COMPETENCIA
Cebreiros e Julio Costa fixeron estas manifestacións antes de participar nunha xornada sobre a libre competencia, na que tamén estivo presente o presidente da Comisión Galega de Competencia, Ignacio López-Chaves.
López-Chaves lembrou que este organismo ten unha "dobre función", por unha banda, a da defensa da libre competencia, e por outro, un labor de promoción e divulgación entre as empresas.
Segundo sinalou, entre as denuncias máis habituais que chegan nestes momentos á Comisión, ademais das que alertan de posibles abusos de posición de dominio, están aquelas referidas a acordos colusorios (pactos empresas empresas para repartirse un mercado) en materia de contratación.
Así, esas posibles infraccións chegan a este organismo a través das mesas de contratación ou do propio Tribunal Administrativo dá Contratación de Galicia (TACGal), para que a Comisión inicie os expedientes e, no seu caso, sancione ás empresas.
Escribe o teu comentario