Confirmado acordo para salvar Barreras coa saída de PEMEX e a entrada de Ritz Carlton (Marriott International)


A marca de hoteis de luxo -controlada á súa vez por Marriott International (cuxo accionariado dominan fondos de investimento de Estados Unidos)- faise co 75% do maior estaleiro privado de España. O definitivo adeus de PEMEX a Galicia evidencia que as grandes promesas de investimentos prometidos por Feijóo quedaron en moitísimo menos do anunciado e deixaron a Barreras ao bordo dunha morte que agora podería esquivar. Iso si, fracasa o intento de compra polas auxiliares galegas e queda todo en mans de fondos de investimento de EE.UU. .


|

A marca de hoteis de luxo -controlada á súa vez por Marriott International (cuxo accionariado dominan fondos de investimento de Estados Unidos)- faise co 75% do maior estaleiro privado de España. O definitivo adeus de PEMEX a Galicia evidencia que as grandes promesas de investimentos prometidos por Feijóo quedaron en moitísimo menos do anunciado e deixaron a Barreras ao bordo dunha morte que agora podería esquivar. Iso si, fracasa o intento de compra polas auxiliares galegas e queda todo en mans de fondos de investimento de EE.UU. .


Ritz Carlton, a través da sociedade Cruise Yatch Upper Holdco Limited, confirmou o acordo co accionista maioritario de Hijos de J. Barreras, PMI (filial da petroleira mexicana PEMEX e que ten un 51 por cento das accións) e con outro dos accionistas, o grupo Albacora (que ostenta o 24,5 por cento dos títulos) para tomar o control do estaleiro vigués.


O CEO de Mariott International, dueu00f1ou de Ritz Carlos, novo dueu00f1ou de Barreiras Vigo


Arne Sorenson Presidente e  CEO de Marriott International, máximo accionista de Ritz Carlon, novo dono do 75% de Barreras | CC BY 2.0 World Travel & Tourism Council  


Así o trasladou a través dun comunicado, no que ratifica un acordo que xa fora avanzado fai algo máis dunha semana e no que se confirma que terá o control da empresa co respaldo do 75 por cento da propiedade, aínda que non se concreta se ese acordo contempla a compra de accións ou a inxección de capital (diversas fontes sinalaron que Ritz Carlton estaría disposto a cubrir o sobrecusto do cruceiro, entre 50 e 60 millóns de euros).


No comunicado, Ritz Carlton sinala que este pacto "resolve a actual situación de Hijos de J. Barreras e permite que recomience o futuro do estaleiro". Así mesmo, indica que o seu equipo e os equipos de PMI e Albacora están agora "traballando na elaboración dos documentos legais necesarios para o desenvolvemento do devandito principio de acordo".


Ademais, Ritz Carlton fai un chamamento tamén a "quen ata este momento decidisen non participar nesta solución", é dicir, fundamentalmente ao outro accionista, que é o cesado presidente o galego José García. Así, trasladou a mensaxe de que "aínda ten a porta aberta para facelo no futuro".

"ASEGURAR A FINALIZACIÓN" DO CRUCEIRO

No seu comunicado, Ritz Carlton tamén confirma que haberá un "nomeamento temporal de equipos externos e experimentados" que traballarán en favor da continuidade do estaleiro. A este novo equipo, "incluídos os administradores", encomendaráselles "asegurar a finalización do Evrima", o cruceiro de luxo que Barreras está a construír para The Ritz Carlton Yatch Collection.


"Tamén sentarán as bases para que Hijos de J. Barreiras poida conseguir negocios novos e rendibles no futuro", engadiron desde a armadora, aínda que non concretaron en que situación quedan os contratos de Havila e grupo Armas.

O CEO de Cruise Yacht Upper Holdco Limited, Douglas Prothero

, agradeceu a PMI e a Albacora que abrazasen " a súa proposta para o estaleiro, e trasladou ese agradecemento aos traballadores, provedores, subcontratas, entidades financeiras e administracións "por toda a paciencia e apoio" mostrados ata a data.


ADEUS DEFINITIVO A PEMEX E ÁS PROMESAS DE FEIJÓO

Na mesma liña, PEMEX expresou a súa "absoluta confianza" no equipo de Cruise Yatch upper Holdco Limited para "salvagardar o futuro" do estaleiro, o que permitirá á petroleira "centrarse no núcleo duro do seu negocio". 


Hai que lembrar que PEMEX desembarcou en Barreras da man de Alberto Nuñez Feijóo. Tras unha enorme cantidade de promesas -que incluíron a construción de ducias de barcos en Galicia e mesmo unha base loxística da petroleira pública azteca no Porto Exterior da Coruña- o investimento de México limitouse a quedar co accionariado do estaleiro, pero sen controlar a súa xestión diaria, e encargar construír alí un flotel e outro en Navantia Ferrol, botado con atraso e infrautilizado. 


En canto cambiou o Goberno de México, coa marcha do conservador do PRI Peña Nieto, o esquerdista  López Obradoiro acusou aos anteriores xestores de PEMEX de sobreprezos e cobranza de comisións. De feito, un dos directivos que negociou coa Xunta está en busca e captura. O novo executivo americano sempre quixo vender o seu dominio do estaleiro europeo para paliar a súa enorme débeda e agora conségueo. 


LECTURA POLÍTICA INCONCLUSA

Feijóo, mentres tanto, outrora cabeza visible dos intereses de PEMEX en Galicia, adoptou un perfil baixo nesta crise, con Barreras xa en preconcurso de acredores,  e na operación que parece pode salvar ao maior estaleiro vigués. Algo que lle reprocha duramente o PSdeG, quen di que se oculta das súas responsabilidades.


Está por ver como acaba todo isto. Unha clave é que Barreras necesita diñeiro fresco para acabar o buque de luxo para Ritz Carlton que ten nas bancadas e, se pode, construír outro xemelgo, xa comprometido, e tentar recuperar outros pedidos que foi perdendo estes meses. Para sacalos adiante, hai que pagar xa as millonarias débedas coas empresas auxiliares, que fracasaron na súa alianza para facerse co control de Barreiras. O estaleiro necesita financiamento e haberá que ver se Xunta e Estado axudan a conseguilo tras o fracaso do desembarco de PEMEX.


Finalmente, a portavoz da vasca Albacora, Luisa Lachaga, lembrou que a súa familia leva "moito tempo" ligada a Barreiras e este acordo é un "paso importante" nun "momento crítico". Así, sinalou que este grupo pesqueiro está a apoiar "o único camiño viable para os traballadores e as industrias marítimas da rexión".


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE