Alerta sanitaria ao atopar toxina botulínica nunha lata de atún dunha conserveira galega
A Axencia Español de Seguridade Alimentaria e Nutrición decretou un brote de intoxicación alimentaria causado por toxina botulínica asociado ao consumo de conserva de atún en aceite de xirasol. Hai catro afectados polo brote -tres deles xa foron dados de alta- e os produtos da empresa xa foron localizados e retirados do mercado. Fuentes de Frinsa explican a Galiciapress que estudan a posibilidade de que, unha vez adquirido o atún, este puidese contaminarse por unha mala conservación por parte dos consumidores.
A Axencia Español de Seguridade Alimentaria e Nutrición decretou un brote de intoxicación alimentaria causado por toxina botulínica asociado ao consumo de conserva de atún en aceite de xirasol. Hai catro afectados polo brote -tres deles xa foron dados de alta- e os produtos da empresa xa foron localizados e retirados do mercado. Fuentes de Frinsa explican a Galiciapress que estudan a posibilidade de que, unha vez adquirido o atún, este puidese contaminarse por unha mala conservación por parte dos consumidores.
Traballadores nunha conserveira
En concreto, foi detectado nunha lata de atún distribuída pola cadea DIA e elaborada por Frinsa do Noroeste, na localidade de Ribeira na provincia da Coruña.
"O produto implicado corresponde a unha conserva de atún en aceite de xirasol formato RO 900, da marca DIA, con lote 19/154 023 02587 elaborado en Frinsa do Noroeste S.A. con data de consumo preferente 31/12/2022", explica a axencia.
A totalidade do produto distribuíuse pola plataforma DIA a establecementos das comunidades autónomas de Asturias, Castela e León (onde se detectou o brote), Cataluña, Aragón, A Rioxa, Murcia, Navarra, Castela-A Mancha e Valencia, onde se procedeu á inmobilización e retirada dos produtos afectados.
CATRO AFECTADOS
Polo momento as primeiras informacións apuntan a que unha das latas da conserveira é a responsable de a intoxicación de polo menos catro persoas que consumiron o atún dunha ensalada rusa. As autoridades sanitarias cren que a conserva é a culpable da indisposición dos afectados, dos cales tres deles xa foron dados de alta, aínda que fontes da empresa afirman que se está investigando o caso, xa que a conserva podería levar varios días aberta antes de que se consumise, o que provocaría a entrada de patógenos. "Non hai constancia de máis afectados", precisa a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición.
A confirmación do positivo pola toxina botulínica deuse no día de onte, aínda que a axencia tivo coñecemento o pasado 9 de agosto a través dunha notificación trasladada polas autoridades sanitarias da comunidade autónoma de Castela e León dunha notificación de alerta por presenza de toxina botulínica en conserva de atún en aceite de xirasol da marca DIA.
"Con esta información, o mesmo día 9, AESAN activou a alerta a nivel nacional e localizouse e inmobilizou de forma preventiva o produto implicado na investigación epidemiolóxica sospeitoso de ser o causante do brote: conserva de atún en aceite de xirasol da marca DIA", engade a Axencia, advertindo que xa se retirou o produto afectado e recomendando aos consumidores que se absteñan de inxerilo por precaución e devólvano ao momento de compra.
O lote de atún en aceite de xirasol investigado e retirado de "forma preventiva" está composto por un total de 3.420 latas e ningunha delas foi comercializada en establecementos galegos. As latas unicamente puideron ser adquiridas nas CCAA anteriormente citadas.
COMUNICADO DE DIA
Desde Grupo DIA pediron a aqueles clientes que adquirisen o lote de atún en aceite de xirasol de 900 gramos fabricado por Frinsa 19/154 023, con data de caducidade decembro de 2022, que devolvan o produto na súa tenda máis próxima.
"Este lote de atún fabricado por Frinsa foi retirado xa o 10 de agosto de todas as tendas por iniciativa de DIA e de forma preventiva, tras o aviso dunha posible contaminación por parte das autoridades sanitarias coas que DIA estivo en permanente contacto", indica.
DIA "lamenta profundamente os inconvenientes que puidese causar aos seus clientes" e precisa que seguirá "mantendo os máis altos estándares de esixencia na calidade e seguridade alimentaria en todos os seus procesos". "Estivemos en permanente contacto coas autoridades sanitarias, 24 horas ao día", puntualizan fontes da empresa de supermercados.
De igual maneira, desde DIA despexan calquera posibilidade de que a contaminación se haxa podido producir nos seus almacéns ou establecementos. “Só prodúcese na materia prima, cando se está traballando co atún; é imposible que se produza nun frigorífico ou ao trasladala dun sitio a outro". A toxina "desenvolveuse no proceso de fabricación e non se eliminou", segundo DIA, aínda que se baralla a posibilidade de que, unha vez adquirido o atún, este puidese contaminarse por unha mala conservación por parte dos consumidores.
A compañía de supermercados tamén puxo ao dispor dos clientes un teléfono para calquera dúbida que poidan ter a través do Servizo de Atención ao Cliente no número 91 217 04 53 ,que estará dispoñible 24 horas ao día.
Escribe o teu comentario