Langtry (Cs): “O noso interese é recuperar Ferrol, non motivos persoais e partidistas”

|

Galiciapress entrevista a Alejandro Langrtry (1970), candidato de Cidadáns á alcaldía de Ferrol. Nas mans do outrora edil do Partido Popular pode estar a futura cor do goberno local, segundo as enquisas, por iso a política de pactos é un dos temas desta conversación. Langtry móstrase orgulloso do cambio nunha curiosa campaña na que se autodenomina como o “cambia chaquetas” polo futuro de Ferrol.  O seu programa -co emprego e o turismo como eixos centrais-  e a súa postura sobre os aparcamentos son outros puntos desta charla.


Langrty ferrol cs

Alejandor Langtry, candidato ao Concello de Ferrol con Cidadáns, atendeu a Galiciapress


O pasado 28A, Ciudadanos logrou case 50 mil votos máis en Galicia que nas pasadas xerais, logrando dous escanos. En Ferrol logrou un milleiro de votos máis. Confían en que estes datos sexan extrapolables ás aspiracións do partido as eleccións de maio?

Nós confiamos en ter un mellor resultado con respecto ás anteriores eleccións municipais e poder formar un bo equipo dentro do concello entre os concelleiros.


A outra lectura que deixou as xerais é que en grandes cidades, como a propia Ferrol, Vox pasou a ser a quinta forza. Preocúpalle?

Non, realmente as perspectivas que temos en Ferrol é que partidos como Vox serán residuais.


Con todo, é difícil pensar en que nas grandes cidades volvan dar maiorías absolutas, e Ciudadanos pode ser a chave para formar goberno. Estaría Ciudadnos disposto a pactar co PP ou mesmo co PSOE para formar goberno?

Creo que os pactos haberá que falalos unha vez os veciños fagan o seu exercicio do voto e á vista dos resultados. Non necesariamente ten que haber pactos. Pode haber apoios, pode haber pactos…pode haber un pouco de todo e dependerá do tipo de escenario no que nos movamos. Ciudadanos en Ferrol, como en todas as cidades, preséntase para gañar as eleccións, pero logo serán os veciños os que digan onde lle corresponde estar e canta representación pode ter.


Cre que despois da súa saída do PP pode condicionar as negociacións? No seu vídeo de campaña defínese como o “cambia chaquetas” e dixo ao irse que o PP antepon os seus intereses e os persoais aos da cidade…

Eu, como todo o equipo de Ciudadanos Ferrol, temos claro que nos metemos nisto porque temos a cidade por encima de todo. Iso quere dicir que a cidade vai estar sempre por encima de todo e sempre imos mirar polos intereses da cidade, non motivos persoais e partidistas.

Non necesariamente ten que haber pactos. Pode haber apoios, pode haber pactos…

O noso interese é recuperar Ferrol, que fai moita falta porque é unha cidade que leva en crise moito tempo, e mentres pasaron os gobernos a crise permanece e a poboación decrece. Nós presentámonos para recuperar Ferrol, darlle a volta á situación, e non imos ter ningún problema con ninguén que queira recuperar a cidade.


Uno dos grandes problemas que se viviron nesta lexislatura é a falta de consenso para aprobar os orzamentos Como ve á cidade despois destes catro anos con Jorge Suárez á fronte da alcaldía?

Catro anos de tempo perdido porque realmente nestes catro anos non se avanzou nada. Nin en mantemento, nin cousas novas, nin en arranxar ningún tipo de problemas, nin en reverter o principal problema de Ferrol que é o desemprego.


O PROGRAMA DE CS

Fálenos un pouco dos puntos fortes do programa de Alejandro Langtry.

Non é o programa de Langtry, é o programa de Ciudadanos Ferrol. Percorremos a cidade e falamos con todos os colectivos. Ademais vivimos durante moitos anos aquí e sabemos os problemas que se arrastran. O certo é que Ferrol leva entre 25 e 30 anos perdendo poboación e gobernaron partidos de distintos colorees pero o que ocorre é que cada catro anos pérdese o mesmo número de habitantes. Isto quere dicir que se fai sempre o mesmo: prométese, incúmprese o prometido e o resultado é o mesmo gobernen uns ou outros.


Precisamente nós o que propoñemos é unha alternativa. Propoñemos só o que se pode cumprir e cousas que se poden cumprir en catro anos para recuperar Ferrol. Os puntos principais do noso programa son, primeiramente, o emprego. Apostar por xerar grandes parcelas de chan industrial porque a situación de Ferrol co porto exterior e a pronta conexión ferroviaria con ese porto así nolo permite, cunha gran zona preto dese porto para poñer ese adoita industrial que pode supoñer a diferenza con respecto a outras cidades para que cando unha empresa busque unha gran parcela, xa sexa de loxística ou outro sector produtivo, pense en Ferrol. Ese é debe ser o gran empuxe para xerar emprego e recuperar o emprego que se perdeu.


Ademais apostar pola recuperación dos espazos urbanos e as edificacións municipais. O concello ten moitas propiedades en desuso que moitas non están rehabilitadas e consideramos que ademais de dar exemplo rehabilitándoas hai poñelas ao servizo da xeración de emprego. É dicir, buscar empresas que se poidan instalar nestes locais e destinar os máis adecuados para incubadoras de empresas e centros de coworking para apoiar o emprendemento que se desenvolva en Ferrol.


Unha aposta por reducir os trámites e os impostos, porque temos que ter un concello áxil porque as licenzas poden tardar entre un ano e dous e iso é intolerable, e facer de Ferrol unha cidade de destino de posibles investidores que queiran montar aquí o seu negocio. Ademais montar unha Oficina de Proxección Económica dentro do concello co obxectivo de captar industrias e buscar financiamento tanto para proxectos municipais ou dar información de oportunidades de información a empresas que queiran instalarse aquí. Cremos que se pode xerar miles de postos de emprego cunha boa aposta municipal.


Langtry surf

Langrty avoga por apostar por deportes como o surf para atraer o turismo e gnerar emprego


Doutra banda hai que recuperar Ferrol. Ferrol é unha cidade preciosa pero que está en decadencia por culpa dos sucesivos gobernos municipais e que non se centraron en manter o que temos. É unha cidade que perdeu poboación e ten que recuperarse a si mesma: rúas arranxadas, beirarrúas limpas, parques e xardíns limpos, seguridade na rúa, aparcamentos que permitan que a xente veña á cidade e non que todo sexan trabas como así foi ata agora, porque é moi difícil aparcar. Unha zona rural que dispoña de todo tipo de servizos, porque hoxe non dispón sequera de saneamento, e temos que conseguir que Ferrol recupere ser un gran centro comercial e de servizos do norte da provincia, algo que se perdeu cos anos. Facer unha aposta por recuperar a vida, o lecer, o turismo e a cidade.


Do mesmo xeito hai que facer unha aposta por sacar a cultura á rúa e o que temos é que aproveitar para encher as rúas de vida e aproveitar o tema de festas que estivo moi desaproveitados e ter eventos ao longo de todo o ano para que existan escusas para que a xente veña a Ferrol e gozar do que pode ofrecer. Este é un elemento fundamental como é o desenvolvemento do turismo, porque aínda que hai que manternos como unha cidade industrial e a construción naval, tamén hai que apostar por un turismo pola súa ría e as súas praias, as mellores de Galicia de mar aberto, algo que podemos orientar a distintos tipos de deportes acuáticos en distintas climatoloxías para organizar competicións, como o surf, algo polo que non apostou o concello e está todo por facer para xerar actividades e empelo vinculado ao turismo. E sería un turismo desestacionalizado e que acollería a xente de alto poder adquisitivo que viría de zonas que non lles permite facer o que si ofrece Ferrol. Outro exemplo pode ser o Camiño Inglés, que recibe pouco apoio e cada vez máis visitas, pero que ben canalizado pode ser unha fonte de ingresos para os ferroláns.


PROXECTOS E PROBLEMAS

Fala de que en Ferrol é moi difícil aparcar. Unha das polémicas coa que arrincou a campaña vira ao redor da Praza de Armas. Algúns partidos discuten a posibilidade de modificar as obras actuais e crear un aparcadoiro subterráneo. Vostede é partidario desa construción. Realmente é tan perentorio a falta de aparcamentos en Ferrol?

O é. E hai unha cousa moi clara, e é que moitas veces os políticos non escoitan aos veciños e céntranse en poñer a cidade como lle gustaría ao político. Nós escoitamos á cidadanía para que nos digan cales son os problemas que viven. E en calquera enquisa que reflicten as preocupacións dos veciños o aparcamento é un dos principais problemas da cidade, non o di un político. Cando imos aos concellos veciños e preguntamos a por que deixaron de vir a Ferrol a resposta é sempre a mesma, e é que resulta moi difícil aparcar. Non é que non haxa bo comercio ou bos servizos.


Hai traballar na peonalización, pero primeiro hai que ter peóns. Hai que recuperar a cidade, tratar de que volva á cidade e que a use e non se vaia ás grandes áreas comerciais. Hai que apostar polo aparcamento porque os centros das grandes cidades están a ter un problema porque se van ás grandes zonas comerciais. E fano porque ofrecen unha serie de servizos como o aparcamento gratuíto, onde un aparca en calquera praza e pode pasar a tarde alí de compras ou de lecer coa familia, con actividades para os nenos. Pois isto mesmo hai que ofrecelo na cidade e o primeiro ten que ser un aparcamento gratuíto. Non necesariamente ten que estar no centro, pero si ten que ser accesible e ser un sitio máis ou menos céntrico.


Doutra banda a cidade ten que ofrecer vida e ter actividades de dinamización para que a xente pase o tempo coa súa familia e os nenos non poden estar de tenda en tenda, senón que existan actividades culturais, recreativas e demais tamén para os máis pequenos. Hai que tratar os centros das cidades como tratan os donos dos centros comerciais aos seus clientes para manter vida dentro da cidade.


Se cando alguén pensa en vir a Ferrol o que lle bota para atrás é que lle custa atopar un sitio onde aparcar pois é normal que opten por outros sitios onde a dificultade normalmente é atopar o coche á volta. E aí é onde teñen que competir as cidades. Pero ademais dos aparcamentos gratuítos en zonas adecuadas, coidadas e vixiadas, tamén temos que ofrecer aparcamentos no centro para a xente que ten que facer unhas xestións. Non ten sentido que a día de hoxe que alguén que está a traballar non poida ir a unha zona céntrica para facer unha xestión e teña que pegarse un paseo de 15-20 minutos para poder facer unha papelada ou unha compra concreta. Pode estar ben para os que queiran facer turismo, pero non para alguén que necesita o tempo porque o tempo é ouro. Por iso ten que haber un servizo, xa sexa de pago ou non de pago, para non perder media hora. É máis barato pagar un euro de aparcadoiro que perder o tempo camiñando dun lado a outro.


Está claro que no seu programa o eixo central é o emprego. Nos últimos días anunciou a súa proposta para incentivar o retorno á cidade dos ferroláns emigrados e a chegada de novas empresas. Como expón ese proxecto?

As grandes parcelas industriais enfocadas a aproveitar un gran porto exterior. En Ferrol levamos 25 anos falando de que é necesario chan industrial. E pasado ese tempo o concello, non é que non o teña desenvolto, é que non o ten nin sequera incluído no seu propio plan. O concello non fixo os seus deberes e non sabemos nin onde nin como quere ese chan industrial. Hai un deixamento reiterado dos sucesivos gobernos para pintar ese chan industrial.


E digo grandes parcelas porque cando vén unha gran empresa que se quere asentar en Galicia non atopa chan. E Ferrol é unha cidade industrial cun campus universitario enfocado á industria, con enxeñerías de todo tipo. Somos unha cidade feita por e para a industria, e o que temos que desenvolver é esa capacidade e aproveitala, como temos un gran porto exterior e unha zona chaira moi preto do porto exterior onde se poderían desenvolver un polígono con grandes parcelas industriais, creo que é a diferenza que nos ten que desmarcar doutro tipo de polígonos máis enfocados a pequenas e grandes empresas. Que os ten que haber, pero que non serían competencia, porque non é o mesmo unha parcela de dez mil metros cadrados, que una de cen mil, douscentos mil ou catrocentos mil metros cadrados.

Hai traballar na peonalización, pero primeiro hai que ter peóns

Eu vivín de primeira man a situación no 2009 de como unha empresa quixo instalarse aquí e non puido. E eran dous mil empregos: mil directos e mil indirectos. E por falta de chan non se instalou, non en Ferrol, senón que non sei instalou en Galicia. E como esa empresa hai moitas máis, e nós somos unha cidade industrial que pode ofrecer esa oportunidade, temos un porto por onde entran as materias primas e saen os produtos elaborados, temos un porto exterior xa finalizado e ao que vai chegar o tren para apostar por esas industrias.


Do mesmo xeito, temos unha chea de propiedades municipais infrautilizadas que se poderían destinar a crear emprego. E vou poñer o exemplo da vez que participei na negociación dunha empresa que quería xerar entre 300 e 700 empregos a cambio dun investimento municipal de 600.000 euros. Non me cabe ningunha dúbida de que esas son os investimentos que hai que facer, aínda que ao final esa en concreto non se fixo porque cambio o goberno e o novo por algunha razón desestimouno. Pero eu aposto porque un concello sexa o que poña as vimbias e xere emprego. E se hai que facer un investimento así para xerar 300 ou 700 empregos é a mellor que pode facer, polo menos o concello de Ferrol, porque máis da metade da poboación nova tense que marchar fóra da comarca pola falta de oportunidades, que é a que está a marcar o futuro da cidade. Ou lle damos a volta á situación ou seguirá baixando ata que nos deamos conta de que temos unha cidade baleira, insustentable e sen futuro.


Seguramente o gran reto de todos os candidatos ferroláns sexa batallar coas alzas e baixas no naval en busca dunha estabilidade. Como ve a actualidade do sector? Está satisfeito co último contrato asinado por Navantia? E cal é a postura do Cs sobre o baleiro na carga de traballo ata 2021, como sinala o comité de empresa de Navantia?

Desde logo é unha gran noticia que haxa carga de traballo para os próximos anos. É unha gran noticia que a empresa queira apostar por modernizar o estaleiro e facer un estaleiro de futuro para os próximos 50 ou 100 anos. Ese é o camiño para seguir. É unha gran aposta pola modernización, polo Estaleiro 4.0 e garantir a capacidade de carga de traballo tanto en reparacións como en nova construción para as próximas décadas.


Pero é verdade que ese lapso de tempo sen carga de traballo non é culpa de quen está xestionando o estaleiro en Ferrol, senón de quen toma as decisións políticas. Atrasouse a firma da adxudicación desa carga de traballo por motivos que non nos gustan. Uns falan dunhas cousas e bótanlle a culpa ao partido actual por atrasalo un tempo, mentres outros botan a culpa ao partido anterior porque por intereses persoais dun tipo de tecnoloxía atrasouse varios anos. O que non queremos desde Cidadáns é que por intereses persoais ou partidistas atrásese a carga de traballo en Ferrol. Podería asinarse ese contrato e que agora non se vivise esa falta na carga de traballo que agora se vai a producir.


Nós consideramos que a esa falta de traballo hai que buscarlle unha solución. Non sei dicir cal é a solución, porque é fácil habar e dicir “que metan mañá un barco”, pero ese barco ten que estar deseñado e iso non se fai dun día para outro. En calquera caso, o que si temos que insistirlle á dirección de Navantia e á dirección da SEPI en Madrid para que poñan encima da mesa unha solución, porque non pode ser que unha vez máis en Ferrol teñamos ante nós unha situación complicada porque os partidos atenderon aos seus intereses e que os que tiñan que tomar as decisións miraron unha vez máis ao seu propio embigo e non para o futuro da cidade. 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress