Caixabank bate récord de beneficios en 2018
CaixaBank obtivo no exercicio de 2018 un beneficio atribuído de 1.985 millóns de euros, o que representa un aumento do 17,8% respecto a 2017.
CaixaBank obtivo no exercicio de 2018 un beneficio atribuído de 1.985 millóns de euros, o que representa un aumento do 17,8% respecto a 2017 -cifra récord para a entidade-, segundo informou este venres 1 de febreiro á Comisión Nacional do Mercado de Valores (CNMV).
O resultado de CaixaBank en España alcanzou os 1.605 millóns de euros, un 6,4% máis, mentres que o banco portugués BPI contribuíu ao beneficio cun total de 380 millóns, fronte aos 176 millóns de euros no exercicio 2017.
A marxe bruta situouse en 8.767 millóns de euros (+6,6%) pola fortaleza de ingresos básicos do negocio bancario, que aumentan un 4,2% no grupo ata os 8.217 millóns.
A marxe de intereses creceu un 3,4% e alcanzou os 4.907 millóns de euros, crecemento motivado pola mellora na rendibilidade do crédito, a intensa xestión da financiamento comerciante polo miúdo e o aforro nos custos do financiamento institucional.
Os ingresos por comisións situáronse nos 2.583 millóns de euros, un 3,4% máis respecto ao mesmo período do ano anterior: descenderon nun 2,2% as comisións bancarias, de valores e outros, e creceron nun 12,6% as comisións de fondos de investimento, carteiras e sicav's, mentres que a volatilidade dos mercados incidiu negativamente na evolución do patrimonio no cuarto trimestre, polo que as comisións por este concepto baixaron nun 2,8%.
Os gastos de administración e amortización recorrentes aumentaron nun 3,7%, a un ritmo inferior ao dos ingresos básicos, e a marxe de explotación situouse nos 4.109 millóns de euros, un 12,7% máis.
CARTEIRA DE PARTICIPADAS
O banco, que preside Jordi Gual, detallou que o negocio das participacións contribúe ao grupo cun resultado de 54 millóns, impactado polo resultado negativo de 453 millóns pola venda da súa participación do 9,36% en Repsol.
Os ingresos do total da carteira de participadas alcanzaron os 972 millóns de euros, e incluíron os ingresos por dividendos, basicamente de Telefónica e os resultados das entidades valoradas polo método da participación, como Erste Bank, SegurCaixa Adeslas, BFA e Repsol (sen o impacto da venda da participación).
RECURSOS E CRÉDITOS
No grupo, os recursos totais de clientes situáronse nos 358.482 millóns de euros, cun aumento do 2,6%, e o crédito san ha aumentado un 1,8%, ata os 213.962 millóns e cun crecemento do 6% do crédito a empresas.
A cociente de morosidade do grupo reduciuse ata o 4,7%, fronte ao 6% de hai un ano; a cociente de cobertura creceu ata o 54% -50% a peche de 2017-, e os saldos dubidosos han baixado ata os 11.195 millóns de euros.
As perdas por deterioración de activos financeiros e outras provisións diminuíron un 66,8% respecto ao ano 2017, ata os 567 millóns de euros, e as perdas por deterioración de activos financeiros baixaron ata os 97 millóns, un 87,9% menos que no exercicio anterior.
O apartado doutras dotacións a provisións caeu un 48,4%, ata os 470 millóns de euros: a operación de recompra do 51% de Servihabitat durante o segundo trimestre deu lugar a un resultado negativo de 204 millóns de euros na conta de resultados de 2018 -o que se desagrega en -152 rexistrados noutras dotacións a provisións e -52 en ganancias/perdas en baixa de activos e outros-.
RENDIBILIDADE
A rendibilidade do Grupo CaixaBank resaltou que recuperou un nivel adecuado para cubrir o custo do capital: o ROTE mellorou ata o 9,3%, en liña co obxectivo do Plan Estratéxico para 2018 do 9%-11%, e o ROTE recorrente do negocio bancario e asegurador alcanzou o 12,3%, cun resultado de 2.199 millóns de euros.
A liquidez da entidade tamén mellorou, cuns activos líquidos totais de 79.530 millóns de euros ao 31 de decembro de 2018, o que supón un crecemento de 6.755 millóns de euros no ano, e un 'Liquidity Coverage Cociente' (LCR) medio do 196%, case o dobre do requirido do 100%.
En canto a solvencia, o grupo alcanzou unha cociente 'Common Equity Tier 1' (CET1) 'fully loaded' do 11,5%.
CaixaBank sostivo que "reforzou o seu liderado" en banca de particulares co 29,3% de cota de penetración, mentres que en fondos de investimento obtivo o 17%, e en plans de pensións o 24,1%.
En banca dixital rexistra unha base de 6 millóns de clientes en España, dos cales 5,2 millóns son tamén clientes de banca móbil.
Escribe o teu comentario