Comezan os traballos de descontaminación por 100.000 euros tras unha vertedura no río Barbaña
Investigan a procedencia do material e retiran máis de 5.000 litros de aceites industriais mesturados con auga
Unha vertedura rexistrada no río Barbaña, que nun primeiro momento sospéitase que é de fuel, obrigou a activar o protocolo de emerxencia na conca que xestiona a Confederación Hidrográfica do Miño-Sil. Ademais, comezaron os traballos de descontaminación, que durarán entre dúas ou tres semanas e terán un custo estimado de uns 100.000 euros.
A estimación é que afectase a uns catro quilómetros do río, aínda que á altura deste mércores procedeuse a realizar unha avaliación máis precisa da afectación.
Segundo informou a confederación, o luns pasado activou o protocolo de emerxencia anticonaminación unha vez avaliouse a situación e as posibles actuacións de descontaminación ante a vertedura detectada no río Barbaña ao seu paso polo Concello de San Cibrao das Viñas, en Ourense.
Precisamente, este concello, que ten a xestión da EDAR, xa foi sancionado noutras ocasións por verteduras que tamén obrigaron a realizar traballos de descontaminación e activar os protocolos anticontaminación.
Uno dos máis importantes rexistrouse a finais de 2017 e a Confederación impuxo unha sanción ao concello de 83.000 euros, aínda que o Consistorio pode estudar se a sanción debe ser derivada a algunha empresa por neglixencias.
O organismo dependente do Ministerio de Agricultura e Pesca, Alimentación e Medio Ambiente (Mapama) investiga a procedencia da vertedura e abriu dilixencias que, segundo explica a Confederación, previsiblemente acabará na apertura dun expediente sancionador contra os responsables da vertedura.
RETIRADA DE MATERIAL
Dada a baixa densidade de substancia contaminante que flotaba na auga, colocáronse barreiras absorbentes en distintas zonas de remanso situadas entre Ponche Noalla e a EDAR de San Cibrao, actuación que "contivo gran parte da vertedura e impediu que chegase a zona urbana de Ourense e, posteriormente, ao río Miño", explica a CHMS.
Ademais, retirouse material contaminante mediante o emprego de bombas e cisternas. Ao longo do luns e martes, foron retirados e enviados a un xestor autorizado máis de 5.000 litros de aceites industriais mesturados con auga.
Unha vez que se conclúa a retirada de material contaminante en contacto coa auga, comezará a retirada dos restos existentes nas ribeiras que se atopan adheridos á vexetación e ás rocas.
Para a execución das actuacións, serán necesarias tres brigadas de cinco persoas cada unha, compostas por persoal especializado e que traballarán de forma manual e coas precaucións necesarias para evitar a extensión da contaminación polos propios labores de limpeza.
Escribe o teu comentario