Unidos Podemos leva ao Congreso o debate sobre a xestión pública das autoestradas de peaxe
Instan o Goberno a non renovar as concesións que venzan a partir deste ano
O Pleno do Congreso debate este martes a proposta de Unidos Podemos-En Comú Podem-En Marea de reclamar a xestión pública das autoestradas de peaxe, instando o Goberno a non renovar as concesións que venzan a partir deste ano e a que renuncie a privatizar aquelas que vaian ser rescatadas.
Tras rexistrar esta iniciativa o pasado mes de decembro, Unidos Podemos xa expresou a súa vontade de forzar canto antes este debate na Cámara Baixa, máxime tras o caos de circulación rexistrado o Día de Reyes na AP-6, cando centos de viaxeiros víronse obrigados a pasar a noite tras quedar atrapados nunha nevada.
Así, segundo a orde do próximo Pleno do Congreso, ao que tivo acceso a Europa Press, Unidos Podemos colocou '' esta iniciativa na orde do día, no primeiro Pleno do ano no que teñen oportunidade de defender unha proposición non de lei.
"UNHA OPORTUNIDADE HISTÓRICA"
Na súa iniciativa, a formación que lidera Pablo Igrexas insta o Goberno a aproveitar a "oportunidade histórica" de "acabar coa anomalía do negocio privado na rede de estradas de alta velocidade", pois cren que estas infraestruturas deberían formar parte da rede pública de estradas.
Así, lembran que entre 2018 e 2021 conclúen 9 tramos de autoestradas de peaxe que, en conxunto, suman máis de 1.000 quilómetros: a AP-6 entre Villalba e Adanero, a AP-1 entre Burgos e Armiñán, a AP-7 entre Tarragona e Valencia, entre Valencia e Alacante, entre Montmeló e A Jonquera e O Papiol, e entre Barcelona e Tarragona, a AP-4 entre Sevilla e Cádiz, e a AP-2 entre Zaragoza e Mediterráneo.
NON Á PRIVATIZACIÓN
Así mesmo, reclaman ao Goberno paralizar o proceso de licitación dos contratos para preparar as privatizacións das autoestradas "crebadas e rescatadas" e mantelas dentro da rede pública de estradas. Trátase da R-2 entre Madrid e Guadalaxara, a R-3 entre Madrid e Agranda, a R-4 entre Madrid e Ocaña, a R-5 entre Madrid e Navalcarnero, o Eixo Aeroporto M-12, a circunvalación de Alacante e as autoestradas AP-41 Madrid-Toledo, Ocaña-A Roda AP-36 e Cartaxena-Beira da AP-7.
Neste sentido, cren que as nove autoestradas, que asumirá o Estado en aplicación da responsabilidade patrimonial, "non deberían volver ser privatizadas". "Sería un escándalo rescatar con diñeiro público empresas crebadas pola irresponsabilidade empresarial de bancos e construtoras para, unha vez recuperadas, volver entregalas ás mesmas empresas ou outras compañías similares", aseveran.
Desde o grupo confederal consideran que a xestión privada supón "unha excepción que rompe co principio lóxico de xestión integrada da rede", "discrimina territorios e usuarios", e "está sometida a unha dobre ameaza: a presión das grandes empresas da construción e dos bancos para seguir co negocio e a vontade explicitada polo PP de ceder a esta presión".
Así mesmo, lembran que á vez que funcionaron estas vías desde 1976, puxéronse en servizo máis de 14.000 quilómetros de autovías e estradas multicarril, de propiedade pública e sen peaxes. "Unha ampla rede de carácter público que cobre o conxunto do territorio cunha lóxica integrada de xestión que, con todo, rompe a presenza das autoestradas de peaxe", sinalan.
Escribe o teu comentario