Portugal aspira a eclipsar aos aeroportos galegos conectando Sá Carneiro con Vigo en menos de hora e media

O proxecto de Alta Velocidade ferroviaria presentado polo Goberno de Portugal pretende reducir os tempos entre Lisboa e Porto e entre Porto e Vigo, pero tamén converter ao aeródromo luso na referencia do norte peninsular. O plan é que para 2030 a maior parte da liña estea en funcionamento. Para ese ano España e Portugal aspiran a organizar a Copa do Mundo de fútbol, polo que mellorar as comunicacións preséntase como prioritario. 


|

O proxecto de Alta Velocidade ferroviaria presentado polo Goberno de Portugal pretende reducir os tempos entre Lisboa e Porto e entre Porto e Vigo, pero tamén converter ao aeródromo luso na referencia do norte peninsular.

 

O plan é que para 2030 a maior parte da liña estea en funcionamento. Para ese ano España e Portugal aspiran a organizar a Copa do Mundo de fútbol, polo que mellorar as comunicacións preséntase como prioritario. 

 

Antonio Costa primeiro ministro Portugal
Antonio Costa primeiro ministro Portugal | Foto: Goberno de Portugal

 

A semana pasada o primeiro ministro de Portugal, Antonio Costa, comparecía ante os medios para presentar o prometedor proxecto para construír unha liña de Alta Velocidade, un proxecto que, como dixo, “unirá e escollerá o país”. Para Portugal, vertebrarse cunha liña de Alta Velocidade que conecte o norte e o sur é capital, e así se puido comprobar durante o anuncio, onde Costa deixou ás claras que se trata dunha liña mestra do seu Goberno. 

 

O elemento central é a conexión entre Porto e Lisboa, reducindo os tempos entre as dúas principais cidades do país. Con todo, as aspiracións portuguesas van máis aló das súas fronteiras, concretamente alén do Miño, onde espera atopar un aliado para as súas conexións para “integrarse na rede ibérica de Alta Velocidade”. 
 

“A CONEXIÓN CON MÁIS DEMANDA”

O apartado do plan que afecta a Galicia é o da conexión entre Porto e Vigo, que repercutirá tamén na conexión de A CoruñaSantiago de Compostela co Norte de Portugal. Neste proxecto o Aeroporto Francisco Sá Carneiro preséntase como o eixo central

 

 

A aspiración da administración lusa é convertelo na terminal referencia do norte peninsular, atraendo a viaxeiros de Galicia e outras comunidades fronteirizas. As conexións internacionais do aeródromo de Porto fano moito máis competitivo que, por exemplo, os tres aeroportos galegos. De feito, xa nos últimos anos Sá Carneiro foille arrebatando viaxeiros a PeinadorRosalia de CastroAlvedro


No seu estudo, o Goberno de Antonio Costa asume que para ir do aeroporto da segunda cidade de Portugal á cidade olívica fan falta 3 horas e 22 minutos actualmente. A proposta busca reducir a viaxe ata 1 hora con 25 minutos. Significa reducir os tempos en case un 60%. 
 

O mesmo ocorre coa Coruña e Santiago, pasando das 6 horas 34 minutos da cidade herculina e as 6 horas 4 minutos da capital a 3 horas e 2 horas 30 minutos, respectivamente. Son, en todo caso, “tempos potenciais”, como recalcan. Pola outra banda, hai que considerar que este é o proxecto para 2030. En diante, o obxectivo é que a distancia entre Porto e Vigo poida cubrirse en menos dunha hora de viaxe

 

Portugal Alta Velocidade
Portugal Alta Velocidade

 

“Nós sabemos, en base aos estudos, que esta é a conexión entre Portugal e España con máis demanda. Sabemos que aquí os pobos que viven a ambos os dous lados da fronteira teñen relacións sociais, económicas e culturais máis estreitas”, explicaba o primeiro ministro na súa intervención, consciente de que, para que isto cristalice, necesitará do mesmo entusiasmo do Goberno de España.

 

DE 2023 A 2030

Os tempos si son máis complexos. No caso da liña Porto-Vigo, o plan presentado lembra que as ligazóns con Braga e Valença dependerán “da articulación con España”. "Só poderase construír esa parte" cando España tamén planifique a infraestrutura, incidía Costa a pasada semana.
 

Con todo, calculan con empezar cos estudos pertinentes este 2023, que se prolongarán ata ben entrado 2024, momento no que terá lugar o Estudo de Impacto Ambiental para logo proceder ao concurso e á posterior construción da liña, que empezaría, se todo vai ben, a mediados de 2026 para concluílo nun prazo de catro anos. 

 

Alta Velocidade Portugal

 

Estes prazos coincidirían con outro proxecto ambicioso que proxectan conxuntamente España e Portugal, que é a organización de o Mundial de Fútbol de 2030. Dispoñer dunhas conexións modernas daría moitos puntos á candidatura hispano-lusa, que inclúe como sedes potenciais as cidades do Porto, Lisboa, Vigo e A Coruña. 

 

De igual maneira, Portugal contempla no seu proxecto non só modernizar a liña, senón a construción de novas estacións no aeroporto, pero tamén en Braga e Valença.Ao tempo, o plan recalca que unha das metas é a “descarbonización do sector dos transportes”, cumprindo os acordos asinados coa UE reducindo en ata 3 millóns de toneladas de CO” as emisións á atmosfera, así como “a redución da sinistralidade” do tráfico rodado. 

 

Ademais, non pretende ser só un servizo para os viaxeiros, senón que terá un efecto inmediato sobre o transporte de mercadorías, un aspecto que cumpriría as demandas de organizacións como o Eixo Altántico, que leva anos reclamando un impulso como o proposto por Costas. 

 

 

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE