A USC acolle a primeira Olimpíada Galega Feminina para impulsar a vocación matemática entre as mozas
As mulleres continúan sendo minoría nas carreiras científicas, e Galicia non é unha excepción. Na Universidade de Santiago de Compostela (#USC), só unha de cada catro estudantes matriculados en Matemáticas é muller. Co obxectivo de reverter esta tendencia, a Facultade de Matemáticas acollerá o 22 de novembro a primeira Olimpíada Galega Feminina, unha iniciativa creada para inspirar ás mozas galegas a descubrir o seu potencial nunha disciplina aínda moi masculinizada.
O proxecto Aurias, impulsado pola Asociación Galega de Estudantes de Matemáticas (MaEGA), está detrás desta competición pioneira, que busca visibilizar o talento das mozas nun ámbito onde as mulleres continúan en clara minoría. Ademais, servirá como fase clasificatoria para a Olimpíada Feminina Española de Matemáticas, ofrecendo a oportunidade de que alumnas galegas compitan e representen á comunidade a nivel nacional.
A actividade, aberta a estudantes desde 3º de ESO até 2º de Bacharelato, combinará a parte académica con talleres, charlas e dinámicas impartidas por profesoras e investigadoras da propia Facultade, quen presentarán referentes e traxectorias profesionais inspiradoras. O propósito é crear un espazo seguro e inclusivo, onde as participantes poidan gozar das matemáticas e reforzar a súa confianza.
O Instituto Galego de Estatística e o Ministerio de Educación confirman que só o 29% do alumnado en Matemáticas en Galicia son mulleres, e a cifra diminúe aínda máis en Enxeñarías e Tecnoloxías. A pesar de que no global universitario a presenza feminina é maioritaria, os estereotipos e os rumbos de xénero seguen influíndo na elección de carreiras.
Expertas en igualdade e educación coinciden en que a falta de modelos femininos nas disciplinas STEM (Ciencia, Tecnoloxía, Enxeñaría e Matemáticas), unida á escasa confianza que moitas alumnas senten respecto do seu rendemento en materias técnicas, explican boa parte desta brecha. A iso súmase un sistema educativo que, aínda que avanzou, aínda ofrece poucos incentivos ou programas específicos para fomentar a vocación científica nas mozas.
A contorna social tamén pesa. Familias e docentes, a miúdo sen querelo, reforzan ideas sobre que estudos son “máis axeitados” segundo o xénero, consolidando desigualdades que aparecen xa na adolescencia.
O equipo de estudantes que organiza Aurias detectou unha baixa participación feminina en olimpíadas matemáticas anteriores, e decidiu crear unha iniciativa específica. A súa meta é demostrar que as matemáticas tamén son un espazo de desenvolvemento e goce para as mozas. Desde a USC destacan que esta proposta axuda a xerar comunidade entre mozas con vocación científica e a proxectar referentes cos que as alumnas se identifiquen.
A xornada incluirá talleres prácticos, charlas inspiradoras e mesas redondas, nas que profesoras universitarias explicarán a súa experiencia profesional e as dificultades que enfrontaron nun ámbito aínda dominado por homes.
A inscrición permanecerá aberta até o 21 de novembro a través do portal da USC. As gañadoras obterán unha praza para a fase nacional, pero o fundamental, segundo a organización, será reforzar a autoestima académica das alumnas e mostrar que poden competir ao mesmo nivel que os seus compañeiros.
As universidades galegas e españolas avanzan lentamente cara á paridade académica en ciencias, pero aínda hai un longo camiño por percorrer. Só un terzo das doctorandas en matemáticas ou estatística en España son mulleres, e nos postos de investigación sénior a proporción descende mesmo máis
Escribe o teu comentario