Colectivo de nais e pais trata que a nova Lei de Educación Dixital atrase programas como Edixgal

Atrasar o uso preferente dos computadores como principal soporte da aprendizaxe -como sucede actualmente co polémico programa E-dixgal- é un dos obxectivos dunha campaña da colectivo Adolescencia Libre de Smartphones - Galicia. Os seus membros xa presentaron un cento de alegacións á norma que impulsa a Xunta para regular a dixitalización escolar.


|

Alumnas en clase con ordenadores de Abalar Edixgal en una imagen de la Xunta
Alumnas en clase con computadores de Abalar Edixgal nunha imaxe da Xunta

 

Galicia busca situar como referente na regulación da educación dixital coa elaboración dunha das primeiras leis de educación dixital en Europa, un proxecto impulsado pola Xunta que trata adaptar as normas educativas aos desafíos que conellevan as novas tecnoloxías.

 

A normativa, aínda en fase inicial, pretende establecer un marco claro de dereitos e deberes para toda a comunidade educativa no ámbito dixital, promovendo un uso seguro e responsable das ferramentas tecnolóxicas nas aulas. 

 

O trámite desta nova norma non está exenti de controversia. Do mesmo xeito que en moitos países, as aulas galegas viven un período de debate sobre o uso das pantallas, que levou mesmo á prohibición de teléfonos intelixentes nos centros escolares. 

 

Neste contexto, a colectivo Adolescencia Libre de Smartphones - Galicia iniciou unha campaña para mobilizar ás familias e fomentar a súa participación na redacción da lei. Até agora, preto dun centenar de persoas presentaron as súas achegas. Este grupo avoga por revisar a fondo a crecente dixitalización da educación, argumentando que podería ter efectos negativos na aprendizaxe dos menores.  

 

 

 

Segundo este colectivo, diversos estudos —apoiados por organismos como a Asociación Nacional de Pediatría ou a Axencia Española de Protección de Datos— sinalan que os dispositivos dixitais xeran distraccións e alteracións que dificultan a concentración dos estudantes, especialmente nas primeiras etapas do seu desenvolvemento cognitivo e emocional. Propoñen, entre outras cousas, que os métodos educativos baseados en recursos presenciais e materiais deberían priorizar, e afirman que a idade mínima para un uso habitual de ferramentas dixitais debería fixar nos 16 anos. Para eles, a dixitalización excesiva pon en risco o máis valioso do ensino: a capacidade de aprendizaxe.

 

A tramitación desta lei atópase nas súas primeiras etapas, e espérase que o texto definitivo sexa aprobado polo Parlamento de Galicia nos próximos meses. Para enriquecer o proceso, a Consellería de Educación abriu un período de consulta pública que finaliza o 10 de marzo, permitindo á cidadanía enviar propostas a través do portal de transparencia da Xunta.  

 

 

 

A futura lei busca conciliar as oportunidades da tecnoloxía cos desafíos que expón, como o mal uso de dispositivos para o acoso a compañeiros ou os riscos de contidos inapropiados en Internet. Entre os seus puntos máis destacados está a regulación da comunicación dixital entre profesores e alumnos fóra do horario escolar, establecendo límites claros para o uso de aplicacións de mensaxería e outras plataformas, co obxectivo de protexer a privacidade dos menores e previr casos de acoso ou discriminación.  

 

 

O secretario xeral técnico de Educación, Manuel Vila, e a directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa, Judith Fernández, celebraron reunións con asociacións de nais e pais para analizar o impacto das relacións dixitais nos menores e explorar como integralas de forma equilibrada no sistema educativo.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE