Barcos de guerra e submarino de Rusia pasan preto de Galicia vixiados por fragatas de Portugal
Un convoi formado por barcos de guerra e de apoio pasaron fronte a Galicia nos últimos días de 2024. Ademais, é probable que un submarino de guerra ruso cruzamento ou estea a cruzar fronte a Galicia en breve. Así se desprende da información publicada pola Mariña Portuguesa.
Portugal vixía convoi ruso en augas continentais
Portugal di que vixiou a un convoi durante o seu paso fronte ás súas augas continentais entre o 31 de decembro e o 3 de xaneiro. Trátase do buque de desembarco Alexander Shabalin, os buques de apoio loxístico Baltic Leader, Sparta II e Xeral Skobelev.
Os sistemas de localización vía satélite dos barcos loxísticos indican que actualmente están no Mediterráneo e que partiron de San Petersburgo en decembro. Por tanto, o máis probable é que pasasen fronte a Galicia en torno ao 31 de decembro, cando empezaron a ser monitorizados pola Armada de Portugal ata que cruzaron o Estreito de Xibraltar.
Submarino Novorossiysk captado no Estreito de Xibraltar
Abandonando o Estreito de Xibraltar, foi fotografado o submarino Novorossiysk (B-61) na noite do 2 de decembro, segundo unha fotografía difundida polos militares lusos.
Dado que o batiscafo tiña base en Siria , é probable que estea a pasar fronte a Galicia por estas datas, de camiño a arribar a un porto seguro da Mariña rusa no Báltico ou no Antártico. O Novorossiysk estaba destinado a Tartus , a base rusa na costa de Siria que o Kremlin segue conservando, pero da que evacuou as súas navíos de guerra tras a caída da ditadura da o-Asad a mans dunha coalición liderada por islamitas radicais que Moscova axudou a combater.
Actividade naval na rexión
A pesar da intensa actividade reportada estes días pola Mariña de Portugal nas súas redes sociais, a Mariña de España non informou de seguimentos. Portugal di que mandou a catro navíos a seguir a distancia aos rusos: as Álvares Cabral e Setúbal, e as lanchas rápidas Orion e Cassiopeia.
En anteriores seguimentos, España informou publicamente das vixilancias unha vez terminadas as misións. Desde o inicio da invasión xeral de Ucraína, os países da NATO vixían moi estreitamente aos buques de guerra rusos ao pasar polas súas respectivas augas económicas exclusivas.
Incidentes con cables submarinos
Hai que ter en conta que nos últimos meses producíronse varios incidentes no Mar Báltico, co corte de cables de telecomunicacións. Aínda que os navíos involucrados neses accidentes son civís ou estranxeiros, Occidente sospeita que Rusia pode estar a utilizar outros barcos para colleitar información sobre os cables submarinos, que despois son cortados por outros barcos comerciais que alegan que simplemente sufriron algunha avaría ou descoido durante os que arrastraron unha áncora polo fondo, rompendo inadvertidamente os cables.
Fronte ás costas de Galicia discorren numerosos cables submarinos, unha ducia. Algúns deles tocan terra directamente nos portos españois de Bilbao e Santander. A Armada Española despachou regularmente barcos de guerra para facer seguimento dos navíos rusos que pasan pola zona, e é probable que o mesmo suceda nesta ocasión, á espera de confirmación oficial.
A última novidade sobre os incidentes de cables sumbrinos é que a áncora do petroleiro Eagle S, sospeitoso de causar danos a varios cables submarinos no Golfo de Finlandia, foi recuperada do fondo mariño. O descubrimento deste elemento crave marca un paso importante na investigación sobre a interrupción dunha liña de transmisión eléctrica e varias comunicacións submarinas o pasado 25 de decembro de 2024. As primeiras hipóteses apuntan a que os danos serían causados pola áncora perdida do Eagle S, un buque que navegaba desde un porto ruso na data do incidente.
O Eagle S, que se cree forma parte da denominada flota sombra rusa, está atracado nun porto próximo á cidade finlandesa de Porvoo. Oito tripulantes do buque foron detidos como sospeitosos en relación cos danos sufridos pola infraestrutura submarina.
Escribe o teu comentario