Un mundo con nenos de 12 anos sen móbil é posible: "Hai alternativas como teléfonos analóxicos ou reloxos"
Fernando Rodríguez da Torre é un dos pais do colexio La Salle de Santiago que lograron un pacto non só para que os nenos de primeiro de ESO lbi leven smarphones ao colexio senón que, simplemente, non teñan. Nesta entrevista abordamos como o lograron -en alianza con proxenitores e profesores-, as razóns e como outros centros poden seguir o mesmo camiño. Á fin e ao cabo, os nenos non só relaciónanse cos seus compañeiros de clase, polo que para protexelos de verdade sería necesario que estas moratorias se aplicasen noutros ámbitos, razoa.
Cales son os aspectos concretos que implica o pacto para que os nenos non leven móbiles ao colexio? É dicir, a nivel práctico, por exemplo, hai algún lugar para despositar o móbil no colexio ...
Actualmente os alumnos que levan teléfono ao centro xa o teñen que deixar na portaría do colexio. O pacto está pensado para non comprar teléfono móbil con datos aos nenos, é dicir, que os nenos non teñan nin no colexio nin na súa casa un teléfono móbil.
Non é mellor nin peor unha familia que queira comprar un teléfono móbil con datos, cada familia ten que valorar a súa situación e cada neno é diferente
Que pasa cos nenos cuxos pais si queren que teñan móbil?
Este é un pacto voluntario onde as familias terán que decidir, insistimos moito en que non é mellor nin peor unha familia que queira comprar un teléfono móbil con datos, cada familia ten que valorar a súa situación e cada neno é diferente. Insistimos moito en que o respecto entre familias é fundamental.
Como xurdiu a idea deste pacto para que os nenos de 1º de ESO non teñan móbiles?
Levamos varios anos dando formación ás familias sobre o uso da tecnoloxía en menores, o último ano fixámonos en dúas iniciativas que se estaban levando en Cataluña e Euskadi dun grupo de familias que querían atrasar o uso do móbil nos seus fillos. En setembro publicaron os datos da súa iniciativa e pasaron de ter un 70% dos alumnos de 1º da ESO con teléfono móbil a ter só un 30%. Por iso animámonos a lanzar esta iniciativa.
Foi unha proposta do AMPA, do colexio ou unha colaboración conxunta?
Foi unha proposta que xurdiu da Anpa pero se presentou conxuntamente entre a Anpa e o centro educativo ás familias. Creo que é un tema en que a Anpa e o centro educativo deben ir unidos.

Que aspectos concretos preocupaban máis aos pais sobre o uso temperán de móbiles nos nenos?
Todos os expertos recomendan non dar un teléfono móbil con datos até os 16 anos, temas co consumo de pornografía, acoso escolar a través de redes sociais ou grupos de Whatsapp... fan que sexa fundamental atrasar a idade para comprarlles un teléfono móbil. Noutros produtos facémoslles caso aos expertos sen dúbida (consumo do alcol, tabaco...) e no teléfono móbil non, en gran medida é pola falta de coñecementos, os pais somos analóxicos e os nosos fillos son nativos dixitais.
Non estamos en contra da tecnoloxía, todo o contrario, creo que son ferramentas útiles para unha familia pero teñen que estar controladas.
Que sucede cos alumnos que viven lonxe do colexio e cuxos pais queren manter contacto durante o desprazamento?
Hai produtos específicos, teléfonos analóxicos (sen acceso a internet) ou reloxos específicos para nenos que permiten recibir e realizar chamadas ou enviar Whatsapp a un grupo de persoas autorizadas polos pais. Os nenos non teñen necesidade de ter un teléfono con acceso a internet. Non estamos en contra da tecnoloxía, todo o contrario, creo que son ferramentas útiles para unha familia pero teñen que estar controladas.
Como reaccionaron os alumnos ante esta medida?
Os alumnos por agora non teñen percepción de necesidade dun teléfono móbil xa que a súa contorna maioritariamente non o teñen. O problema é en 1º da ESO que esas porcentaxes cambian e os nenos queren un móbil porque todos os seus amigos téñeno. Dentro dos centros hai unha lexislación que determina que non poden usar estes dispositivos no ámbito escolar, o problema témolo fóra.
Recibiron contacto ou interese doutras AMPAs ou institucións educativas tras coñecer esta noticia?
Si, recibimos chamadas de moitos pais que se interesaron pola iniciativa.
Isto non debería englobar nun centro, os nosos fillos fan actividades extraescolares fóra do centro, participan en clubs deportivos...
Consideran que esta medida pode replicar facilmente noutros centros educativos?
Isto non debería englobar nun centro, os nosos fillos fan actividades extraescolares fóra do centro, participan en clubs deportivos... Por tanto se non é global os nosos fillos estarán en ámbitos nos que maioritariamente os menores terán teléfono móbil con datos, por iso animamos a outros centros a aplicar esta iniciativa.
Que pasos ten previsto dar o AMPA a medio e longo prazo para seguir fomentando o uso responsable da tecnoloxía entre os alumnos?
Formación, formación e formación tanto ás familias como aos menores. Podemos atrasar a idade pero o importante de todo isto é que cando teñan o seu teléfono saiban usalo e enfrontar aos perigos que isto leva.
Temos que ampliar a medida en cursos de primaria concretamente en 5 e 4º onde algúns nenos xa teñen teléfono
Consideraron estender esta medida máis aló do primeiro ano da ESO?
Aplicalo actualmente en 1º da ESO é unha utopía, xa que son alumnos que xa dispoñen de teléfono e sacarllo pode xerar unha "crise familiar", temos que ampliar a medida en cursos de primaria concretamente en 5 e 4º onde algúns nenos xa teñen teléfono. Isto é unha proba piloto e vendo os resultados do próximo ano veremos como evoluciona a iniciativa.
Escribe o teu comentario