Gustavo Santana, presidente de Salvamento Marítimo: "Temos as leccións apresas cos pélets e o Prestige"

Cre que o mar é un "sector duro, pero de futuro": "Non se van a poder evitar nunca o 100% dos incidentes".


|

El presidente de Salvamento Marítimo, Gustavo Santana.
Foto: EP


O director xeral da Mariña Mercante e presidente de Salvamento Marítimo, Gustavo Santana, defendeu que tanto a administración marítima como o armador actuaron de forma "correcta" na crise dos pélets vivida en Galicia a principios deste ano, reivindicando que a Comunidade ten "leccións apresas" tras o Prestige.

Nunha entrevista concedida a Europa Press, no marco da presentación en Baiona (Pontevedra) da Campaña de Verán de Seguridade na Náutica de Recreo, Santana puxo en valor o traballo do organismo durante o incidente cos pélets, subliñando que se aplicaron as directrices da Organización Marítima Internacional (OMI), que recomendaba a actuación en costa, xa que é "moi difícil" buscar este tipo de materiais no mar.

A pesar de todo, destacou que Salvamento Marítimo realizou voos para tratar de detectar os pélets desde o aire, cunha coordinación interna "excelente". Preguntado polo conflito entre Xunta e Goberno sobre canto tardou o Executivo central en dar aviso á Administración autonómica, el insistiu en que a Xunta "non pode dicir que non coñecese nese momento" o problema, xa que tamén alertou do asunto.

"Pero bo, o episodio xa pasou. Está a realizarse unha reclamación de danos ao armador. Eles mesmos instaron a recollida en costa e, dentro dun incidente que nunca apetece que suceda, actuouse por parte do armador e da administración marítima de forma correcta", sentenciou.

Aínda que reivindicou que "non foi o mesmo" o ocorrido cos pélets á traxedia do Prestige, Santana puxo en valor que tras o afundimento do petroleiro nas costas galegas adoptáronse moitas medidas de seguridade para tratar de evitar que algo así ocorra. Entre elas, prohibir os petroleiros de casco sinxelo.

"Certo é que se incrementou o tráfico marítimo, pero non é menos certo que a partir desa traxedia, o sistema de control e reordenación de tráfico e a vixilancia que levamos desde terra desas rutas incrementouse moitísimo", engadiu durante a conversación con Europa Press no Monte Real Club Náutico de Baiona. Así, asegurou que se teñen as "leccións apresas" do que pasou fai máis de 20 anos e na actualidade séguense pondo en aplicación.

 

PITANXO

Outro dos temas tratados durante a entrevista foi o naufraxio do pesqueiro galego 'Vila de Pitanxo', que acabou coa vida de 21 dos 24 mariñeiros a bordo. Gustavo Santana lembrou que o mar é un medio "hostil", pero destacou que tras devandito afundimento levouse a cabo unha investigación para saber que tipo de medidas é necesario implementar para evitar sucesos deste tipo.

El insistiu en que cada vez que ocorre unha desgraza así se revisan os aspectos de seguridade e búscanse melloras continuas, indicando que no apartado de seguridade "nunca se chegará ao cume". "Non se van a poder evitar nunca o 100% dos incidentes", apostilou.

Sobre a investigación xudicial iniciada tras o naufraxio, só dixo que a súa Dirección Xeral ofrece a súa "máxima colaboración" para tentar que algo así non volva pasar. "A verdade é que o lamento moito", sentenciou.

Con todo, animou aos mozos a apostar polo sector do mar como medio de vida. "É un sector duro, pero de futuro", dixo.

Respecto diso, falou da Estratexia Marítima Española presentada nas últimas semanas de face 2050, a cal conta con sete eixos, incluíndo a Sustentabilidade ou o Fomento das Vocacións.

Segundo Santana, para isto último hai que incluír tamén na ecuación ao Ministerio de Educación, xa que a Estratexia Mariña non é unicamente de Transportes, senón que engloba a todo o Goberno.

Tamén é importante incorporar a máis mulleres ao sector marítimo e fomentar as vocacións a través das asociacións vinculadas a esta industria, tal como dixo. Ademais, puxo o foco na náutica de recreo, "porque moitas veces é o primeiro contacto co mar" das persoas. "É un sector duro, pero de futuro, e onde non falta traballo", reivindicou.

 

PATERAS CANARIAS

Entre outros temas, Gustavo Santana tamén falou da "preocupante" situación que vive Canarias, coa chegada de centenares de inmigrantes en decenas de pateras nas últimas semanas e meses.

Tras agradecer o labor dos operarios de Salvamento Marítimo na zona, dixo que alí está o 20% do persoal deste organismo, con multitude de medios desprazados, incluíndo as cinco patrulleiras Guardamares das que dispoñen, ademais de entre 10 e 15 lanchas de intervención rápida Salvamares, dous avións, un helicóptero e dous remolcadores.

O responsable de Salvamento indicou que entre as súas competencias está o deber de auxilio no mar. Unha vez en terra, é o Ministerio de Interior, a través das forzas e corpos de seguridade do Estado, quen custodia aos migrantes.

No entanto, o seu organismo debe cooperar con outras institucións como a Garda Civil ou Cruz Vermella, que axudan nas intervencións. "Estamos sincronizados e mantemos reunións periódicas. Especialmente na zona de Canarias", sentenciou.

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE