O naufraxio de Ambulancias do Atlántico en Vigo tivo a súa precuela en Aragón con Ambunova e Acciona

En 2022, as empresas Ambunova e Acciona -ligadas a Carlos Simón, empresario de Ambulancias do Atlántico, e Edgar Nolla, socio do propio Simón- protagonizaron unha situación practicamente idéntica á que se vive hoxe na área olívica, onde teñen os contratos do transporte urxente de Vigo, Cangas e Moaña. Falta de persoal, denuncias, folgas e un servizo que puña en risco aos usuarios, circunstancias que hoxe teñen o seu eco en Galicia. 


|

Acciona ambunova
Ambulancia de Aragón durante o contrato con Acciona e Ambunova | Foto: EP

 

Cúmprese xa un mes desde que os traballadores de Ambulancias do Atlántico lanzaron unha bengala no medio do océano para que alguén rescatase a unha empresa á deriva e que, tras ter que intervir a Xunta para retirarlle o servizo do transporte urxente en Vigo, Cangas e Moaña, acabou ir definitivamente a pique. É, segundo as propias autoridades sanitarias, o caso máis complexo ao que se tiveron que enfrontar, xa que ao prestar un servizo como o do 061, non se pode deixar en mans de alguén que non pode garantir a asistencia. O empresario Carlos Simón, de novo lonxe de Galicia, está no centro da crítica. El deslizou que o problema son os contratos da administración pública, infradotados e imposibles de asumir para unha empresa sen caer en perdas. No entanto, un breve repaso á traxectoria de Simón e as súas empresas asociadas ao seu nome dános boa mostra de que Ambulancias do Atlántico non é, nin moito menos, a súa primeira obra errada. 

 

 

ARAGÓN, UN ESPELLO DA ÁREA DE VIGO

O ocorrido na área sanitaria de Vigo non debería sorprender si atendemos detidamente ao polémico historial do apelido Simón no sector. Sen ir máis lonxe, o que están a experimentar hoxe os traballadores de Ambulancias do Atlántico xa é algo que se viviu hai anos en Ambunova nesta mesma comunidade e que repetiu a compañía en Aragón, onde a empresa levaba o transporte sanitario urxente tras facer co contrato nunha Unión Temporal de Empresas xunto con Acciona , unha empresa na que participaba Edgar Nolla, socio de Carlos Simón na propia Ambunova.

 

O Rexistro Mercantil destaca que en xaneiro de 2018 Edgar Nolla Sánchez comprou todas as accións de Ambunova, aínda que con todo mantivo a Simón como administrador único. O percorrido empresarial de Nolla inclúe postos noutras firmas coñecidas como Ambulancias do Salnés, Ambulancias Transa, Blanch Ambulancies ou Ambulancies Bufetmedic.

 

Foi no verán de 2017 que comezaron a operar o transporte sanitario na comunidade aragonesa cun contrato que se formalizou un ano máis tarde, en 2018, licitando así o transporte sanitario terrestre urxentes cun importe de adxudicación de 76,3 millóns de euros. O concurso, segundo constaba no Boletín Oficial de Aragón, tiña un orzamento inicial de 117,7 millóns de euros e un valor estimado de 77,3 millóns de euros. 

 

Cos anos, o servizo comezou a experimentar problemas, até o punto que desde o #PP de Aragón chegaron a pedir o cesamento da xerencia do 061 polas carencias que presentaba este servizo. A principios de 2022, tamén cando caducaba a concesión, comezáronse a reportar os primeiros problemas pola "falta de persoal" na compañía, o que provocaba, segundo distintas informacións, que algunhas ambulancias deixasen de operar, unha circunstancia que levou a debate nas Cortes de Aragón

 

Os propios traballadores da alianza que formaron Acciona e Ambunova chamaron a atención de maneira reiterada por esa falta de profesionais, llegando a denuncialo ante a Fiscalía e declarando unha folga. O PP tamén reprendeu entón ocorrer ao interpretar que estaban ante un episodio de "abandono de funcións" e "incumprimento do prego de condicións".

 

Como ocorre en Galicia, este suceso provocou a indignación dos sindicatos, que sinalaron que este servizo "esencial" puña en risco "a atención vital dos cidadáns aragoneses", algo que está a ocorrer agora en Vigo, Cangas e Moaña, xa que en Ou Morrazo son especialmente sensibles á circunstancia de que a flota de Ambulancias do Atlántico solo poida encher nunha única gasolineira, localizada en Vigo, obrigando ao transporte a saír da súa zona de actuación cada vez que necesita combustible. Déronse emerxencias nas que a ambulancia sufriu atrasos de case media hora para atender aos accidentados. 

 

 

DOUS NOMES DE ACTUALIDADE

Nestas últimas semanas tanto Simón como Nolla son noticia. O primeiro polo naufraxio de Ambulancias de Atlántico, as súas espantadas, os seus "episodios de amnesia" como el mesmo alegou ao comezo do conflito ou as presións que, supostamente, está a exercer desde Cataluña sobre os traballadores de Ambulancias do Atlántico, algo do que se fixo eco o comité de folga no comunicado da semana pasada tras a última reunión co SERGAS e o 061, no que non participou ningunha representación da compañía.

 

 

Nolla, pola súa banda, é noticia por embarcar nunha nova aventura empresarial, tamén no mundo do transporte sanitario. Xunto cun grupo de exdirectivos de Acciona, Nolla adquiriu recentemente a empresa Consorci de Transport Sanitari de Catalunya Regió Xirona (CTSC) coa firme intención de presentar ao concurso de ambulancias da rexión, rivalizando de maneira directa con Ambulancias Egara, a firma que lidera o irmán de Carlos Simón, Óscar Simón, empresario investigado desde marzo de 2023 polos Mossos d'Esquadra e a Garda Civil e interrogado pola Audiencia Nacional no marco dunha operación anticorrupción nas ambulancias catalás por unha suposta alteración da licitación pública en Cataluña, cando era socio do seu irmán Carlos na mesma empresa. 

 

Tamén Ambulancias Egara ten presenza en Aragón, levando en solitario o contrato do transporte non urxente e protagonizando algúns episodios desagradables, como falta de pagamentos no lavado das ambulancias en febreiro do ano pasado durante a folga do transporte non urxente. 

 

Agora, Nolla actúa como conselleiro delegado desta firma renombrada como Atende Saúde, tal e como recolleron o pasado 30 de abril no diario Crónica Global, que tamén debuxou o plan da compañía con respecto aos lotes aos que aspira en Cataluña e cos contratos privados cos que xa conta, como o do Aeroporto Madrid-Barajas. Queda por saber si levará os contratos...e si repetirase a historia.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE