A vertedura iría cara a Galicia desde un petroleiro incendiado, o Greta K, que Portugal rexeita refuxiar en porto

Na zona fronte Matosinhos rexen ventos fortes do suroeste que levarían a eventual contaminación cara á desembocadura do Miño. O empeoramento do tempo pode ser uns dos factores de porqué Portugal non foi capaz de completar o seu anunciado plan de levar o buque a porto. Esta mesma mañá rexeitou finalmente levar a cabo a atracada, polo menos por agora. Aínda hai un lume latente nas máquinas dun buque repleto de material moi inflamble, combustible de aviación incluído. 


|

Situaciu00f3n frente a Matosinhos y la Foz do Douro de los buques el petrolero incendiado Greta K la fraga Puerto Real y el remolcador Tetis en la mau00f1ana del jueves
Situación fronte a Matosinhos e a Foz do Douro dos buques o petroleiro incendiado Greta K, a fragata Puerto Real e o remolcador Tetis na mañá do xoves nunha imaxe de MarineTraffic

 

Portugal anunciou onte pola mañá que ía atracar o petroleiro incendiado Greta K en Leixoes. Con todo, 24 horas despois o Greta K segue ardendo -continúa saíndo fume- na mesma zona, a uns 20 quilómetros ao oeste da desembocadura do Río Douro.

 

 

 

A situación mantén en albas aos pescadores e aos responsables de salvamento en Galicia. Hoxe o norte de Portugal está afectado do mesmo xeito que Galicia por un notable temporal alimentado por ventos do suroeste. É dicir, que se o Greta K empeza a verter a contaminación tomará rumbo a España. 

 

Agora mesmo, na zona, a uns 20 quilómetros da costa, hai ventos do suroeste de 18 nós, uns 33 quilómetros por hora. Na costa hai vento de 16 nós unhas ondas considerables, de máis de tres metros. A previsión é que as malas condicións do mar non melloren significativamente até a tarde do venres.

 

 

O empeoramento do tempo nas últimas horas pode ser o motivo de que Portugal non complete a operación de remolque que prometeu onte. O comandante do porto de Leixões acaba de dar explicacións na mañá do xoves. 

 

"Temos que tomar unha decisión rapidamente. Certificar e garantir que o buque non causará problemas de seguridade no porto de Leixões"

 

PORTUGAL DÚBIDA QUE FACER

Silva Rocha asegura que lograron abordar o petroleiro Greta K onte e inspeccionalo. Cal foi o resultado? Parece que non moi halagüeño.

 

"Non hai lume activo neste momento, pero pode haber un foco latente que estea a provocar valores que se están barallando para entender o impacto en canto á decisión que se vai a tomar", declara Rocha.

 

 

 

 

 

levará finalmente o Greta K a porto? O responsable do seu salvamento non o ten claro e é consciente de que o tempo non xoga ao seu favor, visto o empeoramento da mar. "Temos que tomar unha decisión rapidamente. Certificar e garantir que o buque non causará problemas de seguridade no porto de Leixões e iso é o que avalía o Control do Estado do Porto", argumenta. 

 

Noutras palabras, Portugal non está seguro que sexa boa idea remolcar a porto un petroleiro cun lume aínda latente dous días despois de prender e repleto de diésel e combustible de aviación. 

 

O comandante recoñece que "se a decisión é non remolcar ao porto de Leixões, o barco terá que aguantar no mar ata que se acougue"

 

A gran dúbida é si o buque está en condicións de capear o temporal cun incendio latente e sen tripulación. Rocha confía en que si e que, por tanto, non habería vertidos. "Non houbo ningunha vertedura desde o momento da ocorrencia até agora, non se prevé que suceda", indica.

 

 

 

 

Pola súa banda, a alcaldesa de Matosinhos declarou onte pola tarde que "recibimos información de que non hai risco de vertedura, pero non podemos baixar a garda ata que o incidente sexa liquidado". Son declaracións de Luisa Salgueiro no pleno municipal.

 

A ARMADA PORTUGUESA VIXÍA

O buque segue, por tanto, sen tripulación e non costa que ningún remolcador lle tirase algún cabo.  Segundo os datos dos servizos comerciais de seguimento de buques como Vesselfinder ou Marinetraffic nas súas proximidades mantense o remolcador Tetis acompañado do Eira Pilot, unha embarcación dos pilotos portuarios.

 

Con todo, o buque máis próximo ao Greta K segue sendo un navío de guerra. Portugal envío á fragata NRP Porto Real en canto estalou a crise e alí segue. 

 

Fragata NRP Corte Real que vigila el petrolero Greta K en una imagen del portal de la Armada de Portugal
Fragata NRP Corte Real que vixía o petroleiro Greta K nunha imaxe do portal da Armada de Portugal

 

Baixo custodia da armada lusa permanece o capitán do Greta K, quen abandonou o buque. Xunto ao capitán permanecen dous tripulantes a bordo da fragata. Portugal asegura que están abordo da NRP Porto Real para axudar no eventual remolque.

 

 

 

 

 

O resto da tripulación, todos filipinos, xa se atopa en terra. Van ser interrogados pola Policía Marítima do Porto de Leixoes. Este porto é a primeira opción para atracar o Greta K e transvasar a súa perigosa carga. A segunda opción que barallaba onte Silva era o Porto de Sines, moitísimo máis ao sur, a medio camiño entre a desembocadura do Tajo e o Algarve. Algo que hoxe parece descartado. 

 

O capitán do Porto de Leixoes insiste en que por agora é descartable que se produza unha vertedura. Con todo, mandou despregar as barreiras anticontaminación e ordenou afastar o buque da costa até a situación actual, onde segue ardendo máis de 24 horas despois. 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE