O Goberno derroga a sedición e ERC advirte que aínda faltan máis pasos para normalizar a situación
O PSOE e Unidas Podemos presentaron esta mañá a proposta que elimina o delito de sedición para substituílo por un de desordes públicas agravados que contempla penas para as autoridades de 3 a 5 anos de prisión --fronte aos 10 a 15 anos que recolle o Código Penal vixente-- e inhabilitación de 6 a 8 anos --fronte aos 10 a 15 anos que establece a lei actual--, segundo recolle a proposición de lei orgánica realizada por PSOE e Unidas Podemos.
O president da Generalitat, Pere Aragonès, celebrou este venres 11 de novembro que o delito da sedición "desaparece, queda eliminado" do Código Penal pero avisou de que farán falta máis pasos para avanzar na desjudicialización do conflito catalán.
O texto consegue esta rebaixa tras eliminar o artigo 544 do Código Penal --que define o delito de sedición-- e modificar o artigo 557 para dar lugar ao que onte o presidente do Goberno, Pedro Sánchez, denominou "desordes públicas agravados".

Así, a proposición sinala que "serán castigados coa pena de prisión de seis meses a tres anos os que, actuando en grupo e co fin de atentar contra a paz pública, executen actos de violencia ou intimidación: sobre as persoas ou as cousas; ou obstaculizando as vías públicas ocasionando un perigo para a vida ou saúde das persoas; ou invadindo instalacións ou edificios".
E engade que "os feitos descritos no apartado anterior serán castigados coa pena de prisión de tres a cinco anos e inhabilitación especial para emprego ou cargo público polo mesmo tempo cando se cometan por unha multitude cuxo número, organización e propósito sexan idóneos para afectar gravemente a orde pública".
"En caso de achar os autores constituídos en autoridade, a pena de inhabilitación será absoluta por tempo de seis a oito anos", precisa a proposta.
DESORDES PÚBLICAS COMETIDOS POR "UNHA MULTITUDE"
Entre as principais modificacións, introdúcese unha "modalidade agravada de desordes públicas". Para iso, o texto propón que "o delito de desordes públicas sexa cometido por unha multitude cuxas características --número, organización e finalidade-- sexan idóneas para afectar gravemente a orde pública, entendido como o normal funcionamento das institucións e servizos públicos".
"Configúrase, así, como un tipo de perigo que, aínda que non esixe que a orde pública chegue a #ver efectivamente afectado ou impedido, si require que se dispuxeron os elementos dunha forma axeitada para habelo posto en perigo", sinala a proposición.
Desta forma, o PSOE e Unidas Podemos consideran que "o ben xurídicos da orde convértese no centro desta figura penal, evitando problemas de imprecisión xurídica existentes até agora".
Ambas as formacións sosteñen, ademais, que a proposición expón á súa vez unha "sistematización máis precisa dos agravantes do delito de desordes públicas" e "mantense unha figura que sanciona a comisión dalgúns dos comportamentos asociados a este delito sen que medie violencia ou intimidación".
"GRAVES PROBLEMAS DE INTERPRETACIÓN"
No marco da proposición, o PSOE e Unidas Podemos xustifican a súa intención de suprimir a sedición e modificar o delito de desordes públicas ao subliñar que "a escasa aplicación que até datas recentes experimentou" o delito de sedición "impediu apreciar con claridade os graves problemas de interpretación que se derivan da difícil delimitación do tipo penal e da confusa definición da conduta típica".
Ao fío, destacan a "elevada gravidade das penas previstas até a data" en "o marco penal no que se moven estes delitos noutros ordenamentos xurídicos europeos". E fan unha comparativa co Dereito dos países da contorna: Alemaña, Francia, Italia, Suíza, Bélxica ou Portugal .
Así mesmo, ambas as formacións defenden na súa proposta que "os problemas de proporcionalidade agudízanse pola defectuosa delimitación que actualmente se fai entre a sedición e outros delitos ou infraccións administrativas baseados igualmente nunha alteración da orde pública que implique resistencia ou desobediencia á autoridade, que nalgúns casos requiren ademais unha conduta violenta ou intimidatoria".
Así as cousas, fan fincapé en que "noutros ordenamentos é difícil atopar un delito específico que poida #identificar con este delito de sedición do artigo 544 do Código Penal".
RESPOSTA A "NOVOS FENÓMENOS SOCIAIS"
Por iso, ao seu xuízo, "é deber do Estado dotar ao ordenamento de tipos penais que permitan dar a resposta xurídica máis axeitada aos novos retos para a convivencia que expón o presente e que, como é lóxico, non son recolleitos en toda a súa complexidade nunha lexislación de hai dous séculos".
Neste sentido, o #PSOE e Unidas Podemos sosteñen que é necesario suprimir a figura da sedición e reformar o delito de desordes públicas. Segundo o texto, esta reforma pretende --entre outras cousas-- "dar unha resposta xurídico penal adecuada a novos fenómenos sociais que afectan á figura do exercicio das lexítimas competencias por parte das autoridades".

Escribe o teu comentario