Representantes de CIG e STEG encerrados en Educación: "Haberá nenos sen notas en Nadal"
Laura Arroxo, secretaria nacional de CIG-Ensino, e Miguel Paz, secretario de Confederación e Relacións Institucionais do STEG, atenden a Galiciapress desde a Consellería de Educación, onde este xoves representantes dos dous sindicatos encerráronse nunha nova medida de presión ao conselleiro, Román Rodríguez, ao que instan a fixar unha data para unha reunión que, até agora, desde a Xunta evitaron de todas as formas posibles. Ás portas de dúas xornadas máis de folga a semana que vén e tras o tres celebradas en setembro e outubro, a docentes mostra a súa "hartazgo" e "enfado" coa Consellería, que tenta evitar que algúns alumnos terminen o primeiro trimestre sen notas.
A pouco menos de cinco días para que arrinquen dúas xornadas máis de folga nos centros educativos galegos, convocadas pola Confederación Intersindical Galega (#CIG) e o Sindicato de Traballadoras e Traballadores do Ensino de Galiza (STEG), un grupo de docentes decidiu entrar na Consellería de Educación e botar a chave ata que non os reciba o conselleiro Román Rodríguez, que até agora empregou innumerables evasivas para evitar o encontro coas dúas forzas sindicais que abanderan as mobilizacións na educación pública galega.
Despois de tres xornadas de paro, o trimestre en Galicia está a piques de acabar coas que serán a cuarta e quinta xornadas de folga nos colexios, os días 16 e 17 de decembro respectivamente. Trátase dun feito histórico na comunidade nun momento de especial ebulición entre o profesorado, que denuncia a sobrecarga de traballo, as carencias que enfrontan no seu día a día e a precariedade salarial que sofren e arrastran desde fai máis dunha década.
"NON NOS QUEDOU MÁIS REMEDIO"
Laura Arroxo, secretaria nacional de CIG-Ensino, é unha das persoas que se atopa este xoves atrincheirada na Consellería, un extremo ao que chega o sindicato “despois de rexistrar por sede electrónica en outubro e novembro a solicitude para reunirnos co conselleiro”, algo que tamén fixeron a semana pasada cunha entrega en man ao propio Rodríguez ás portas do Pazo do Hórreo.
As pretensións dos sindicatos pasan por “establecer un diálogo coa Consellería” que nestes momentos permanece “pechada en banda a negociar connosco, cando somos unha maioría sindical na representación do profesorado”. “Despois de tres meses de grandes mobilizacións non nos quedou máis remedio que tentar vir aquí e dicirlles que non nos imos a mover ata que non nos agenden unha cita co conselleiro”, subliña Arroxo.
Tampouco para Miguel Paz, secretario de Confederación e Relacións Institucionais do STEG, a deste xoves é unha situación nova. “Nin é a primeira vez que participo nun peche na Consellería nin penso que esta será a última”, estima Paz, que nos últimos anos participou en diversas actuacións similares, como xa ocorreu nas protestas de outubro con docentes que pasaron a noite nos colexios galegos.
“Seguen sen querer atender aos convocantes das folgas. É inaudito que a administración non se queira reunir cos comités de folga que existen a día de hoxe, porque sería o lóxico, o democrático, o normal en calquera situación”, detallan desde STEG, que ven unha “inacción” por parte da Xunta que ha catalizado nesta decisión de acudir os representantes dos dous sindicatos á Consellería a esixir un encontro con Román Rodríguez.
Paz confía en que este sexa un paso definitivo para desbloquear a situación, aínda que de momento seguen sen resposta, máis aló de que o que trasladan desde a Consellería é que “Román Rodríguez non está no edificio” e que “están a estudar a documentación que se lle entregou o outro día”. “A documentación do outro día é practicamente un folio. Non creo que teña moito que estudar”, ironiza Paz, que insiste en que o que falta é “vontade política” para negociar.
DIÁLOGO "Ás costas" DOS COMITÉS DE FOLGA
Desde a CIG censuran que a Cosellería iniciasen os contactos cos sindicatos asinantes do coñecido como “acordo da vergoña” para unha negociación prevista no mes de xaneiro “con temas que no propio acordo non entraban”. “O feito de adiantar as negociacións, o que ten que ver cos cocientes ou co horario lectivo do profesorado, só responde ás grandes mobilizacións que levamos a cabo este trimestre”, incide Arroxo, que non ve coherente que os sindicatos que promoven esas protestas atópense “fose”, ademais de representar unha maioría na representación do colectivo.
Xa no Parlamento Arroxo puido constatar que o conselleiro “segue pechado en banda” e que “ten o seu ámbito de diálogo”. “Ese acordo está superado. Os sindicatos que o asinaron denunciárono. É un acordo que o profesorado non viu como unha mellora, porque, se non, non estaría nestas mobilizacións”, razoan desde a CIG, que ven como “o ensino público está en perigo”, algo que quedou manifesto coas declaracións das AMPAS galegas que pon o acento na atención á diversidade.
O último episodio de calado neste sentido foi o ocorrido hai unha semana no CEIP Concepción Areal da Coruña, onde STEG denunciou os “parches” que practicou Educación para tratar de sobrepor á ausencia de dous coidadores. “A educación pública mantense a base de parches e da boa vontade do profesorado”, puntualiza Paz, que bota man dun estudo recente onde se examinan as horas extra que realiza o profesorado. “Todas esas horas que dedicamos en casa a corrixir exames, a preparar as aulas e demais, están fóra do noso horario laboral. Resulta completamente ilóxico os malos tratos continuos e sistemáticos do consellerio. É uns malos tratos que non se permitiría en ningún outro ámbito laboral”, afean desde STEG.
UN TRIMESTRE SEN NOTAS?
“Non se pode estar a negociar baixo eses parámetros. Tense que negociar con toda a comunidade educativa e, no que ten que ver co profesorado, tense que falar con todas as organizacións sindicais, que é principalmente coas que ostentamos a maioría absoluta en representación”, agrega Arroxo. Nese sentido, cre que os intentos da Consellería pasan por invisibilizar os efectos da folga, coa previsión de que os paros da próxima semana coincidan coas xuntas do claustro para avaliar aos alumnos neste primeiro trimestre do curso.
“Eses centros están a tomar decisións, como poden ser atrasar as avaliacións para xaneiro. Iso vai supor que moitos estudantes non reciban as notas e os pais non reciban ese boletín, e van saber o motivo polo que non o reciben”, subliña Arroxo. “Iso é o que lle molesta á Consellería, que se saiba a realidade”, remarca, á vista dos intentos de "tentar boicotear" as mobilizacións convocadas para a semana que vén con "chamadas das inspeccións".
O secretario de Confederación e Relacións Institucionais do STEG coincide ao entender que o marco negociador pasa, necesariamente, por incorporar a todas as voces ao diálogo, do quedan fose os comités de folga, onde hoxe se discuten asuntos como a perda do poder adquisitivo nun contexto onde o acordo alcanzado para a subida laboral dos funcionarios resultou insuficiente a ollos de STEG, que se pronunciou respecto diso.
“O profesorado galego experimentou unha perda acumulada de poder adquisitivo de máis do 20% desde o inicio da chamada crise. Loxicamente, a xente está moi moi encabuxada con iso”, detalla, á vez que suma a esta ecuación a situación de interinos e substitutos, que “en moitas ocasións non cobran o seu soldo en prazo”. Isto, xunto cos cocientes, a atención á diversidade ou a recuperación do horario lectivo de 18 e 21 horas en Secundaria e Primaria -aínda que desde STEG van máis lonxe ao argumentar que “o ideal serían 15 horas lectivas para todos os corpos e especialidades”- son outros asuntos sobre os que os sindicatos esixen un debate urxente.
"CHEGAREMOS ATÉ ONDE O PROFESORADO QUEIRA CHEGAR"
“As nosas son demandas laborais, pero son demandas para mellorar o ensino público, apoias polas AMPAS, polas familias. Ao final, cando pedimos melloras laborais, estamos a mellorar o ensino público. Eles están a lle restar importancia, denigrando e ignorando ao profesorado”, lamentan desde CIG-Ensino, que salienta que as dos días 16 e 17 de decembro representan cinco días de folga desde setembro, algo “totalmente histórico” e “a primeira vez en décadas” que se chega a esta situación. Paz reitera que estar na as portas do Nadal cunha mochila de cinco xornadas de folga resulta “inaudito”.
“Vemos en todas as visitas que estamos a facer aos centros educativos que se mantén o ánimo de folga, que a xente está mobilizada e con interese de que vaia a máis. Hai un enfado crecente porque a Consellería está a sumir ao ensino galego á cola de todo o Estado, e iso a verdade que é algo a analizar”, valora Paz.
“O profesorado está moi farto”, resume Arroxo, que ve ao profesorado “unido” nesta loita, colaborando para arrombar os centros no camiño aos paros de decembro. “O único que reciben os profes e os equipos directivos son cartas onde os instan a gastar os fondos antes do 31 de decembro. O que nos din é que non queren máis lousas dixitais nin máis libros, senón máis persoal para atender ao alumnado como se merece”, sostén.
O que non descartan nin desde STEG nin desde a CIG é emprender máis actuacións no futuro se non se atenden as súas demandas. “Esperar que o conselleiro teña a ben a recibirnos e escoitarnos”, suxire Arroxo, cunha mirada xa a futuro co segundo e o terceiro trimestre, onde poden seguir as mobilizacións “mentres non consigamos o que pedimos, que é unha mellora no sistema educativo”, mentres que Paz reafirma que a vontade de STEG é “chegar até onde o profesorado nos pida que cheguemos”: “As seguintes medidas témolas que valorar paso a paso. É importante analizar con calma e ir sempre da man do profesorado. Iremos até onde o profesorado queira”.
Escribe o teu comentario