Só Vox oponse a votar que a AP-9 pase a depender da Xunta de Galicia
Os grandes partidos de Galicia non están deacuerdo no modelo de xestión pero si en que a autoestrada que vertebra o país debe depender de Galicia e non do Estado. Hoxe defendérono xuntos no Congreso e a súa petición superou o primeiro filtro. Con todo, está por ver como acaba o asunto porque o Estado, nin agora co PSOE nin antes co PP, quere ceder a autoestrada asumindo antes os custos de rescatar a concesión, como lle leva anos reclamando por unanimidade o Parlamento de Galicia.
Os principais grupos parlamentarios do Congreso, con excepción de Vox que votou en contra, apoiaron unha iniciativa do Parlamento galego para traspasar a xestión da autoestrada de peaxe AP-9 a Galicia, o que supón o cuarto intento en oito anos de acometer esa transferencia.
No debate celebrado no Pleno do Congreso, o PSOE, o PP, Sumar e o BNG xa avanzaron o seu voto a favor para a toma en consideración da proposición de lei, que ten por obxecto que o Estado anule a concesión a Audasa até 2048 e despois impulse a súa transferencia á comunidade autónoma. PNV, ERC, Bildu, Junts, Podemos, UP e Coalición Canaria tamén votaron a favor da proposta, polo que Vox foi a única formación que votou en contra.
Para a defensa da proposta compareceu na tribuna do Congreso unha delegación do Parlamento conformada polos portavoces do PPdeG, Alberto Pazos Couñago; do BNG, Ana Pontón, e do PSdeG, José Ramón Gómez Besteiro.
#PSOE: A GRATUIDADE ES O PRIORITARIO
O primeiro en intervir foi o socialista José Ramón Gómez Besteiro, quen incidiu na importancia de que sexa Galicia quen xestione a estrada, pero sobre todo que esta non supoña un custo para a cidadanía. "Queremos transferencia e gratuidade, pero a gratuidade é sen dúbida o máis importante", remarcou.
Pola súa banda, o portavoz do PPdeG, Alberto Pazos, instou aos diferentes grupos parlamentarios a que a iniciativa do Parlamento galego sexa "definitivamente aprobada nos termos que demanda Galicia e os prazos razoables que esperan os galegos". "Confío en que hoxe regresaremos a Galicia cun rotundo si desta Cámara á admisión a trámite desta proposición de lei", sinalou.
A líder do BNG, Ana Pontón, urxiu a transferir a autoestrada a Galicia e así librala de peaxes, á vez que lembrou que o Parlamento Galego leva desde 2016 pedindo a transferencia da AP-9, mediante diferentes proposicións de lei remitidas ao Congreso. "Será esta a definitiva, ou van seguir burlar da cidadanía galega?", espetou Pontón durante a súa intervención.
VAN A SEGUIR TOMANDO O PELO?
Nese punto, o deputado do BNG no Congreso, Néstor Rego, lembrou que a proposición de lei do Parlamento de 2021 para este propósito foise pospondo mediante a ampliación do prazo de emendas ata que se disolveron as Cortes coas eleccións xerais.
Tamén por parte do Congreso, a deputada socialista da Coruña Obdulia Taboadela confirmou o voto a favor do seu grupo á proposta do Parlamento galego, aducindo a situación de "desequilibrio territorial" que sofre a cidadanía galega con esta autoestrada, pois teñen que pagar peaxes fronte a outras autonomías onde as súas estradas son gratuítas.
Desde o Grupo Popular, o deputado por Lugo Francisco Conde confirmou igualmente o voto a favor da súa formación á proposta galega que segue pendente de aprobación "demasiado" tempo: "O PP dirá si á igualdade de trato dos territorios", remarcou durante o seu discurso.
Por parte de Sumar, o deputado da Coruña Manuel Lago Penas lembrou que a iniciativa foi apoiada por unanimidade en Galicia, pero advertiu que a simple transferencia é "insuficiente" para resolver a "grave distorsión" que supón que a principal arteria de comunicación de Galicia sexa explotada por unha empresa privada propiedade de fondos de investimento.
Por iso, cre que o ideal sería que o Estado recuperase a autoestrada e despois transfíraa á comunidade autónoma para que esta non sexa a única que "siga pagando peaxes até 2048", resolveu.
VOX DESMÁRCASE
Vox foi a única formación que se desmarcou expresamente da iniciativa galega. "Non conten connosco", dixo a portavoz adxunta de Vox na Comisión de Transportes, Carina Mejías, que se mostra remisa a parcelar a rede de estradas do Estado.
Aínda que admitiu que os fondos titulares da concesionaria "pretenden aproveitar" dos beneficios que deixan as peaxes, a parlamentaria de Vox cre que o traspaso de competencias e de titularidade "non é necesariamente sinónimo dunha xestión eficaz" ao servizo da cidadanía.
E O XOVES VÓTASE UNHA MOCIÓN DO BNG SOBRE O TEMA
Posteriormente produciuse un debate sobre unha moción consecuencia dunha interpelación urxente que o BNG dirixiu ao ministro de Transportes, Óscar Puente, sobre este asunto e que se votará o xoves.
No debate desta iniciativa, Néstor Rego incidiu en rescatar a autoestrada "custe o que custe" e aseverou que "é cuestionable" que o mellor para o interese público en termos económicos sexa manter a concesión, pois di que o Goberno destinará 2.300 millóns de euros en bonificar as peaxes da autoestrada até 2048.
Unhas bonificacións das que presumiu a deputada socialista pola Coruña, María García Chavarría, que lembrou que se destinan 55 millóns de euros cada ano para rebaixar o prezo das peaxes e que, segundo o asinado no acordo de investidura asinado entre PSOE e BNG, ampliaranse para os usuarios recorrentes da autoestrada.
Na quenda do PP, Celso Delgado cualificou de "desorbitados" os beneficios que ten a concesionaria cunhas peaxes "moi elevadas". "Consideramos que esa situación debe e pode cambiar", sentenciou o deputado 'popular' galego.
"Nós entendemos que a única maneira de que poidamos sacar isto adiante é con intelixencia, con prudencia (...) pero sen cejar de ningún xeito neste obxectivo final que é o rescate da autovía, a gratuidade da da autovía e que os galegos poidan circular por unha autoestrada que durante moitos anos pagaron", resolveu.
Escribe o teu comentario