Só Vox oponse a votar que a AP-9 pase a depender da Xunta de Galicia

Os grandes partidos de Galicia non están deacuerdo no modelo de xestión pero si en que a autoestrada que vertebra o país debe depender de Galicia e non do Estado. Hoxe defendérono xuntos no Congreso e a súa petición superou o primeiro filtro. Con todo, está por ver como acaba o asunto porque o Estado, nin agora co PSOE nin antes co PP, quere ceder a autoestrada asumindo antes os custos de rescatar a concesión, como lle leva anos reclamando por unanimidade o Parlamento de Galicia.


|

(I-D) La presidenta del Congreso de los Diputados, Francina Armengol; el portavoz del PP en el Parlamento de Galicia, Alberto Pazos; la portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, y el secretario general del PSdeG, José Ramón Gómez Besteiro, conversan a su lle
(I-D) A presidenta do Congreso dos Deputados, Francina Armengol; o portavoz do PP no Parlamento de Galicia, Alberto Pazos; a portavoz nacional do BNG, Ana Pontón, e o secretario xeral do PSdeG, José Ramón Gómez Besteiro, conversan ao seu lle


Os principais grupos parlamentarios do Congreso, con excepción de Vox que votou en contra, apoiaron unha iniciativa do Parlamento galego para traspasar a xestión da autoestrada de peaxe AP-9 a Galicia, o que supón o cuarto intento en oito anos de acometer esa transferencia.

No debate celebrado no Pleno do Congreso, o PSOE, o PP, Sumar e o BNG xa avanzaron o seu voto a favor para a toma en consideración da proposición de lei, que ten por obxecto que o Estado anule a concesión a Audasa até 2048 e despois impulse a súa transferencia á comunidade autónoma. PNV, ERC, Bildu, Junts, Podemos, UP e Coalición Canaria tamén votaron a favor da proposta, polo que Vox foi a única formación que votou en contra.

Para a defensa da proposta compareceu na tribuna do Congreso unha delegación do Parlamento conformada polos portavoces do PPdeG, Alberto Pazos Couñago; do BNG, Ana Pontón, e do PSdeG, José Ramón Gómez Besteiro.

#PSOE: A GRATUIDADE ES O PRIORITARIO 
O primeiro en intervir foi o socialista José Ramón Gómez Besteiro, quen incidiu na importancia de que sexa Galicia quen xestione a estrada, pero sobre todo que esta non supoña un custo para a cidadanía. "Queremos transferencia e gratuidade, pero a gratuidade é sen dúbida o máis importante", remarcou.

Pola súa banda, o portavoz do PPdeG, Alberto Pazos, instou aos diferentes grupos parlamentarios a que a iniciativa do Parlamento galego sexa "definitivamente aprobada nos termos que demanda Galicia e os prazos razoables que esperan os galegos". "Confío en que hoxe regresaremos a Galicia cun rotundo si desta Cámara á admisión a trámite desta proposición de lei", sinalou.

A líder do BNG, Ana Pontón, urxiu a transferir a autoestrada a Galicia e así librala de peaxes, á vez que lembrou que o Parlamento Galego leva desde 2016 pedindo a transferencia da AP-9, mediante diferentes proposicións de lei remitidas ao Congreso. "Será esta a definitiva, ou van seguir burlar da cidadanía galega?", espetou Pontón durante a súa intervención.

VAN A SEGUIR TOMANDO O PELO? 
Nese punto, o deputado do BNG no Congreso, Néstor Rego, lembrou que a proposición de lei do Parlamento de 2021 para este propósito foise pospondo mediante a ampliación do prazo de emendas ata que se disolveron as Cortes coas eleccións xerais.

Tamén por parte do Congreso, a deputada socialista da Coruña Obdulia Taboadela confirmou o voto a favor do seu grupo á proposta do Parlamento galego, aducindo a situación de "desequilibrio territorial" que sofre a cidadanía galega con esta autoestrada, pois teñen que pagar peaxes fronte a outras autonomías onde as súas estradas son gratuítas.

Desde o Grupo Popular, o deputado por Lugo Francisco Conde confirmou igualmente o voto a favor da súa formación á proposta galega que segue pendente de aprobación "demasiado" tempo: "O PP dirá si á igualdade de trato dos territorios", remarcou durante o seu discurso.

Por parte de Sumar, o deputado da Coruña Manuel Lago Penas lembrou que a iniciativa foi apoiada por unanimidade en Galicia, pero advertiu que a simple transferencia é "insuficiente" para resolver a "grave distorsión" que supón que a principal arteria de comunicación de Galicia sexa explotada por unha empresa privada propiedade de fondos de investimento.

Por iso, cre que o ideal sería que o Estado recuperase a autoestrada e despois transfíraa á comunidade autónoma para que esta non sexa a única que "siga pagando peaxes até 2048", resolveu.

VOX DESMÁRCASE 
Vox foi a única formación que se desmarcou expresamente da iniciativa galega. "Non conten connosco", dixo a portavoz adxunta de Vox na Comisión de Transportes, Carina Mejías, que se mostra remisa a parcelar a rede de estradas do Estado.

Aínda que admitiu que os fondos titulares da concesionaria "pretenden aproveitar" dos beneficios que deixan as peaxes, a parlamentaria de Vox cre que o traspaso de competencias e de titularidade "non é necesariamente sinónimo dunha xestión eficaz" ao servizo da cidadanía.

E O XOVES VÓTASE UNHA MOCIÓN DO BNG SOBRE O TEMA
Posteriormente produciuse un debate sobre unha moción consecuencia dunha interpelación urxente que o BNG dirixiu ao ministro de Transportes, Óscar Puente, sobre este asunto e que se votará o xoves.

No debate desta iniciativa, Néstor Rego incidiu en rescatar a autoestrada "custe o que custe" e aseverou que "é cuestionable" que o mellor para o interese público en termos económicos sexa manter a concesión, pois di que o Goberno destinará 2.300 millóns de euros en bonificar as peaxes da autoestrada até 2048.

Unhas bonificacións das que presumiu a deputada socialista pola Coruña, María García Chavarría, que lembrou que se destinan 55 millóns de euros cada ano para rebaixar o prezo das peaxes e que, segundo o asinado no acordo de investidura asinado entre PSOE e BNG, ampliaranse para os usuarios recorrentes da autoestrada.

Na quenda do PP, Celso Delgado cualificou de "desorbitados" os beneficios que ten a concesionaria cunhas peaxes "moi elevadas". "Consideramos que esa situación debe e pode cambiar", sentenciou o deputado 'popular' galego.

"Nós entendemos que a única maneira de que poidamos sacar isto adiante é con intelixencia, con prudencia (...) pero sen cejar de ningún xeito neste obxectivo final que é o rescate da autovía, a gratuidade da da autovía e que os galegos poidan circular por unha autoestrada que durante moitos anos pagaron", resolveu.

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE