Tres aseguradoras deberána indemnizar con 5,1 millóns de euros á armadora da Vila de Pitanxo
A xuíza do Mercantil sinala que o barco pasou as inspeccións e tiña a documentación en regra.
A maxistrada do xulgado do Mercantil 2 de Pontevedra condenou a tres aseguradoras a indemnizar con 5,1 millóns de euros a Pesqueira Nores, armadora do buque Vila de Pitanxo, que naufragou en augas de Terranova en febreiro de 2022, deixando 21 falecidos (só recuperáronse 9 cadáveres) e tres sobreviventes.
Así, a xuíza estimou a demanda da armadora e imponlle a Mapfre España Compañía de Seguros e Reaseguros o pago de 3.104.408 euros; á Sociedade de Seguros Mutuos Marítimos de Vigo, de 1.034.802 euros; e á Mutua de Seguros de Armadores de Buques de Pesca en España, de 1.034.802 euros.
Na súa resolución, con data do 31 de xullo pasado, a maxistrada sinala que non se discute nin o aseguramiento nin a vixencia das pólizas, e apunta que "os termos contractuais pactados son totalmente claros, en canto a incluír dentro da cobertura de riscos a perda total do buque por naufraxio".
Nese sentido, expón que está acreditado que o pesqueiro "pasara satisfactoriamente todas as inspeccións regulamentarias esixidas pola normativa de aplicación e tiña todos os documentos e certificados oficiais en materia de navegabilidad e seguridade en regra".
NON SE APUNTOU INCUMPRIMENTO ALGÚN
Segundo conclúe, a Vila de Pitanxo "tiña os certificados técnicos renovados despois de pasar diversas inspeccións, tanto por parte dos técnicos da inspección marítima como dos técnicos da sociedade de clasificación". Ademais, o despacho e o certificado de navegabilidad ou de conformidade son "os documentos a través dos cales a autoridade pública competente garante que se cumpren os requisitos para que o buque resulte navegable" e que "non se apuntou incumprimento algún".
Deste xeito, a xuíza responde as alegacións da aseguradora Mapfre, que esgrimiu que o buque non cumpría coa normativa nin coas inspeccións, unha alegación "orfa de sustento probatorio".
Ademais, a maxistrada advirte de que "non se colige neglixencia algunha imputable ao armador polos contagios (de COVID-19-)sobrevindos a bordo do buque, constando respecto diso a xestión desenvolvida polo capitán e as medidas a adoptar que se lle indicaron".
Con respecto ao argumento sinalado polas aseguradoras de que a Vila de Pitanxo ía sobrecargado con combustible extra en departamentos non declarados, a xuíza comparte a argumentación dos peritos da armadora demandante, que coinciden "no feito de que a posibilidade de que se usasen os pañoles laterais de popa ou pique de proa como tanques de combustible é inverosímil, á vista das múltiples inspeccións realizadas polos inspectores de Capitanía Marítima e por Bureau Veritas poucos días antes da saída da Vila de Pitanxo na súa última singradura".
Por outra banda, tamén rexeita outra das alegacións das aseguradoras, que sostiveron que o barco saíu do porto cunha escora permanente a babor de tres ou catro graos, que contribuíu a que se producise o afundimento. Nese sentido, a sentenza subliña que, á vista das probas, non pode acreditar devandita afirmación nin que esa circunstancia influíse no naufraxio.
Mesmo aínda que o barco se volvese "innavegable" debido á súa presenza en zona non autorizada por formación de xeo, iso non significa que tal circunstancia quede fose da cobertura da póliza e que sexa motivo para que a aseguradora non queira indemnizar, recolle tamén a resolución.
SEN CAUSA PARA QUEDAR EXONERADAS DE INDEMNIZAR
"Se a afectación ao ángulo de inundación pola tolva de desperdicios da Vila de Pitanxo resultou causa ou non do naufraxio, ou calquera outra diferente apuntada no xuízo, é cuestión que resulta allea á esta controversia civil", explicou a xuíza, que insiste en que as aseguradoras non achegaron "elementos de proba que permitan identificar unha causa excluínte de cobertura".
Por todo iso, expón que non concorre ningún feito que poida xustificar unha exclusión legal ou contractual para quedar exoneradas da súa obrigación de indemnizar. Ao contrario, lembra que ao asegurado "bástalle con demostrar que o dano -a perda total do buque por naufraxio- produciuse con ocasión da navegación marítima, sen ter que demostrar a causa exacta, como no presente caso aconteceu".
A sentenza non é firme e pode ser recorrida ante a Audiencia Provincial de Pontevedra.
Escribe o teu comentario