Un beneficio de 5.473 millóns non é suficiente para Stellantis, que gañou un 70% menos que en 2023
Desde a creación do Grupo Stellantis a compañía obtivo 54.278 millóns de euros de beneficios nos seus últimos catro exercicios. No entanto, a caída de vendas, os aranceis, a competencia dos eléctricos chineses, a crise dos semiconductores ou a polémica dos motores Puretech lastraron á empresa.
Que faría vostede si ve na súa conta un ingreso de máis de 5.000 millóns de euros? Perder a cabeza, loxicamente. Iso é o que están a facer hoxe no Grupo Stellantis, pero por motivos ben distintos, xa que onde algúns vemos unha cantidade inxente de diñeiro, para a dirección do grupo automobilístico é unha cifra que os achega ao precipicio. Falamos de 5.473 millóns de beneficio neto atribuído, ollo, unha cantidade moi a ter en conta xa que non se trata de entrar en perdas, senón en gañar menos do esperado, algo que provocou que as accións de Stellantis precipitásense á primeira hora da mañá, cando se coñeceron as contas da empresa en 2024, que reflectían uns ingresos un 70,5% máis baixos que en 2023, cando alcanzaron os 18.596 millóns de euros.
A noticia foi un auténtico xerro de auga fría nunha compañía que atravesa o seu peor momento desde a fusión e que prevé un ano máis complicado si cabe. Stellantis espera para este 2025 unha caída da demanda, algo que terá que facer fronte mentres trata de avanzar na fabricación de vehículos eléctricos, á vez que se enfronta aos aranceis que anuncia Donald Trump, á competencia do mercado chinés e á procura dun novo conselleiro delegado permanente despois da renuncia de Carlos Tavares, ao que xa se buscaba sucesor antes do seu adeus.
A contratación dun novo CEO concluirá, sosteñen, neste primeiro semestre de 2025. "Aínda que 2024 foi un ano de fortes contrastes para a empresa, con resultados que non alcanzaron o noso potencial, logramos importantes fitos estratéxicos. En particular, comezamos o lanzamento de novas plataformas e produtos multienergéticos, que continuará en 2025, iniciamos a produción de baterías para vehículos eléctricos a través das nosas empresas conxuntas e lanzamos a asociación Leapmotor International", explicou o presidente e conselleiro delegado interino do grupo, John Elkann.
CAÍDA DE VENDAS
As vendas de coches de marcas como Peugeot, Fiat, Opel, Citroën, Alfa Romeo ou Jeep supuxeron uns ingresos de case 157.000 millóns de euros, un 17% menos que en 2023. Tamén as entregas consolidadas rebaixáronse un 12%, mentres que o beneficio operativo axustado foi de 8.648 millóns, un 64% menos que no exercicio anterior.
As cifras no seu conxunto son realmente pobres, pois os seus inventarios totais a 31 de decembro eran un 18% máis baixos que o ano anterior, cunha caída do 20% no stock nos concesionarios estadounidenses, o mercado que deu o golpe máis forte aos petos de Stellantis, que contempla pagar un dividendo de 0,68 euros por acción ordinaria, pendente da aprobación dos accionistas.
Stellantis ten moitas frontes abertas nestes momentos. Por unha banda están condicionantes económicos, como a crise dos semiconductores que segue lastrando a produción, políticos, como a guerra arancelaria iniciada por Trump, e de competencia, pola entrada das marcas chinesas. Ao tempo, a casa automobilística ten que facer fronte á perda de confianza de millóns de clientes tras a polémica polos motores Puretech -algo que, de xeito evidente, terminará nun longo proceso xudicial cos afectados- ou ao malestar dos seus empregados despois de que esta mesma semana anunciásese a suspensión da paga de beneficios despois dunha sentenza nos xulgados de Vigo que a condenaba por "discriminación".
Este cóctel de sucesos explica, en parte, a caída de vendas tanto en Europa como en América do Norte. En Estados Unidas a baixada da demanda provocou que perdese case un 8% de cota de mercado, cunha caída do 14,3% das vendas na rexión. En Europa a súa diminución das vendas foi do 5%, compensada, en parte, por unha subida do 4,2% en Sudamérica, aínda que tamén en Oriente Próximo e África o ano tampouco foi positivo.
CASE 55.000 MILLÓNS DE BENEFICIO DESDE 2021
Por outra banda, o grupo explicou que tamén se viron condicionados polos 90 días de transición desde a saída de Carlos Tavares. Os cambios externos e internos realizados pola compañía trataron de mellorar tanto en rendibilidade como en desempeño, con investimentos que alcanzaron, en maior ou menor medida, ás factorías de Stellantis en España.
A próxima Asemblea Xeral Anual, onde se abordarán todas as dificultades que atravesa a empresa, será o próximo 15 de abril, para avaliar, entre outras, o papel do equipo de liderado interino e as accións aplicadas até entón, como os lanzamentos críticos para as cambiantes necesidades dos clientes e axustar ás regulacións sobre o CO2 mentres tratan de reducir as súas emisións. Todo iso, mentres manteñen as presións sobre os distintos Gobernos para lograr máis axudas públicas e compromisos.
Esta é a estratexia que seguiron nos últimos anos desde a fusión de PSA e Fiat Chrysler Automobiles e que trouxo consigo un lustro dun rendemento económico memorable:
- 2021: 13.354 millóns de euros
(Primeiro ano completo tras a fusión, cun crecemento notable grazas ás sinerxías entre PSA e FCA).
- 2022: 16.779 millóns de euros
(Un aumento do 26% respecto de 2021, impulsado por marxes marca e unha facturación de 179.592 millóns de euros).
- 2023: 18.625 millóns de euros
(Marca histórica até ese momento, cun incremento do 11% respecto de 2022 e uns ingresos netos de 189.544 millóns de euros).
- 2024: 5.473 millóns de euros
(Cifra reportada até a data, cunha caída do 70% respecto de 2023, atribuída á transición a novos modelos e redución de inventarios).
Total desde a creación de Stellantis (2021-2024): 54.278 millóns de euros.
Escribe o teu comentario