Segundo fallo xudicial que obriga a Abanca a devolver o diñeiro roubado ás vítimas de phishing
Trátase da segunda sentenza que condena á entidade bancaria desde outubro.
Un novo fallo, e xa van dous en só cadro meses, parece clarificar a responsabilidade de Abanca para cos seus clientes, moitos dos cales foron vítimas de ataques de phishing que se desenvolveron, segundo relataron no seu momento desde a plataforma que reúne aos afectados, por un ataque informático sobre a entidade bancaria no que os ciberdelincuentes fixéronse con datos sensibles dos usuarios, información que aproveitaron para estafar a unha cantidade descoñecida de persoas, pois Abanca até agora non deu cifras respecto diso.
Eduardo Sebio, portavoz da plataforma, acusaba a Abanca en conversación con este diario de "neglixencia" e de "facer que as própias vítimas sentan culpables". "Chegamos a ver casos tan surrealistas como que a propia Abanca concede un crédito para tapar o buraco que eles mesmos provocáronche coa estafa", relataba.
"NON OPEROU CON DILIXENCIA"
O último fallo xudicial insufla esperanzas á organización, que recoñecía que, ante o inmobilismo da firma que preside Juan Carlos Escotet -que vén de celebrar cifras de marca en beneficios-, aos estafados non quedaba máis que recorrer á vía xudicial, a pesar de que esta podería resultar custosa nun primeiro momento e que o desenvolvemento da xustiza sería preusmiblemente lento.
En calquera caso, as sentenzas, como esta última do Xulgado de 1ª Instancia e Instrución do Carballiño, parecen sinala claramente a Abanca. Nela, se "constanta que ante a existencia dun delito dephishing" a entidade "non operou con dilixencia nos mecanismos de supervisión e previsión de fraude".
MÁIS SENTENZAS NO FUTURO?
O goteo de veredictos similares nos próximos meses pode marcar a actualidade do banco, que nesta ocasión terá que abonar 19.931,86 euros "máis os intereses de demora" e os custos procesuais a unha clienta. En outubro de 2024 tivo lugar a primeira víctoria dos afectados, condenando a Abanca a pagar case 50.000 euros a un matrimonio de Ordes por un episodio similar.
Desde o bufete de Xoán Antón Pérez-Lema Avogados e Consultores sinalan que a decisión, sobre uns feitos ocorridos o 16 de xullo de 2021, apóiase na "existencia dunha responsabilidade case obxectiva por parte de Abanca por ou contar coas medidas oportunas para evitar transferencias de cantidades económicas contra a vontade da titular da conta".
A muller foi contactada por vía telefónica nunha chamada na que os estafadores simulaban dirixir á vítima desde o servizo de atención ao cliente de Abanca, utilizando o mesmo número que o da entidade. Os delincuentes puideron subtraer, en dous cargos, case 20.000 euros, polo que a damnificada chamou "inmediatamente" ao seu banco para bloquear a conta e o cartón, pero sen conseguir que le rembolsasen a cantidade sutraída, o que a levou a presentar a denuncia contra Abanca. Os avogados da denunciante consideran que isto "senta un precedente na defensa dos dereitos dos consumidores e da identificación das responsabilidades en materia de seguridade nas entidades bancarias".
Escribe o teu comentario