Os transportistas acoden ao Supremo para reclamar a nulidade das prórrogas da AP-9
Tamén pedirán que se abonen as peaxes pagas de forma "indebida" durante os últimos anos.
A Federación Galega de Transportes de Mercadorías (Fegatramer) presentará demanda en setembro na Sala do Contencioso-Administrativo de lTribunal Supremo (#TS) para reclamar a nulidade das dúas prórrogas concedidas en 1994 e 2000 polo Goberno español na concensión a Audasa da autoestrada AP-9, a última das cales está vixente até 2048.
En rolda de prensa en Santiago este xoves, o presidente de Fegatramer, Ramón Alonso Fernández, explicou que se busca "recuperar xuridicamente esa autoestrada" e que "dunha vez sexa gratuíta". Por iso, presentan denuncia contra as decisións do Consello de Ministros que habilitaron estas prórrogas.
O secretario xeral de Fegatramer, Carlos García Cumplido, avanzou que a intención é tamén que, no caso de que se anulen estas prórrogas, pedirase que se abonen as peaxes pagas de forma "indebida" durante os últimos anos.
Apuntan que a AP-9 rexistra uns 60.000 vehículos diariamente, dos cales uns 4.000 son de transportes que soportan estas peaxes.
García Cumplido incide en que se toma esta decisión ante a "pasividade" do Goberno central. "Non temos moi claro que vai facer", afirma. Denuncia o "pelotazo" supuxeron estas prórrogas, o cal "están a pagar todos os cidadáns de Galicia".
FALLO NUN PRAZO DE CATRO ANOS
Así, deixa claro que este proceso xudicial é independente do que resolva finalmente a Comisión Europea, que ditaminou que a prórroga da concesión da AP-9 vulnerou as regras da UE en materia de contratación por non haber libre concorrencia.
Fegatramer, que calcula que o Supremo pode emitir fallo nun prazo duns catro anos, engade que esta nulidade "pode ser importante" no caso de que se realice o traspaso de competencia da autoestrada a Galicia para que "vinga limpo", sen "unha carga importante".
A Comisión Europea enviou un ultimato ao Goberno para que enmiende as irregularidades polas que foron prorrogadas as concesións das peaxes nas autoestradas AP-66 e Ap-9 e que, a ollos de Bruxelas, vulneran as regras da UE en materia de contratación pública e de concesión de autoestradas. Un asunto que, de non resolver no prazo de dous meses, os servizos comunitarios poderán elevar ao Tribunal de Xustiza da UE (TJUE).
Escribe o teu comentario