Prohibidas as chamadas comerciais desde móbiles a partir deste sábado 7 de xuño
Outra das medidas que contempla o plan do Goberno para loitar contra as estafas telefónicas e mediante SMS ten que ver coa habilitación dos números 800 e 900 (gratuítos ambos os) para emitir chamadas, dado que até agora só podían recibilas
Este sábado, 7 de xuño, entrou en vigor en España a prohibición das chamadas comerciais desde números móbiles, unha medida que se engloba no plan do Goberno para loitar contra as estafas telefónicas e mediante SMS.
A medida, recollida na Orde TDF/149/2025 do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública e publicada o pasado 15 de febreiro, busca atallar a utilización da numeración móbil nacional por parte dos "piratas" para tratar de acometer estafas de suplantación de identidade coas que conseguir, por exemplo, información confidencial dos usuarios, como os seus datos bancarios.
En canto ao decalaje temporal entre a publicación da orde ministerial e o comezo da aplicación destas medidas, o Goberno explicou no seu momento que se debe á necesidade de dar unha certa marxe aos organismos ou entidades que seguen utilizando a numeración móbil para as chamadas comerciais.
Outra das medidas que contempla o plan do Goberno para loitar contra as estafas telefónicas e mediante SMS ten que ver coa habilitación dos números 800 e 900 (gratuítos ambos os) para emitir chamadas, dado que até agora só podían recibilas.
Deste xeito, as chamadas comerciais poden realizar desde números especialmente atribuídos para iso (como o 1004 de Telefónica, por exemplo), desde numeración xeográfica ou desde os mencionados 800 ou 900.
Esta última medida, en vigor desde o pasado 7 de marzo, comezou a aplicar en paralelo á obrigación por parte das operadoras a bloquear chamadas e SMS de números que non sexan atribuídos, asignados ou adxudicados a un servizo, a un operador ou a un cliente, por exemplo, os números que comezan por 3 ou por 4.
Segundo os datos do Ministerio para a Transformación Dixital, nos dous primeiros meses desde a posta en marcha desta última medida están a bloquearse unha media de 235.600 chamadas e 10.000 SMS ao día, o que supón máis de 14 millóns de chamadas e máis de 800.000 SMS bloqueados nese período.
Neste contexto, este 7 de xuño tamén entrou en vigor a obrigación para os operadores de bloquear chamadas e SMS de orixe internacional que simulan ser orixinadas nun número español, excepto as daqueles clientes que se atopan en 'roaming'.
De feito, Telefónica xa aplica desde o pasado marzo este bloqueo, unha medida que tamén busca evitar as estafas que propician a suplantación de identidade ao simular chamadas provenientes de números locais fiables.
BASE DE DATOS CON CÓDIGOS ALFANUMÉRICOS
A última medida que entrará en vigor dentro do plan é a creación dunha base de datos oficial cos códigos alfanuméricos que utilizan as empresas e as administracións públicas como identificadores no SMS.
"Esta medida, pola súa complexidade técnica, entrará en vigor pasados 15 meses desde a publicación da orde ministerial", detallou o Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública nun comunicado.
Esta base de datos, que será xestionada pola Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), permitirá rexistrar e verificar devanditos identificadores para garantir a autenticidade das comunicacións, protexerá a identidade das entidades lexítimas e facilitar a detección e bloqueo de intentos de suplantación.
Escribe o teu comentario