Acusan a Abanca de "inacción" ante os "fallos no seu sistema de seguridade" tras varios roubos en contas bancarias
O portavoz da Plataforma de Afectados polas Estafas Bancarias, Eduardo Sebio, cifrou en "centenares" as persoas que se dirixiron ao colectivo nos últimos meses, especialmente desde o nadal, para pedir axuda ao sufrir roubos nas súas contas, algúns de cifras que alcanzan os 20.000 euros.
Unha vintena de afectados por roubos en contas bancarias concentráronse este sábado ante as portas dunha oficina de Abanca en Santiago para denunciar a "inacción" da entidade financeira ante os "fallos" no seu sistema de seguridade que utilizan os estafadores para facer pasar polo banco e acceder aos fondos dos seus clientes.
En declaracións aos medios, o portavoz da Plataforma de Afectados polas Estafas Bancarias, Eduardo Sebio, cifrou en "centenares" as persoas que se dirixiron ao colectivo nos últimos meses, especialmente desde o nadal, para pedir axuda ao sufrir roubos nas súas contas, algúns de cifras que alcanzan os 20.000 euros.
"Non para de contactar xente connosco, cada vez máis, e non se nos dá ningún tipo de solución", aseverou Sebio, que censura que Abanca "negue sistematicamente todas as reclamacións" e limítese "a responsabilizar sistematicamente" aos seus clientes destes feitos, sobre os que, como resaltou, xa hai sentenzas xudiciais que "dan a razón" aos afectados.
Manteñen que, en realidade, o responsable destas estafas é a propia entidade financeira, que comete "unha neglixencia grave" por non contar con sistemas de seguridade que impidan que os 'hackers' dispoñan dos datos dos seus clientes e, mesmo, poidan "penetrar" no sistema de comunicacións de Abanca.
E é que parte dos roubos denunciados prodúcense cando o cliente recibe "chamadas ou mensaxes" da propia entidade financeira que, en realidade, está a ser suplantada polo estafador, ao que o cliente facilita información coa que acceden ás súas contas.
"Hai unha neglixencia grave por parte do banco de non gardar os datos dos clientes. Non teñen a seguridade bancaria necesaria", sentenciou Sebio, que criticou que a resposta de Abanca sexa responsabilizar ao cliente alegando que son eles por "vontade propia" quen trasladan a información aos estafadores.
Pero, como recalcou o portavoz da plataforma, os afectados entenden que se trata dun problema de seguridade do banco, que non conta cos mecanismos suficientes para evitar esta brecha que permite que a súa identidade sexa suplantada, ademais de expor publicamente "información sensible" dos seus clientes "que só pode ter o banco".
Así as cousas, reclaman que Abanca "fágase cargao de todos os casos" e "devolva o diñeiro roubado" aos estafados, á vez que se dirixen ás administracións públicas a que "movan ficha" e "obrigue" ás entidades financeiras a velar polos intereses dos cidadáns.
"Evidentemente hai unha desprotección dos usuarios, que son enganados. Non chega con mandar mensaxes de que se desonfíe. Teñen que garantir que exista seguridade", sentenciou Sebio, que reclama investimentos "reais" por parte das entidades financeiras en sistemas que protexan aos seus clientes.
"Fixeron unha aposta pola banca online aforrar moito diñeiro na banca presencial, tanto en oficinas como en persoal. Teñen que investir en seguridade", asegurou o portavoz da plataforma, que afirma que en "outras entidades bancarias non está a pasar" ou "polo menos non hai tantos afectados".
Tras lamentar a falta de resposta ás solicitudes de reunión feitas á entidade financeira, o colectivo avanzou que continuarán mobilizar e presentando denuncias nos xulgados mentres non se ofrezan solucións ao problema.
Escribe o teu comentario