Navantia fará en Cádiz parte do traballo vinculado á compra dos estaleiros do Titanic, Harland & Wolff

A empresa pública española logra que o Goberno do Reino Unido expanda un encargo de buques a estes estaleiros -que estaban preto da quebra- antes de compralos. O negocio xa beneficia a Cádiz, onde se cortará a chapa, pero non hai noticias de que chegue carga de traballo a Ferrol. Hai que ter en conta, ademais, que Harland & Wolff ten grandes débedas con empresas industriais británicas, polo que en principio debería apostar por eles para tentar manter unha base de provedores local. 


|

Montaje con IA de un buque en las gradas de H&W
Fotoontaje con IA dun buque nas bancadas de H&W

Navantia, a través da súa filial británica Navantia UK, anunciou a adquisición dos estaleiros Harland & Wolff (H&W), responsables históricos do Titanic. Esta operación abarca os catro centros de traballo de H&W, situados en Belfast (Irlanda do Norte), Appledore (Inglaterra) e Methil e Arnish (Escocia). O movemento estratéxico reforza a presenza da compañía pública española no mercado naval británico e supón, en certa medida, un recoñecemento ao poder da industria naval militar española.

 

O acordo, pactado en decembro co aval do goberno británico para protexer 1.000 postos, culmina tras meses de incerteza financeira de H&W, que entrou en administración concursal en setembro.

 

O contrato terá un impacto directo en España: o estaleiro de Puerto Real (Cádiz) realizará o corte de chapa dos buques leet Solid Support (FSS) para a armada británica, segundo a prensa andaluza, xerando 1.600 empregos directos e indirectos. A produción comezará en 2025, con entrega prevista para 2032. Non hai noticia de que por agora as instalacións de Fene na Ría de Ferrol vaian recibir carga de traballo.

 

A transacción, que pon fin ao proceso de administración concursal iniciado por H&W en setembro de 2023, asegura a continuidade dos contratos crave do estaleiro británico, como o programa Fleet Solid Support (FSS). Este proxecto implica a construción de tres buques de apoio para a Royal Navy e está valorado en case 2.000 millóns de euros.

 

 

Navantia asegurouse antes de chegar a un acordo en decembro que o Goberno Británico expandise o seu programa de FSS. Con todo, nas últimas horas Wetminister tentou quitarlle ferro ao asunto, indicando que é unha expansión menor e destacando, en todo caso, que coa operación garántese preservar o emprego e a capacidade británica para constuir navíos de guerra.

 

A noticia foi ben recibida polo persoal británico. O sindicato GMB valorou positivamente a estabilidade que brinda esta adquisición, aínda que con cautela.   Matt Roberts, representante do sindicato GMB, sinalou na BBC que "Os empregados respiran aliviados baixo unha propiedade estable". No entanto, advertiu: "Sen un fluxo constante de proxectos, os estaleiros seguirán en dificultades". 

 

Pola súa banda, algúns provedores expresaron críticas ante as consecuencias económicas derivadas da quebra de H&W. Un empresario de Belfast citado por Financial Times denuncia perdas acumuladas de 22 millóns de libras no sector e describiu a situación como un "David contra Goliat", en referencia ao impacto desigual nas pequenas empresas fronte aos grandes contratistas.

Representaciu00f3n gru00e1fica de un FSS como los que construiru00e1 Navantia UK transfiriendo suministros a un portaviones de la Royal Fleet
Imaxe vritual dun FSS como os que fará  Navantia UK transferindo subministracións a un portaviones da Royal Fleet

 

Russell Downs, experto en reestruturacións citado polo e xornal británcio, confirmou en decembro que o acordo implicaría perdas para acredores e provedores.

 

Consciente do politicamente sensitivo do asunto, Navantia subliñou o seu compromiso de revitalizar a industria local en Reino Unido, con plans para desenvolver un “ecosistema industrial saudable” que beneficie aos provedores e reforce as capacidades dos estaleiros adquiridos. Ademais, o presidente da compañía, Ricardo Domínguez, destacou que esta operación é un “activo estratéxico” que combina a experiencia global de Navantia coa traxectoria histórica de H&W. Nas as bancadas de Belfast, por exemplo, construíuse o Titanic entre 1910 e 1912.

 

A pesar de contar con respaldo de fondos británicos, Harland & Wolff acumulou perdas de 51 millóns en 2023, segundo Economía Dixital Galicia. A súa case quebra levou a Navantia a intervir para asegurar o contrato FSS -no que xa eran socios británicos e españois-.

 

Mentres o goberno británico salienta o reforzo á capacidade naval nacional, a transición non está exenta de tensións. Navantia afronta o reto de estabilizar os estaleiros herdados e reconstruír a confianza dunha cadea de subministración fracturada.

Representaciu00f3n gru00e1fica de dos FSS como los que construiru00e1 Navantia UK al lado de un portaviones
Representación gráfica de dúas FSS como os que construíu Navantia UK á beira dun portaviones

Con todo, coa produción dos tres buques FSS programada para comezar en 2025 e os navíos operativos en 2032, este contrato internacional perfílase como un dos máis importantes na historia de Navantia. A expansión do estaleiro público de España chega ademais, nun contexto prebélico en Europa, o que se supón acabará por estimular os encargos dos gobernos aos estaleiros militares, sector onde España e Galicia teñen unha posición destacada e, en teoría, agora máis forte.

 

 

 

Os tres buques de apoio loxístico Fleet Solid Support (FSS), que Harland & Wolff (H&W) construirá en colaboración con Navantia UK, están deseñados para garantir a operatividade do Carrier Strike Group, o núcleo da capacidade militar marítima do Reino Unido. A súa función principal será abastecer aos portaavións británicos, como o HMS Queen Elizabeth e o HMS Prince of Wales, transportando subministracións críticas: combustible, munición, repostos e provisións.

 

Estímase que cada buque terá unha capacidade de carga de entre 20.000 e 30.000 toneladas, suficiente para abastecer aos modernos portaavións da clase Queen Elizabeth e outras embarcacións de apoio.

 

Incorporarán sistemas de transferencia en alta mar de última xeración, o que permitirá realizar operacións loxísticas seguras e rápidas mesmo en condicións meteorolóxicas adversas. Ademais, estarán equipados con tecnoloxía para protexer de ameazas, como sensores avanzados e sistemas de defensa activa.

 

 

 

Até agora, nin Navantia nin o goberno británico han revelado especificacións técnicas exactas dos buques —como eslora, tonelaxe ou sistemas de propulsión—, aínda que se enmarcan en estándar da OTAN para operar xunto a portaavións. O seu deseño priorizará capacidade de carga, autonomía e compatibilidade con sistemas de defensa modernos


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE