Os sinistros marítimos en Galicia supoñen un cuarto do total en España durante 2023
O feito é que estes 76 accidentes no mar en Galicia son 15 máis que os 62 de 2022, un 24% máis. Tamén está por encima de anos previos como 2021 (59) e 2020 (72). Hai remontar até 2016 para atopar unha cifra superior á de 2023, xa que foron 79 por entón.
Os sinistros marítimos en Galicia atópanse en senda ascendente nos últimos anos e xa supoñen un de cada catro accidentes que se producen en España.
Segundo o último informe anual publicado pola Comisión Permanente de Investigación de Accidentes e Incidentes Marítimos (Ciaim), correspondente ao ano 2023, Galicia rexistrou 76 sinistros no conxunto do exercicio, de modo que se mantén como a comunidade con maior número, por encima de Andalucía (51) e Cataluña (40).
O global de España foi de 297 accidentes marítimos notificados en 2023, polo que Galicia padece unha cuarta parte deles (o 26%). Do total, 20 necesitaron que a Ciaim realizase investigación, con tres casos abertos en Galicia (15% destes), mesma cifra que Cantabria e Cataluña, só superado polo catro que houbo en augas exteriores.
O feito é que estes 76 accidentes no mar en Galicia son 15 máis que os 62 de 2022, un 24% máis. Tamén está por encima de anos previos como 2021 (59) e 2020 (72). Hai remontar até 2016 para atopar unha cifra superior á de 2023, xa que foron 79 por entón.
MORTES EN 2023
Este órgano investigador adscrito ao Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana expón que do global de 297 accidentes notificados en España a gran maioría correspóndese con perdas de control (213 casos), a moita máis distancia atópanse outras causas como accidentes operacionais (20) e incendios/estoures (15).
Nos accidentes e incidentes ocorridos en 2023 e investigados pola Ciaim rexistráronse un total de 11 falecidos, dous desaparecidos e 15 feridos graves en todo o país.
Entres estes sinistros, houbo accidentes relacionados con Galicia nos seguintes barcos: Novo Alborada (un falecido por caída ao mar dun tripulante); Vila Nores (un falecido en accidente durante a manobra); Novo Xoel (un falecido por caída ao mar) e Cosmos (un falecido por caída ao mar).
INSPECCIÓN DA VILA DE PITANXO
Esta memoria da Ciaim de 2023 recolle un apartado especial destinado á Vila de Pitanxo, que se afundiu na madrugada do 15 de febreiro de 2022 en augas de Terranova (Canadá), onde morreron 21 dos 24 mariñeiros a bordo.
A Ciaim realizou operacións de procura e inspección do pecio entre maio e xuño do 2023. "Estas operacións resultaron un éxito, ao alcanzar todos os obxectivos expostos", destaca este órgano investigador.
As operacións contratáronse a través dunha licitación pública, adxudicada á compañía española ACSM Shipping. A compañía mobilizou do buque OSV Artabro que, cos medios axeitados, localizou o pecio do buque e levou a cabo unha inspección submarina do mesmo, con información "valiosa" para a investigación en curso. O desenvolvemento das operacións estivo supervisado por tres membros da Ciaim a bordo do Artabro, dous como peritos xudiciais e un representando á Ciaim.
O informe da Ciaim sobre o Pitanxo, coñecido a comezos de 2024, apuntou a un "erro humano" do capitán, Juan Padín, como "causa máis probable" do afundimento do barco. Ademais, daba por "verosímil" a versión do mariñeiro sobrevivente ganés, Samuel Kwesi, e vía "incongruencias" na do sobriño do capitán, Eduardo Rial.
En concreto, Padín e Rial contaron que o motor do Pitanxo parou de forma repentina, quedando o barco á deriva no medio dunha forte tormenta, polo que o mar acabou engulíndoo e con pouca marxe para que os 24 tripulantes puidesen facer algo para salvar as súas vidas.
Con todo, Kwesi asegurou que a 'Vila de Pitanxo' había embarrado (enganchado as redes ao fondo do mar), polo que o capitán tratou de facer varias manobras para solucionar este problema. Así, o barco comezaría a escorarse ao non ser capaz de soltar, entrando auga ata que o motor se parou, sen escoitar aos mariñeiros que pedían que soltase as redes.
Escribe o teu comentario