Stellantis aposta por Zaragoza e non por Vigo para producir un SUV da marca chinesa Leapmotor
A planta de Stellantis en Zaragoza sitúase como favorita para a montaxe dun SUV eléctrico chinés, mentres Balaídos non figura nas opcións. Algo que se debe á proximidade da futura fábrica de baterías que impulsan Stellantis e outra empresa chinesa CATL. Esa factoría é a que producirá as baterías para os coches eléctricos pequenos de Stellantis, coches que a multinacional prometeu que se ensamblerían en Vigo. Con todo, as noticias do posible novo encargo a Figueruelas engade incerteza sobre o futuro de Balaídos. Stellantis prometeu hai anos que anunciaría novos modelos de coches eléctricos para Vigo, pero ese anuncio non se concretou.
A chinesa Leapmotor, que en Europa opera da man da multinacional Stellantis, propietaria da fábrica de Vigo, está a avaliar a produción do seu modelo eléctrico B10, un SUV compacto, na factoría de Figueruelas (Zaragoza). Técnicos da firma asiática han inspeccionado recentemente as instalacións zaragozanas e teñen previstas visitas a provedores locais nos próximos días.
Con todo, a planta de Stellantis en Balaídos, Vigo, non figura entre as opcións consideradas para este proxecto. Aínda que as fábricas de Eisenach (Alemaña) e Trnava (Eslovaquia) tamén están na competición, Figueruelas parte con vantaxe polas súas condicións industriais e a súa recente vinculación a unha gran fábrica de baterías con tecnoloxía chinesa.
A futura gigafactoría de baterías que Stellantis e o xigante chinés CATL planean construír en Zaragoza será unha das maiores instalacións do seu tipo en Europa, cunha capacidade estimada de 50 GWh anuais. Este proxecto, que se situará en terreos próximos á planta de Figueruelas, ten como obxectivo asegurar a subministración de baterías para vehículos eléctricos do grupo.
As obras da planta maña comezarán en xuño deste ano, coa previsión de iniciar a produción a finais de 2027 e alcanzar plena operatividade en marzo de 2028. A gigafactoría de Zaragoza será clave para a fabricación de baterías para modelos eléctricos baseados na plataforma STLA Small, que son precisamente os que Stellantis prometeu se ensamblarán en Vigo.
Pola súa banda, a factoría de Vigo, aínda que é unha das fábricas máis grandes do grupo Stellantis no mundo, non parece estar nos plans inmediatos de Leapmotor para a produción de coches eléctricos.
Factores que impulsan a elección de Zaragoza
Orixinalmente, o modelo B10 ía ser fabricado en Tychy (Polonia). No entanto, esta alternativa perdeu forza tras a decisión do goberno polaco de apoiar aranceis adicionais para vehículos eléctricos chineses, unha medida que complicaría a viabilidade económica do proxecto.
A relación entre Stellantis e Leapmotor en Europa enmárcase dentro dunha empresa conxunta (joint venture) que busca facilitar a expansión internacional da marca chinesa en mercados europeos. Esta alianza estratéxica combina os recursos e a experiencia de Stellantis, un dos maiores fabricantes de automóbiles do mundo, coa innovación tecnolóxica e o enfoque en vehículos eléctricos de Leapmotor, unha das marcas emerxentes de China.
Stellantis actúa como un socio facilitador, non só en termos de fabricación, senón tamén na distribución e o coñecemento do mercado europeo, o que reduce as barreiras de entrada para a marca asiática.
A relación tamén é vantaxosa para Stellantis, xa que lle permite diversificar a súa oferta de modelos eléctricos e reforzar a súa posición no segmento dos SUV eléctricos, unha categoría de alta demanda en Europa. Ademais, ao asociar con Leapmotor, Stellantis sitúase como unha xogador clave no mercado de alianzas con fabricantes asiáticos, nun momento no que a electrificación está a transformar a industria.
O Leapmotor B10: unha aposta estratéxica
O modelo B10 de Leapmotor é un SUV eléctrico do segmento C, deseñado para competir con opcións como o BYD Atto 3 e o Renault Scénic. Presentado no Salón do Automóbil de París, espérase que este vehículo integre a nova plataforma B da marca e características avanzadas como a arquitectura electrónica LEAP 3.5 e sistemas ADAS de última xeración.
O SUV contará con dúas configuracións de motor, que van desde os 177 até os 214 CV, e un prezo basee que podería situar por baixo dos 30.000 euros antes de axudas. Leapmotor confía en que estas especificacións atraerán a un público novo interesado en vehículos tecnolóxicos e accesibles.
Escribe o teu comentario