Golpe a Stellantis e Tavares ao suspender China os investimentos de Leapmotor en Europa
O plan estrela do CEO de Stellantis para facer fronte á invasión de coches eléctricos chineses fai augas. O Partido Comunista Chinés, quen é quen no fondo controla todas as grandes empresas do país, ordenou suspender os investimentos no sector automobilístico europeo en represalia pola subida de aranceis na UE. Por tanto, a filial europea de Stellantis e Leapmotor xa non producirá coches en Polonia, como se anunciou, senón en África. Mentres tanto, Vigo segue sen saber que modelo producirá.
O xigante automobilístico Stellantis decidiu trasladar a produción do vehículo eléctrico Leapmotor T03 de Polonia a Marrocos, segundo fontes próximas á compañía. Esta decisión prodúcese nun contexto de crecentes tensións comerciais entre a Unión Europea e China.
A Unión Europea ha implementado recentemente novos aranceis sobre os vehículos eléctricos importados de China, que oscilan entre o 7,8% e o 35,3%. Estes gravames, que entraron en vigor o 30 de outubro, buscan protexer a industria automotriz europea do que os funcionarios da UE consideran unha competencia desleal debido ás subvencións do goberno chinés. O CEO de Stellantis Carlos Tavares criticou abertamente estes aranceis. Agora enténdese mellor elmotivo.
En resposta a estas medidas, o Ministerio de Economía chinés ordenou a Leapmotor suspender os seus investimentos en Polonia. A Axencia Polaca de Investimentos e Comercio (PAIH) confirmou esta información a través dun comunicado: "Fomos notificados por Leapmotor sobre a suspensión dos seus investimentos no noso país, citando unha decisión do Ministerio de Economía chinés como motivo".
Inicialmente, planeouse que o Leapmotor T03, un vehículo eléctrico compacto de cinco portas, se ensamblara na planta de Stellantis en Tychy, Polonia. Con todo, agora parece que a produción se trasladará á fábrica de Stellantis en Kenitra, Marrocos. Mentres tanto, Stellantis Vigo segue sen saber que vehículo producirá na plataforma Small para vehículos eléctricos que a multinacional prometeu para a planta de Balaídos.
Agnieszka Brania, portavoz de Stellantis en Polonia, mostrouse cauta ao comentar sobre a situación: "Non temos información adicional sobre o posible inicio da produción en Polonia máis aló do que comunicamos previamente. A planta de Tychy cumpre cos criterios establecidos por Stellantis para posibles joint ventures, incluíndo calidade, custos e capacidade de produción dispoñible".
Analistas do sector automotriz suxiren que a participación de Carlos Tavares, CEO de Stellantis, neste proceso de toma de decisións foi significativa. Un experto na industria, que pediu manter o anonimato, comentou: "O traslado da produción a Marrocos podería ser unha estratexia para manter baixos os custos de produción e evitar os novos aranceis da UE".
Mentres tanto, medios polacos informan que o Leapmotor T03 podería saír das liñas de montaxe da fábrica polaca nas próximas semanas, aínda que non hai información sobre outros modelos anunciados. Leapmotor caracterizou esta situación como unha suspensión e non unha cancelación, deixando aberta a posibilidade de que a produción doutros modelos poida comezar no futuro.
Esta situación representa un desafío significativo para Stellantis, que planeara utilizar a planta de Tychy para producir vehículos eléctricos alcanzables para o mercado europeo. O Leapmotor T03, cunha autonomía de até 400 km e un prezo inicial de aproximadamente 20.000 euros en Europa, estaba destinado a ser un competidor importante no segmento de vehículos eléctricos urbanos.
A medida que se desenvolve esta situación, queda por ver como afectará as relacións comerciais entre a UE e China, así como ao panorama da produción de vehículos eléctricos en Europa.
Escribe o teu comentario