A Xunta pon en dúbida que a AVE Vigo-O Porto poida estar para 2032: "As promesas non son suficientes"

A Xunta de Galicia cuestionou este luns que a conexión de alta velocidade ferroviaria entre Vigo e O Porto, "ao ritmo actual", poida estar lista no prazo dado polos gobernos luso e español, de 2032, e volveu a pedir ao Executivo de Pedro Sánchez que axilice os trámites e concrete investimentos e prazos para o tramo que discorre en territorio nacional (entre a cidade olívica e a fronteira co país veciño).

 


|

O conselleiro de Presidencia, Diego Calvo, puxo de manifesto as dúbidas do Executivo galego ao redor da Alta Velocidade que conectará Galicia con Portugal en 2032.

 

"Non dicimos que sexa imposible chegar", sinala Calvo, pero recela de que "co ritmo actual, preocúpanos poder chegar en 2032".

 

El conselleiro de Presidencia, Diego Calvo, en la rueda de prensa posterior a la reunión del Consello de la Xunta del 8 de julio de 2024.
Foto: EP

 

A Xunta de Galicia cuestionou este luns que a conexión de alta velocidade ferroviaria entre Vigo e O Porto, "ao ritmo actual", poida estar lista no prazo dado polos gobernos luso e español, de 2032, e volveu a pedir ao Executivo de Pedro Sánchez que axilice os trámites e concrete investimentos e prazos para o tramo que discorre en territorio nacional (entre a cidade olívica e a fronteira co país veciño).

Así o trasladou o conselleiro de Presidencia, Diego Calvo, tras a reunión do Consello da Xunta, na que se deu conta dun informe sobre os prazos da chamada 'saída sur' de Vigo e a execución dese tramo da AVE.

Respecto diso, Calvo sinalou que, co manifesto subscrito hai uns días en Valença entre o presidente da Xunta, Alfonso Rueda, e o presidente da Comisión de Coordinación e Desenvolvemento Rexional do Norte (CCDR-N) de Portugal, Antonio Cunha, deuse "un paso máis" para reclamar a ambos os Gobernos que prioricen esa conexión, con "un orzamento e un calendario realista".

Pero, segundo subliñou, "as promesas non son suficientes" e lembrou que, por exemplo, para o saída sur "só" hai unha dotación de 30.000 euros nos Orzamentos Xerais (prorrogados).

Con respecto ao tramo entre Vigo e O Porriño, Diego Calvo relatou que, en 2022 licitouse o estudo coa alternativa elixida para o saída sur, sen a conexión á terminal de Bouzas demanda por Xunta, Porto e empresarios; e o estudo informativo non estará listo até principios de 2025. Logo debe ser sometido a información pública e require un ano e medio para a tramitación ambiental (o que levaría até setembro de 2026).

O conselleiro calculou outros 3 anos para a contratación e redacción do proxecto e entre 5 e 6 anos para a licitación e execución das obras, co que o prazo se alargaría "no mellor dos casos" até 2034. E todo iso sen contar o tramo entre O Porriño e Tui, e o prazo de negociación entre España e Portugal para actuar nunha nova ponte internacional sobre o Miño.

Por iso, Diego Calvo sinalou que, a pesar de que o Goberno queira trasladar que os trámites van en tempo, esa previsión é "incompatible" cos prazos necesarios. "Co ritmo actual, preocúpanos poder chegar en 2032", apuntou, e engadiu: "Non dicimos que sexa imposible chegar, pero si dicimos os pasos que quedan para alcanzar ese fito do ano 2032".

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE