Estudan pór en marcha unha comisión para dar axudas económicas a Chery e Ebro
Até o momento Chery non recibiu fondos porque non presentou ningún proxecto
O Goberno, a Generalitat, a automobilística chinesa Chery e a catalá Ebro estudan nunha comisión conxunta de axudas para a nova planta que ambas as empresas acordaron establecer nos antigos terreos de Nissan na Zona Franca de Barcelona a través dunha 'joint venture'.
Nunha entrevista con Europa Press, a secretaria de Estado de Industria, Rebeca Torró, explicou que, neste marco, o Executivo central ha "ido facendo o seguimento de cada cuestión e cada dúbida" que Chery e Ebro expuxeron desde a constitución da comisión fai aproximadamente medio ano, desde cando se reuniu reiteradamente.
O director xeral de Industria da Generalitat, Oriol Alcoba, destacou que a achega de fondos públicos a proxectos industriais privados "é un tema que se fai habitualmente" para facer máis atractiva unha localización aos novos operadores e compartir o risco que implique o proxecto.
Subliñou que son convocatorias abertas ao conxunto de compañías e que están suxeitos a unha normativa europea que, entre outros, establece mecanismos de control e de transparencia: "Ningunha administración pode atribuír axudas a dedo".
400 millóns
O presidente do Goberno, Pedro Sánchez, cifrou en 400 millóns de euros o investimento público-privada previsto para os próximos tres anos no proxecto durante o acto de firma do acordo, aínda que non detallou que cantidade corresponderán a fondos europeos nin os recursos que achegarán Goberno e Generalitat.
Até a data, a enxeñaría Btech e D-Hub, que comparte con Ebro a matriz, EV Motors, recibiu 21 millóns de euros do Perte VEC I e II, e a Generalitat acordou destinar 4,5 millóns de euros desde 2021 ao D-Hub e Ebro, a través de tres convocatorias de axudas, ás que hai que sumar os 6 millóns que inviste en formación de antigos traballadores de Nissan.
Mentres que o Estado xa desembolsou a súa achega, a administración catalá unicamente pagou a través dun adianto as axudas vinculadas á liña de produción DKD --o primeiro método de produción que Chery e Ebro prevén impulsar--, e facilitará o resto "unha vez demóstrase que se cumpriu o proxecto cos requisitos comprometidos".
Fontes de Ebro rexeitaron detallar a cantidade de fondos que esperan que reciba o proxecto, unha información que "non se pode confirmar porque depende de moitas operacións individuais que aínda están en curso".
Torró e Alcoba
A secretaria de Estado de Industria, Rebeca Torró, destacou o impacto do desembolso de axudas ao D-Hub e B-Tech na decisión final de Chery de establecer en Barcelona: "Serviunos para demostrar a Chery que fixemos camiño, por unha banda, e dous, que segue habendo instrumentos para facer xa o proxecto conxunto".
"Querían que desde o Goberno de España demostrásemoslles o por que tiñan que vir, o por que era importante vir a España e por que mellor en España que noutro sitio", explicou.
Torró sostivo que na distribución de axudas noutros sitios de Europa "non está a ser tan áxil" como en España e que por iso compañías estranxeiras deciden investir en España, como a gigafactoría de PoweCo en Sagunto (Valencia).
Tamén advertiu que as empresas "necesitan sempre cuestións diversas máis aló de subvencións", aínda que rexeitou ejemplificar cales son neste caso, ante o que o Goberno dixo que lles ofrece --textualmente--confianza e seguimento en todo.
Doutra banda, Alcoba enmarcou a decisión de Chery nun contexto no que os fabricantes chineses "ven moi atractivo vir producir a Europa": prevén que o mercado do vehículo eléctrico no continente creza e auguran que os produtos fabricados no seu país de orixe deberán pagar moitos impostos, no marco dunha investigación das autoridades europeas.
Destacou o impacto doutras cuestións, "como dispor de man de obra cualificada e o feito de que haxa presións a nivel xeopolítico e internacional", na decisión de Chery de integrar na nova factoría en Barcelona.
Máis fondos
Ambas as administracións aseguraron que prevén facilitar máis fondos no futuro: no caso do Goberno, a través do Perte VEC III e IV e de instrumentos propios --como o Fondo de Apoio ao Investimento Industrial Produtiva (FAIPP) e de axudas a plans de innovación e sustentabilidade no ámbito da industria manufactureira (IDI)--, mentres que a Generalitat condiciona novas achegas "sempre a novos proxectos, a cousas específicas".
Rexeitaron estimar o peso dos fondos públicos no conxunto do investimento e destacaron que Chery non recibiu ningunha das axudas, se non que a nova planta recibiunas a través de Ebro ou o D-Hub.
"Recibiraos nalgún momento, pero aínda non, porque aínda non presentaron ningún proxecto. Non os recibiron porque aínda non presentaron nada", explicou Torró.
Fontes próximas ás negociacións previas á chegada de Chery sostiveron a Europa Press que o principal reto da reindustrialización de Nissan é "a falta de músculo financeiro" e aseguraron que a chegada da automobilística chinesa Chery está vinculada a unha achega maior de fondos públicos, que creen comunicarán no futuro.
Expertos
O catedrático en Economía e exrector da UPF Oriol Amat, advertiu que o investimento público en proxectos industriais debe basear "nun contrato que especifique claramente que debe facer cada parte", que o seu contido debe ser publicado nun exercicio de transparencia e que as administracións deben controlar a actuación do sector privado.
Nesta mesma liña, o gabinete de estudos da Cámara de Barcelona e profesor universitario, Joan Ramon Rovira, coincidiu en que a achega pública "sempre se debe condicionar" a un retorno económico e social e estar suxeita a unha avaliación posterior.
E o politólogo Toni Rodon explicou que hai "moitas" fórmulas de colaboración público-privada, entre as que destacou a sesión de solo, rebaixas fiscais ou mesmo cambios legais.
O tres coincidiron en enmarcar mecanismos de colaboración público-privada na normalidade --aínda que Amat valorou que en España debe incentivar máis, polo que cre que ten "marxe de mellora"-- e destacaron que a planta de Chery e Ebro está previsto que leve a contratación de 1.250 ex-traballadores de Nissan e repercuta no ecosistema empresarial automobilístico en Catalunya.
Escribe o teu comentario