Traballadores de Ryanair denuncian que lles negan o dereito de folga impondo outra vez servizos abusivos

A compañía low cost sofre unha epidemia de conflitos laborais que tenta reprimir negando un dereito fundamental. Primeiro sucedeu na folga de tripulantes e agora coa de tripulantes de terra. 

 


|

Archivo - Cientos de turistas hacen colas en los puestos de embarque de Ryanair, en el Aeropuerto Costa del Sol, en Málaga, Andalucía.
Arquivo - Centos de turistas fan colas nos postos de embarque de Ryanair, no Aeroporto Costa do Sol, en Málaga, Andalucía.

 

O sindicato USO-Sector Aéreo desconvocou a folga prevista na área de servizos de asistencia en terra nas empresas que integran o grupo Azul Handling, é dicir, Ryanair DAC e Ihandling Aviation Airlines Airport, en 22 aeroportos españois a partir do 28 de outubro e que se ía a estender até xaneiro de 2023.

 

Concretamente, convocáronse nos aeroportos de Madrid, Málaga, Barcelona, Alacante, Sevilla, Mallorca, Eivissa, Valencia, Xirona, Santiago de Compostela, Reus, Tenerife Sur, Arrecife, Xerez, Santander, As Palmas, Zaragoza, Forteventura, Mahón, Almería, Valladolid, Tenerife Norte e Murcia.

 

O propio sindicato emitiu un comunicado aos afiliados no que  cualifica a Resolución de servizos mínimos como “abusiva e claramente prexudicial para o exercicio ao dereito a folga, facéndoa absolutamente inviable”.

 

CatalunyaPress puido falar con Isabel Rubio, Vicesecretaria Xeral de USO Sector do Transporte Aéreo sobre a decisión de desconvocar a folga na área de servizos de asistencia en terra:

 

Por que se tomou á decisión de desconvocar a folga prevista?

Tomouse esta decisión porque tiñamos uns mínimos tan abusivos que non ía haber posibilidade de desenvolver a folga. Ían mandar a servizos mínimos a máis do 90% do persoal e iso ponnos nunha situación en que non nos deixa facer a folga.

 

Que reclama USO?

O sindicato reclama que Ryanair, que é a empresa que máis diñeiro gaña sexa o que da mesma maneira o que pague con máis normalidade aos seus traballadores. A situación dos de voo non é a mesma que os de terra. En case todas as empresas do sector, tanto operadores como autohandling existe un convenio de empresa que mellora ao convenio marco do sector. Querería incidir nisto: Ryanair é a empresa que máis gana pero os seus traballadores son os que menos gañan do sector. Por iso, queriamos regulalo nun convenio propio de empresa e regular os seus dereitos laborais porque ao ser autohandling hai moitas cousas que non poden encaixar no convenio de sector e necesitan un convenio específico que regule o ámbito de Ryanair e os aeroportos en que se fai autohandling.

 

Uso
Nota de prensa de USO-Sector aérep | USO-Sector Aéreo

 

Desde o momento en que se anunciou á empresa a intención de convocar unha folga, Cal foi a actitude da empresa ante esta decisión?

A actitude da empresa foi a mesma que coas folgas de voo. Non queren negociar nada, presionan aos traballadores e esta é a situación coa que nos habemos atopamos desde hai tempo.

 

Coas perdas que se produciron durante a pandemia mantendo os avións en terra queren recuperalo da maneira máis rápida posible e, para iso, pretenden facer conxelacións salariais que comparadas coa situación actual non dan validez aos traballadores. 

 

Nos últimos meses están a producirse unha escalada de folgas no sector aéreo, Confiaís en que haxa acordos e que poidan ir a menos?

Estamos nun momento moi difícil no sector aéreo. Coas perdas que se produciron durante a pandemia mantendo os avións en terra queren recuperalo da maneira máis rápida posible e, para iso, pretenden facer conxelacións salariais que comparadas coa situación actual non dan validez aos traballadores. É dicir, non pode subir o Euribor ou o #IPC tal e como está a subir e a empresa ofrecer un 1% ou un 2% porque o traballador debería decidir entre renunciar a pagar a luz ou a comer. 

 

CC.OO desmarcouse da posibilidade de secundar esta folga, Que pensa USO respecto desta decisión?

A situación de CC.OO é moi particular e cada un debe #defender a si mesmo. Eles tiñan 14 papeletas de folga en 7 aeroportos distintos que ao longo do xoves día 26 de outubro decidiron desconvocala aínda que quen decidiron convocala foron os comités de empresa de CC.OO.

 

Que pasos vai seguir USO a partir de agora que se decidiu desconvocar a folga de servizos de asistentes de tierrra?

Nós ímonos a reunir con todos os nosos delegados e analizaremos cales son lso próximos pasos a seguir a partir de agora. De momento, non temos claro que accións imos tomar despois de desconvocar a folga. 

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE