A IA, un profe máis na volta ao cole: tres de cada catro docentes prevé usala no novo curso
As novas tecnoloxías son unha ferramenta fundamental nas aulas e a Intelixencia Artifical cada vez máis socorrida.
Máis do 75% dos profesores españois afirman que utilizarán ferramentas de Intelixencia Artificial no novo curso, que comeza o luns 8 de setembro na maioría de comunidades autónomas.
Así o reflicte unha enquisa publicada por Kahoot! realizada en agosto 2025 a máis de 1.100 profesores españois, co obxectivo de recoller as tendencias que estarán presentes este novo curso escolar.
Para este próximo curso, os profesores afirman que utilizarán ferramentas de IA en preparación de contido educativo (37%), aprendizaxe virtual (18%) e gamificación dos plans de estudo (17%), principalmente.
Entre os beneficios que máis valoran á hora de implementar as novas tecnoloxías na aula, destacan o maior interese e motivación nos alumnos (30%), a mellor adquisición do coñecemento (15%) e a facilidade de chegar aos alumnos de mellor maneira (14%).
Pola súa banda, as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC) seguen tendo o protagonismo dos últimos anos xa que o 79% dos docentes utilizou ou prevé utilizalas o próximo curso cos seus alumnos con fins educativos
Neste sentido, as presentacións en clase son o máis utilizado cun 21%, séguenlle o uso da aula virtual cun 19% e o uso de plataformas de gamificación, que se sitúa cun 14%.
Aínda que, aínda que os profesores consideran importante o uso de dispositivos electrónicos nas aulas, tamén destacan a importancia de poder limitar o uso de teléfonos móbiles de uso persoal dos alumnos nas aulas.
Precisamente, o 59% dos docentes considera que a prohibición de móbiles nas aulas axudou a que os alumnos mostren máis interese durante as horas de clase.
Pola súa banda, a plataforma Canva destacou as cinco tendencias principais que estarán máis presentes e marcarán o seguinte curso: A alfabetización visual e dixital como competencias crave; a aprendizaxe interactiva e gamificado; aprendizaxe personalizada impulsado por IA; recursos centralizados para optimizar o ensino; e datos visuais para apoiar o progreso do alumnado.
Así, desde os expertos da plataforma sinalan que a IA "está a consolidarse como unha aliada estratéxica do profesorado, actuando como un asistente intelixente que facilita a creación de contidos, suxire ideas creativas e axiliza a planificación das clases". "Todo iso, sempre baixo o control do docente, que continúa sendo o motor do proceso pedagóxico", puntualizan.
O profesor Alfons Nàcher subliña que a IA "non substitúe" o xuízo dos docentes, "o amplifica": "Debemos practicar e explorar, pero non delegar o noso rol pedagóxico".
Ao asumir tarefas repetitivas ou que esixen moito tempo, a Intelixencia Artificial permite aos docentes centrar no máis importante: ensinar, inspirar e conectar co seu alumnado.
RAZÓNS POLAS QUE A IA ES UNHA MATERIA OBRIGATORIA ESTE CURSO
Para o partner & managing director de The Valley, Juan Luís Moreno, "a rápida evolución tecnolóxica converteu setembro nun punto crítico para retomar a actividade profesional con seguridade, motivación e claridade de propósito, especialmente en plena revolución da Intelixencia Artificial".
"A IA está xa integrada en todas as formacións e practicamente en todos os traballos, consolidar como a transformación dixital da que se falaba hai uns anos. Por iso, contar con formación especializada e continua convértese clave tanto para reforzar habilidades esenciais como para aplicar a IA en anticipar tendencias do mercado e automatizar tarefas estratéxicas, permitindo aos profesionais afrontar o desafío do retorno laboral con perspectiva estratéxica e confianza", sinala Moreno.
Ante este contexto, os expertos da institución educativa han identificado as seis razóns crave polas que a a Intelixencia Artificial converteuse nunha "materia obrigatoria" este curso para manter preparado ante os desafíos actuais.
En concreto, sosteñen que a IA "xa é transversal en todos os sectores", xa que "deixou de ser unha ferramenta opcional para converter no eixo que sostén a competitividade de calquera organización". Por iso, comprender o seu funcionamento e aplicacións "xa non é exclusivo de perfís técnicos".
O experto aseguran que os líderes que entenden a IA "acompañan aos seus equipos na adopción tecnolóxica e marcan o rumbo na estratexia, a xestión do cambio e a innovación". Neste sentido, a formación continua en IA permite desenvolver ese liderado informado e con capacidade de anticipar ás demandas do mercado.
Así mesmo, a capacidade de analizar datos en tempo real permite anticipar tendencias, detectar oportunidades e minimizar riscos "cunha precisión imposible hai apenas uns anos", o cal acelera os tempos de resposta en contornas volátiles e incrementa o impacto de cada decisión estratéxica, desde investimentos até lanzamentos de novos produtos ou servizos.
Ao delegar en Intelixencia Artificial tarefas repetitivas e de baixo valor, as organizacións liberan recursos e talento para enfocar na innovación, a creación de experiencias diferenciais e o desenvolvemento de negocio. Ademais, a integración da IA con big data, IoT e solucións na nube "multiplica o seu potencial e converte a automatización nun aliado estratéxico".
Os expertos engaden que as empresas que utilizan a IA de forma estratéxica afrontan mellor escenarios de crises, incerteza ou alta competencia.
Segundo un informe elaborado por investigadores de Microsoft Research, os postos que requiren escribir, analizar, explicar, presentar, vender ou ensinar, especialmente aqueles que demandan maior formación académica, son os máis expostos ao impacto da Intelixencia Artificial.
Con todo, desde The Valley consideran que esta realidade "non debe interpretar só como un risco, tamén é unha invitación a reinventarse".
"Os líderes que comprendan o potencial da IA e aprendan a integrala de maneira estratéxica poderán liberar tempo para taras de maior valor, anticipar tendencias e asumir un rol protagonista na transformación das súas organizacións", conclúen os expertos da institución educativa.
Escribe o teu comentario