"Cada canción de Juan Luís Guerra custoume 85 euros" Bastan 40 minutos de concerto para reembolsar as entradas?
A promotra anuncia a devolución do prezo das entradas do concerto cancelado de Juan Luís Guerra en Sanxenxo, aínda que non dos gastos de xestión.
Choveu a mares o sábado en boa parte de Galicia. Cando máis aumentou a tormenta foi a última hora da tarde, xusto cando a noite facía acto de presenza e comezaban a soar os primeiros acordes das bandas e orquestras que, como en todo bo sábado de verán, saen a tocar aquí e alá. Este 19 de xullo celebrábanse dous das citas máis significativas do verán en Galicia: o concerto de Arde Bogotá na Coruña; a actuación de Juan Luís Guerra en Sanxenxo. A choiva permitiu 40 minutos de música nos dous casos, ata que obrigou a parar a actuación tanto no norte como no suroeste galego. Con todo, mentres que a banda de Cartaxena repúxose ás circunstancias, o artista dominicano non puido seguir, para desazón dos miles de asistentes que pagaran unha boa cantidade de diñeiro pola súa entrada.
"NON FOI UNHA DECISIÓN FÁCIL..."
"Queridos amigos, lamentamos moitísimo que o show de onte á noite en Sanxenxo tivese que ser interrompido polas fortes choivas e o vento. Todos estabamos cheos de esperanza e alegría para ofrecerlles o mellor dos shows. Non foi unha decisión fácil pero tiñamos que tomala pola seguridade dos asistentes e a nosa", declaraba o artista horas despois na súa conta de redes sociais.
Para entón, chovera moito máis que café na localidade pontevedresa, e os asistentes, que puideron acceder ao recinto por entradas que custaban de 60 euros en diante, clamaban contra a organización esixindo unha compensación: ou unha nova data ou a devolución do prezo das entradas.
A primeira opción deixouna aberta o propio cantante en redes sociais, ao dicir que "esperamos volver pronto e darlles o mellor da nosa música". "A compañía produtora asegúranos que moi pronto dará alternativas de compensación", afirmaba na súa publicación. Con todo, os promotores confirmaron a principios de semana que sería imposible reprogramar o evento, algo que tampouco podería satisfacer a todos, xa que unha nova data non asegura a dispoñibilidade dos asistentes para acudir a Sanxenxo coa mesma alegría que o fixeron un sábado de xullo.
DEVOLUCIÓN DO PREZO DAS ENTRADAS
A promotora, SFX Events, emitiu un comunicado confirmando que, aínda que se barallou celebrar o concerto só un día despois, o estado dos equipos pola choiva non garantía o correcto desenvolvemento do evento. A alternativa de levalo a unha nova data foi "inviable", polo que a pelota quedou no seu tellado, con miles de asistentes demandando que lles devolvan o diñeiro que pagaron no seu día.
A promotora dixo estar a estudar "diferentes alternativas" xunto ás aseguradoras e peritos. Non foi até este mércores que se confirmou que se devolverá "o importe íntegro" aos asistentes nun prazo de entre 20 e 30 días hábiles.
"Tras avaliar coidadosamente a situación e, a pesar de que puidemos gozar de 38 minutos do 'show', informámosvos de que se procederá á devolución do importe das entradas adquiridas", informan sobre o reembolso que se efectuará a través do mesmo medio de pago utilizado na compra. O que non se incluirá na devolución é o importe correspondente aos gastos de xestión.
A COMPLEXIDADE DO REMBOLSO
Existe realmente o dereito de reembolso para un evento que se cancelou cando xa estaba mediada a súa celebración? En España, o dereito ao reembolso das entradas pola suspensión dun concerto, como no caso dun evento cancelado aos 40 minutos por choiva, depende de varios factores legais e das condicións establecidas polo organizador.
Segundo o Real Decreto Lexislativo 1/2007, de 16 de novembro, polo que se aproba o texto refundido da Lei Xeral para a Defensa dos Consumidores e Usuarios, os consumidores teñen dereito a recibir un servizo conforme ao contratado. Se o concerto se suspende parcialmente debido a causas como a choiva, os asistentes poderían reclamar un reembolso, especialmente se o evento non se completou na súa totalidade. Con todo, a normativa non establece explicitamente a porcentaxe de reembolso en función do tempo transcorrido.
Por outra banda, os organizadores adoitan incluír nas entradas ou nas súas páxinas web as condicións de compra, que especifican que sucede en caso de suspensión por causas de forza maior, como inclemencias meteorolóxicas. Se as condicións indican que non hai reembolsos por cancelacións debido a choiva, o dereito ao reembolso podería quedar limitado, salvo que se demostre que o organizador incumpriu as súas obrigacións (por exemplo, non tomando medidas razoables para prever ou mitigar o impacto do mal tempo).
No caso dun concerto interrompido aos 40 minutos, os tribunais españois han considerado nalgúns casos que unha suspensión parcial pode dar dereito a un reembolso proporcional, xa que o consumidor non recibiu o servizo completo prometido. Por exemplo, se o concerto estaba programado para durar dúas horas, os asistentes poderían argumentar que só gozaron dun terzo do evento. Con todo, isto depende de si o xuíz considera que a parte realizada foi "substancial" ou non.
Doutra banda, a choiva é considerada como unha causa de forza maior, o que pode eximir ao organizador de responsabilidade se demostra que non puido evitar a suspensión. No entanto, os consumidores poderían reclamar si o organizador non informou adecuadamente sobre os riscos meteorolóxicos ou si non ofreceu alternativas, como reprogramar o evento, cousa que si estudou neste caso a promotora, que dixo estar en contacto en todo momento cos servizos de meteorología e que as previsións non facían presupor que puidese verse afectado o desenvolvemento do concerto a pesar da choiva.
"Durante os días previos ao evento, estivemos en permanente contacto coa Axencia Estatal de Meteorología (AEMET), a Garda Civil e a Policía Local. Aínda que o prognóstico anunciaba choivas máximo de 0,4 mm, en ningún momento prevíase unha cantidade de precipitación que puidese comprometer a celebración do concerto. Aínda así, as condicións meteorolóxicas acabaron sendo máis adversas do esperado, afectando a parte do material técnico necesario para o desenvolvemento do espectáculo. Isto situounos nun escenario incerto, sen as garantías mínimas de seguridade e calidade requiridas para finalizar o evento coa excelencia que merecen tanto o artista como o público", rezaba o propio comunicado da promotora.
RELATOS E DENUNCIAS
Antes de que se coñecese a solución definitiva, tanto a Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) como Facua-Consumidores en Acción recibiron durante estes días decenas de consultas dos afectados.
"Solicitamos o reembolso. A choiva xa estaba prevista e é normal en Galicia", escribe un dos usuarios á OCU, mentres que outra informa de que se gastou máis de 570 euros en dúas entradas Front Stage. "Tras 8 cancións comunicáronnos a cancelación do espectáculo", quéixase con amargura, apostilando que acudiu a Sanxenxo "desde bastante lonxe, cos conseguintes gastos de aloxamento e transporte". "Cada canción saíume a 85 euros", denuncia, aínda que di que o que máis lle desbaste é "perder a oportunidade de gozar de ver ao meu ídolo número 1".
"O pouco tempo de actuación soubo a pouco, despues de facer unha cola kilometrica con clima adverso", agrega outro dos asistentes. "Sabendo de antemán a climatoloxía a decision de non cancelalo só faime intuír que non querían facer responsables da devolución do diñeiro, o cal me parece moi pouco ético de parte da promotora", reprocha outro dos denunciantes na súa queixa á OCU, onde cifra en 132 euros o gasto das súas entradas.
Outra das queixas relata como unha muller e o seu marido asistiron ao concerto grazas ao agasallo das súas fillas, "con moito esforzo", polo Día da Nai. "Vivo a case 2 horas, sen coñecer o lugar onde se celebraría o evento decidimos aloxarnos cerca, algo que foi unha odisea porque xa estaba todo completo e o que quedaba era demasíado caro para nós. Collemos unha noite a 12 quilómetros de Sanxenxo por 75 euros. Peaxes para chegar desde o meu domicilio, 20 euros ida e outros 20 de volta, comer e cear ese día e almorzo do seguinte... unha pasta, polo menos para min, pero era unha ocasión única para poder gozar dun concerto ao que tiña moita ilusión de asistir", refire afectar, que di vivir "a peor experiencia da miña vida" xunto a "15.000 almas".
"Non había ninguén que nos dixese por onde saír baixo a choiva, os baños sen luz, sen auga, seguridade cero, nin uns tristes carteis indicando onde estaba a parada dos buses lanzadeira (os que non somos de Sanxenxo non coñecemos), pregúntase á Policía e dinche onde é uns nun lado e outros che mandaban a outro, tirados como cans baixo a choiva sen saber onde ir", rememora, tachando de "rateira" o recinto polo que considera unha "mala xestión da seguridade".
"Só pido que as miñas fillas, que con tanto esforzo reuniron ese diñeiro para darnos un agasallo, recupéreno e eu non quedei co mal sabor de boca de nin poder gozar de Juan Luís Guerra nin de ver como elas con tanto esforzo perden ese diñeiro", gabia. A ela, como ao resto de usuarios, respondeu a promotora coa mensaxe xenérica que enviou a todos os asistentes.
Desde FACUA lembran que, máis aló do importe das entradas, "os usuarios teñen dereito a reclamar os danos e prexuízos sufridos como consecuencia da cancelación do cartel e dos servizos que nun principio se comprometeu a satisfacer a promotora". "Neste sentido, se hai a necesidade de anular noites de hotel ou transporte contratados previamente, terían dereito a poder reclamalo", xustifican.
Escribe o teu comentario