A TVG é a máis vista ou a súa audiencia esborrallouse até ser a cuarta televisión en Galicia?
Os audímetros de Kantar Media indican que a televisión pública ha perdido máis do 20% do seu público nun ano. Con todo, a CRTVG -que pronto cambiará de nome e director- di que está en cifras record de acordo ás enquisas do EGM e sinala que Kantar foi penalizada por medicións defectuosas.
Concha Pombo, actual responsable de informativos da TVG, pronto relevará Alfonso Sánchez Izquierdo como directora xeral da CRTVG. Péchase así unha longa etapa, de dezaseis anos.
Haberá tamén novo nome, pois a Corporación Radio e Televisión de Galicia (#CRTVG) pasará a denominar Corporación de Servizos Audiovisuais de Galicia (CSAG).
Son cambios de calado, polo menos en teoría. Chegan, ademais, nun momento de tensión interna. Parte do persoal leva lustros denunciando a suposta manipulación dos informativos en favor do PP. O nomeamento de Pombo prodúcese con críticas non só dos sindicalistas, tamén de todos os partidos da oposición.
Máis aló da polémica política sobre o control dos medios públicos, á que non se escapa ningún executivo, sexa de dereitas ou esquerdas, que cifras de audiencia recibirá como herdanza a nova directora?
Os números varían moito en función das principais auditorías. De feito, son contraditorios. Mentres que a CRTVG saca peito presumindo de cifras históricas segundo ao EGM, Kantar Media reflicte un esborralle.
Hai que ter en conta que Kantar Media e o EGM usan metodoloxías completamente diferentes.
“Kantar é a única fonte válida para a Xunta”
Kantar Media recompila datos dunha mostra representativa de fogares nos que se instala un dispositivo chamado audímetro. Son case 6.000 a nivel estatal. O Estudo Xeral de Medios (EGM), coordinado pola Asociación para a Investigación de Medios de Comunicación (AIMC), realízase mediante unha combinación de entrevistas persoais, telefónicas e online para recompilar datos sobre o consumo de medios. Na 3ª onda de 2024, houbo 78.043 entrevistas a nivel español. Nin unha nin outra fonte dan datos específicos de inputs recolleitos en Galicia.
Cúal é máis fiable? “Kantar Media é a empresa líder e especializada na medición de audiencias televisivas. Pola contra, o EGM é un estudo máis xeneralista, con menor precisión e frecuencia no que respecta a televisión, o que se traduce en datos menos fiables para este medio”, sinalan desde unha axencia de mercadotecnia galega tras lembrar que “os datos de Kantar Media constitúen o estándar de referencia e son a única fonte recoñecida pola Xunta de Galicia para avaliar o rendemento das canles de televisión nos seus procesos de adxudicación”.
Non parecen opinar o mesmo en San Marcos. “Kantar Media tivo que asumir non 2024 unha penalización por parte dá TVG por incumprimento dous parámetros de medición contratados”, indica portavoces oficiais da CRTVG a Galiciapress .
Kantar media mostra un esborralle da TVG
Segundo os datos de Kantar Media, a audiencia da TVG caeu máis dun 20% nun ano; desde a onda con datos de abril de 2023 a marzo 2024 até a onda realizada entre abril de 2024 a marzo de 2025.
En concreto, a TVG queda cunha cota de share do 8,7 por cento, cando o ano pasado era 11 por cento. A outra emisora pública, a TVG2 segue cunha audiencia residual. De feito, caeu do 1 por cento ao 0,9 por cento.
As televisións públicas estatais, pola contra, avanzan no último ano, aínda que sexa lixeiramente. Tanto La1 como La2 gañan unha décima. Con todo, Antena 3 e Telecinco son as máis vistas. Despois, vén La1, a TVG, a Sexta e Catro.
O EGM sitúa á TVG en cifras marca esta década
O panorama é totalmente diferente si atendemos ao EGM. “A TVG segue a ser a canle máis vista de Galicia e a autonómica máis vista de España”, indican desde o gabinete de prensa da CRTVG nunha nota de prensa.
O ente público indica que o EGM dálle unha cota de máis do 23%, máis do 24% de luns a venres. O que constitúe “a maior cota de audiencia desde ou 2008 en Galicia”. A CRTVG destaca que crece pois “con respecto ao mesmo período de hai un ano, a TVG incrementa a súa cota en 2,6 puntos de share (unha suba porcentual do 12,6%)”.
Pola contra, o último EGM non é bo para a Radio Galega. Foi adiantada por Onda Cero no ranking de emisoras xeneralistas. A emisora pública ten só 116.000 oíntes, que son é un 22,5% menos que o ano pasado.
A televisión segue sendo o medio preferido en Galicia
Estes datos de audiencia prodúcese nun contexto no que a televisión segue sendo con porcentaxes de consumo elevadísimos. Nos últimos anos variou entre o 78 por cento e o 81 por cento. Con todo, apréciase un traslado do público desde as cadeas xeneralistas ás temáticas, que gañan peso, tanto as gratuítas como as de pago.
A diferenza do que sucede a nivel estatal e en moitas autonomías, Internet en Galicia aínda non logrou desbancar á televisión tradicional. Algo que pode ter co feito de que Galicia ten unha das poboacións máis revellidas de España.
É certo que as televisións teñen que loitar nun mercado con cada vez máis competidores. Netflix cun 44 por cento. Amazon Prime Vídeo (35), Disney (17), Movistar+ (19) e HBO (14) son as plataformas de televisión a demanda favoritas dos galegos.
O PP cambiou a norma para poder impor o seu candidato
Este é o panorama que se atopará en breve a, salvo gran sorpresa, nova directora do ente público. O Partido Popular de Galicia (PPdeG) propuxo a María Concepción Pombo Romero como nova directora xeral da Corporación. Onte a candidata presentou proxecto ao Parlamento. O máis probable é que só reciba o apoio conservador e Bloque e socialistas voten en contra.
A proposta do PPdeG enmárcase na nova Lei de Medios Públicos de Galicia, aprobada en solitario por este partido en marzo de 2025. Esta normativa permite que o director xeral da CRTVG sexa elixido por maioría absoluta simple no Parlamento galego, en caso de non alcanzar unha maioría cualificada nas primeiras votacións.
O proceso de nomeamento inclúe unha comparecencia da candidata ante a Comisión de Control da CRTVG -que foi onte- e a súa posterior aprobación no pleno do Parlamento. Aínda que a oposición (#BNG e PSdeG) criticou a falta de consenso e expresou a súa preocupación por unha posible politización dos medios públicos, os votos do PPdeG son suficientes para sacar adiante o nomeamento.
Salvo sorpresa de enorme calado, Concepción Pombo converterase na primeira muller en dirixir a CRTVG/CSAG, sucedendo a Alfonso Sánchez Izquierdo, quen estivo á fronte desde 2009.
Pombo é licenciada en Ciencias da Información pola Universidade de Santiago de Compostela e conta con máis de 20 anos de experiencia na CRTVG, onde empezou como bolseira. Desde 2017, dirixe a área de Información e Documentación da corporación.
Tanto a oposición como o Comité Intercentros criticaron o seu perfil, que entenden continuista da era Sánchez Izquierdo. Unha era que pronto tocará ao seu fin, despois de que Alberto Nuñez Feijóo escollese ao ex-director da Rexión en 2009.
Escribe o teu comentario