Usou Iñigo Quintero bots para desbancar a Taylor Swift? As dúbidas se ciernen sobre o galego e o seu 'Si non estás'
Un ano despois da súa publicación, o tema fíxose viroso en redes e alcanzou o nº1 de Spotify con máis de 5 millóns de escoitas diarias, pero agora os rumores acosan ao éxito do coruñés.
De ser un completo descoñecido a soar en todas partes. O tránsito do artista coruñés Iñigo Quintero desde o anonimato á fama foi tan meteórico que moitos se preguntan aínda quen é este mozo do que todo o mundo fala e do que non se sabe tanto. Sábese que ten 21 anos, que aínda non ofreceu grandes concertos porque o cantautor ten, polo menos no que a sinxelos publicados refírese, un repertorio moi curto, e que en cuestión de dous meses -desde agosto até hoxe- alcanzou unha cima que en España só conquistaran Rosalía e Quevedo, aínda que no caso de Quintero é o único en chegar en solitario ao cume de canción máis escoitada na plataforma Spotify. Con todo, este éxito sen precedentes está a verse ensombrecido polos rumores de que, detrás desta fama, escóndense intencións algo máis escuras e trucos de mercadotecnia para situalo no TOP mundial.
UNHA CANCIÓN RELIXIOSA Nº1
'Se non estás' soa en todas partes grazas, en gran medida, a TikTok . A rede social foi a impulsora deste tema grazas a unha remasterización e a que se compartiu en bucle durante as últimas semanas, sendo a canción banda sonora de mil e uns vídeos de xente que utilizou o tema como declaración de amor ás súas parellas ou amigos. Con todo, a letra de Quintero estaba pensada, aparentemente, como un canto a Deus e á perda de fe, ao desexo do artista de volver escoitar a voz dun ser superior e entender os sinais que lle certificasen a existencia desa divindade.
No entanto, é difícil explicar que só por TikTok a canción de Quintero chegase a ser nº1 en España, pero tamén en Arxentina, Alemaña ou Bélxica e a competir de ti a ti con Bad Bunny ou Taylor Swift, artistas que no canto de seguidores teñen lexión, e cun tema publicado hai un ano que pasara desapercibido. Así, moitos se preguntaron se este éxito responde a outros condicionantes. Un deles sería unha gran campaña de mercadotecnia, pero isto non se deu, xa que a promoción de Quintero foi limitada e tampouco aparecera en grandes medios até o seu eclosión. Unha campaña que, doutra banda, podería suceder de forma velada co seu selo, Acqustic, estudando fórmulas para situalo ben na rede.
Outro elemento pode ser o uso de bots ou contas falsas para inflar a súa repercusión. O seu tema non figura no TOP-100 de escoitas en Itunes, unha listaxe no que unha canción tan viroso debería entrar entre o centenar de máis reproducidas. Isto fai que moitos arqueen a cella e sospeiten que se utilizou algunha ferramenta para reproducir o single de Quintero de forma repetida en Spotify para facerlle escalar na lista, sen que isto correspóndase cun número real de oíntes. Os comentarios que deixan os seus fans noutras redes sociais ou os perfís dalgúns llos seus seguidores axudan a alimentar a sospeita de que hai bots inchando os seus números de forma artificial.
As teorías sobre que o Opus Dei pode estar a patrocinar a fama de Quintero, os vínculos da chinesa TikTok e Spoty ou a repercusión lograda grazas aos influencers que promocionaron o tema e que puideron ser pagados para darlle visibilidade ao galego son outras hipóteses que gañaron peso, pero que non cambian o feito de que 15.000 gargantas cantasen da primeira á última estrofa do seu tema durante a gala 'Cadea 100 Por Elas' no Wizink Center.
Sexa como sexa, Quintero segue soando en todas partes e o seu ascenso segue sen freo. Campaña de mercadotecnia ou talento para conectar co público? O debate está servido, pero o resultado é incuestionable.
Escribe o teu comentario