Os técnicos ratifican que Adif non encargou a avaliación de riscos na curva do accidente

|

InecojuzgadosOs técnicos de Ineco, ás portas do xulgado.


Os dous técnicos de Ineco que declararon este mércores nos xulgados de Santiago en calidade de investigados na causa polo accidente do tren Alvia en Angrois ratificaron a versión da súa compañeira, segundo a cal a consultora pública non avaliou o risco na curva onde se produciu o sinistro debido a que Adif non llo encargou.


Sen a presenza xa de membros da plataforma de vítimas ás portas do edificio xudicial, ambos os dous enxeñeiros, como fixo xa este martes a responsable Laura López, accederon a responder a preguntas do xuíz, do fiscal e da súa defensa.


Arriaga, o primeiro en declarar, é o autor do informe de avaliación independente que elaborou sobre a liña Ourense-Santiago esta empresa, cuxo accionariado está repartido entre Enaire, Adif e Renfe. A continuación falou (menos, debido a que por exemplo o fiscal xa optou por non interrogalo) Jorge Merino, que figura no documento como revisor. López, pola súa banda, foi quen o autorizou, e todos eles asinaron o estudo en decembro de 2011.


Segundo fontes consultadas por Europa Press, os dous técnicos coincidiron coa súa compañeira en que Ineco só analizou a subministración técnica da UTE (unión temporal de empresas), isto é, o sistema de control, mando e sinalización que Thales e Dimetronic estableceron ata o quilómetro 84,188 (o 'ERTMS'), sen abarcar o punto no que se produciu o descarrilamento (o 84,413), xustamente na curva da Grandeira, nin o resto do tramo percorrido a estación de Santiago.


POR NORMATIVA


Isto é así, segundo as súas explicacións, debido a que Adif, o administrador de infraestruturas ferroviarias, ao que compete velar pola seguridade da vía, contratou a Ineco unha análise do risco do encravamento do Irixo (ata ese punto 84,188), e non lle pediu estudar o encravamento de Santiago.


Os encravamentos son os sistemas que controlan o tráfico nunha zona determinada, e o de Compostela creouse co obxectivo de integrar unha nova liña como era a de Ourense-Santiago de alta velocidade.


300.000 EUROS CUSTOU O INFORME


Tanto o fiscal Mario Piñeiro como o titular do Xulgado de Instrución número 3, Andrés Lago, inquiriron aos técnicos distintas cuestións sobre o alcance dos seus exames, ao que os técnicos responderon en varios momentos que o factor humano e a súa influencia no risco de accidente non é algo do que se ocupe Ineco.


Entre outras cuestións, tamén saíu a relucir unha cifra, duns 300.020 euros, aproximadamente, que segundo o comentado na sede xudicial, foi o que custou o informe encargado por Adif a Ineco (o asinado en 2011), e que deixa fóra o tramo no que se rexistrou unha traxedia que acabou con 80 vidas e deixou a 144 persoas feridas.


A representación da plataforma de afectados xa avanzou este martes que reclamará ao xuíz, entre outras novas dilixencias, que solicite a Adif ou a Ineco o mencionado contrato.


relacionada A auditoría externa de riscos deixou fóra da análise a curva da Grandeira

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Condicións de uso Consello editorial
Powered by Bigpress