A auditoría externa de riscos deixou fóra da análise a curva da Grandeira

O director de seguridade de Renfe, pola súa banda, descarga responsabilidades sobre Adif e outros comparecentes e defende a desconexión do ERTMS.


|

AntoniolancharesjuzgadoLanchares, entrando nos xulgados


A consultora pública Ineco só avaliou ata o quilómetro 84,144 da liña Ourense-Santiago e deixou fóra a curva da Grandeira, na que se produciu o accidente do Alvia.


Así o asegurou a responsable de aprobar o informe de avaliación externa, Laura López, nunha comparecencia ante o xuíz que instrúe a causa no Xulgado de Instrución número 3 da capital galega.


Datado e asinado en decembro de 2011, Laura López foi quen o aprobou, Jorge Merino revisouno e Salvador Arriaga foi o autor. Estes dous últimos están citados para declarar este mércores (ás 9,30 horas Arriaga e ás 12,00 horas Merino).


DESCARGA RESPONSABILIDADE


O director de seguridade de Renfe, Antonio Lanchares, asegurou que Adif non lle comunicou o risco na liña Ourense-Santiago, na súa comparecencia nos xulgados composteláns onde accedeu a responder as preguntas do xuíz, do fiscal e do seu avogado, nunha intervención que se prolongou apenas unha hora e cuarto.


Segundo informaron fontes consultadas por Europa Press, Lanchares dixo que o risco exportado non foi aceptado por Renfe, debido a que Adif non llo comunicou.


O xuíz citouno en calidade de investigado, precisamente, por "posible defecto" ao avaliar o risco na liña, o mesmo que atribúe ao ex director de seguridade do administrador ferroviario, Andrés Cortabitarte.


Á súa saída da sede xudicial, Lanchares, acompañado polos seus avogados, foi increpado por varios integrantes da plataforma de vítimas, que minutos antes leron o comunicado co que esixen o seu cesamento, e non máis "dimisións ficticias".


AVISO DO XEFE DE MAQUINISTAS


Con todo, Antonio Lanchares centrou esta xornada o seu discurso no aviso que fixo o xefe de maquinistas de Ourense, José Ramón Iglesias Mazaira, en decembro de 2011, pouco despois de inaugurarse este tramo de alta velocidade.


Mazaira, que xa declarou no seu día no caso, deu traslado do perigo da curva da Grandeira, en Angrois, a poucos quilómetros da estación santiaguesa, debido a que había que reducir a velocidade do convoi duns 200 a 80 quilómetros por hora.


Respecto diso, Lanchares destacou que existe un protocolo para "a xestión de anomalías" e que Mazaira non utilizou as canles adecuadas, a pesar de que o seu aviso foi comunicado por correo electrónico e consta nun acta dunha reunión de Renfe.


"Se a min me chegase, daría o aviso a Adif", argumentou, de acordo coas fontes consultadas, para chamar a atención sobre que el tivo constancia disto a posteriori.


De feito, o xefe de seguridade da operadora ferroviaria, segundo as fontes consultadas, descargou tamén responsabilidades sobre outras dúas persoas que compareceron tras coñecerse a actuación de Mazaira: José Luis Rodríguez Vilariño e Ángel Lluch.


DESCONEXIÓN DO 'ERTMS'


No que respecta a outro dos puntos polos que está implicado no sinistro, a desconexión do 'ERTMS' embarcado no tren, Lanchares alegou que isto non inflúe debido a que se volve ao sistema "anterior", o 'Asfa', do que chegou a afirmar que é máis seguro que un 'ERTMS' "degradado".


Lanchares solicitou a Cortabitarte a desconexión por fallos de interferencias e este autorizouno o mesmo día da demanda, por un período dun mes. Con todo, un ano despois seguía sen estar instalado e produciuse o descarrilamento.


Varios peritos coinciden en que a súa presenza cambiaría as cousas, ao atraer a atención do maquinista cun sinal sonoro.


MÁIS PREGUNTAS DO XUÍZ


Segundo as fontes consultadas, o titular do Xulgado de Instrución número 3 realizou máis preguntas ao investigado que o fiscal, mentres que outras partes acudidas na causa lamentaron non poder interrogar o declarante.




relacionada As vítimas do Alvia esixen a dimisión do cargo de Renfe na véspera da súa declaración
relacionada Renfe non acepta a dimisión do director de seguridade investigado polo accidente de Angrois
relacionada O xefe de seguridade de Renfe, investigado pola avaliación de riscos de Angrois

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE