Non só de AVE vive o tren, lembran a Deputación de Lugo e o Eixo Atlántico
Galicia necesita investimentos no seu tren máis aló da eterna polémica sobre a chegada do AVE. Nisto coincidiron os responsables da Deputación de Lugo e do Eixo Atlántico. Fixérono na presentación dun informe universitario sobre a máis esquecida das vías galegas, a de o FEVE.
Presentación do informe este mediodía en Lugo
'Informe sobre a liña ferroviaria A Coruña-Lugo e a rede de vía métrica en Galicia (FEVE)' chámase o documento presentado esta mañá na Deputación de Lugo, encargo do Eixo Atlántico ao profesor da UDC e ex-director xeral de Mobilidade, Miguel Domingo Rodríguez Bugarín un dos maiores expertos do país en materia de transporte.
Como lembrou o presidente da Deputación, José Tomei (PSdeG), a realización de "obras selectivas" sobre todo nos tramos onde o FEVE reduce a súa velocidade permitiría darlle un salto cualitativo na súa competitividade. Ademais, facultaría eliminar "pasos a nivel incrementando a seguridade".
O AVE COMO ESCUSA PARA TER A GALICIA CALADA
Claro que para iso fai falta que o Estado invista no tren galego máis aló das eternas obras da alta velocidade. "Levamos 25 anos nos que utilízase o AVE como coartada para non facer outros investimentos", denunciou Xoán Mao. "Coidado co engano do AVE, ademais dun tren de alta velocidade tamén é un mecanismo para contarnos un conto e desviar a atención", insistiu.
COMPARATIVA CO RESCATE DAS CAIXAS
O secretario xeral do Eixo Atlántico tirou de calculadora para poñer exemplos do que custaría mellorar outra liña esquecida por Fomento. "Modernizar a liña Coruña-Lugo para darlle vida a todo o interior de Galicia é a cuarta parte do que nos obrigaron a pagar, sen consultarnos, para rescatar as caixas para despois darllas a un tipo privado", declarou Mao, en referencia á nacionalización de Novacaixagalicia e posterior venda a Banesco (ABANCA).
O mandatario argumentou que esa liña xera moita máis actividade económica que o rescate dun banco. Engadiu "ter claro" que o AVE chegaría Lugo. Iso si, animou aos empresarios de toda Galicia a unirse e abandonar localismos estériles sobre o deseño dos roteiros.
LUGO NON PODE QUEDAR Á marxe
Pola súa banda, o presidente da Deputación de Lugo, reclamou máis investimento ferroviario na provincia. "Lugo debe de ter os mesmos servizos ferroviarios que o resto de Galicia", declarou o tamén alcalde do nó ferroviario de Monforte.
O socialista demandou que os veciños de Lugo teñan "as mesmas posibilidades de chegar a Madrid no mesmo tempo que desde A Coruña ou desde Vigo".
Sobre o corredor de mercadorías europeo, Tomei demandou que "a provincia ten que ser a vía principal de entrada e saída de mercadorías facía Galicia por ferrocarril, formando parte do Corredor Atlántico de Mercadorías a través de Monforte, O Barco de Valdeorras, León e ata Palencia" .
Escribe o teu comentario