O téxtil leva a Galicia a tocar un novo máximo histórico en exportacións

Alcanzaron os 5.374 millóns de euros, un 18% máis, segundo un informe da confederación de industrias téxtiles de Galicia. 


|

Tiendaderopa


As exportacións galegas de roupa en 2016 tocaron un novo máximo histórico, ao alcanzar 5.374 millóns de euros, un 18% máis, segundo o informe de conxuntura sobre a evolución da internacionalización do sector téxtil-moda gallego que fixo público este venres a confederación de industrias téxtiles de Galicia.


O estudo destaca que o número de empresas que realizaron algunha exportación chegou á cifra récord de 433, que aínda que segue a liña ascendente de anos anteriores, mostra síntomas de asentamento, de maneira que esta cifra, apunta, ,"pode considerarse como unha base para partir do cal determinar o censo de exportadores regulares".


No conxunto estatal, o liderado de Galicia como principal rexión exportadora de pezas de vestir sigue sendo "indiscutible", subliña, ao consolidarse este último exercicio "cunha clara diferenza sobre todas as demais".


A CORUÑA, OURENSE E PONTEVEDRA


Ademais da Coruña, Galicia ten situadas outras dúas provincias, Ourense e Pontevedra, nas que non existe 'efecto Inditex', nos primeiros postos do ránking español, e é a única comunidade que conta con máis provincias en posicións relevantes.


No ano 2016, o sector téxtil confección volveu a ser o principal sector exportador de Galicia, ata representar o 26,92% do total das exportacións galegas, de acordo cos datos da confederación.


No que se refire á súa contribución ao PIB da economía galega, segundo as súas estimacións, a achega directa das empresas encadradas nas distintas actividades da cadea de valor sectorial representan un 10,5%, "ao que habería que engadir a parte referida ás distintas actividades complementarias e de sectores auxiliares, cada vez de maior importancia", segundo apunta.


UN SECTOR ESTRATÉXICO "DIFERENTE"


Por outra banda, comparado con outros sectores estratéxicos da economía galega, no caso da téxtil-confección-moda, danse cinco circunstancias que o fan diferente a calquera outro.


En primeiro lugar refírese ao feito de que o capital e centros decisorios de todas as empresas están situados en Galicia, onde ademais está radicada a empresa líder mundial do sector.


En segundo termo, sinala que as principais vantaxes competitivas están intimamente ligadas ao territorio da Eurorexión, grazas á existencia dun clúster transfronteirizo natural único no mundo.


En terceiro posto, alude a un modelo de negocio que sitúa ás empresas nas fases de maior valor engadido dunha cadea de valor que tenden a controlar.


O cuarto punto forte, di, é a sintonía coa poboación, que se sente "orgullosa dun sector que considera un patrimonio colectivo"; mentres que en quinto extremo sitúa que o sector que achega imaxe de excelencia e modernidade a Galicia, con "importantes externalidades positivas cara ao resto da economía".


DIFERENZAS PROVINCIAIS


A maiores, o estudo recolle que o sector téxtil moda galego atópase moi disperso pola xeografía, con predominancia en tres provincias, que ademais teñen características singulares en función da existencia nelas dalgunha tipoloxía de empresa dominante.


Así, establece a modo de eixos máis relevantes o norte, A Coruña-Ferrol; o centro, Ordes-Santiago-Lalín; o interior, Ourense-Verín e o sur, Vigo-Redondela-Pontevedra.


Ao igual nos informes de anos anteriores, o primeiro que constata é que o caso da provincia da Coruña, a importancia das cifras achegadas polo Grupo Inditex ensombrecen por completo o resto das empresas.


Con respecto a Ourense, onde as cifras achegadas por STL, AD e RV son especialmente significativas, considera que poden considerarse un bo referente para analizar o comportamento das vendas a través decanal de tenda propia ou franquía, que a priori son as canles que parecen ter mellores expectativas, aínda que a realidade é que as exportacións desta provincia levan dous anos caendo.


Pontevedra, onde está a sede de Bimba e Lola por exemplo, segue sendo a provincia máis representativa do formato de empresas que comercializan a súa propia marca, sen a distorsión de grandes grupos que coas súas cifras eclipsen os datos das pemes. Despois de sufrir caídas ata o ano 2012, a partir dese exercicio non deixou de subir nas súas exportacións, ata o punto que no 2016 practicamente alcanzou á provincia de Ourense.


"Este dato interpretámolo como un sinal de que empezan a verse os resultados de anos de esforzo prolongado das pemes do sector, que van consolidando as súas posicións nos mercados que teñen algunha presenza", resaltan.

relacionada Bimba y Lola eleva un 31,7% as súas vendas en 2016 e supera os seus obxectivos

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE