Patronais alertan que o paro dalgúns transportistas causa desabastecementos e peche de industrias
O Goberno, tanto en Galicia como en España, endureceu notablemente o seu discurso contra o peche patronal. O principal sindicato galego, a CIG, recomenda aos traballadores non secundar as mobilizacións do que considera é unha protesta exclusiva duns poucos empresarios. A Organización Empresarial de Loxística e Transporte de España, UN, denunciou actos de "violencia desmedida".
O Goberno, tanto en Galicia como en España, endureceu notablemente o seu discurso contra o peche patronal. O principal sindicato galego, a CIG, recomenda aos traballadores non secundar as mobilizacións do que considera é unha protesta exclusiva duns poucos empresarios. A Organización Empresarial de Loxística e Transporte de España, UN, denunciou actos de "violencia desmedida".
Vehículo accidentado nos piquetes da folga do metal na Liña /EP
A folga indefinida de transportistas convocada por a Plataforma para a Defensa do Sector do Transporte, unha asociación minoritaria de traballadores, parecía que ía ter un impacto mínimo. Con todo, o empeño deste grupo de transportistas conseguiu poñer en perigo a cadea de subministración española.
Desde o inicio da folga, a plataforma realizou piquetes que o Goberno español xa describiu como "actos violentos que impiden que outros traballadores poidan exercer o seu dereito para traballar". E é que a pesar de que o seguimento da folga é baixo, porque as asociacións maioritarias de traballadores do transporte desmarcáronse, están a conseguir ter un impacto maiúsculo. "Nalgúns casos están a dar como consecuencia que podamos quedarnos desabastecidos dalgúns alimentos ou dalgunhas mercadorías importantes para o sector primario", dixo este mércores a portavoz do Goberno, Isabel Rodríguez.
A Alianza pola Competitividade da Industria Española - constituída pola Asociación Española de Fabricantes de Automóbiles e Camións (ANFAC), a Asociación Española de Operadores de Produtos Petrolíferos (AOP), a Asociación Española de Fabricantes de Pasta, Papel e Cartón (ASPAPEL), a Federación Empresarial da Industria Química Española (FEIQUE) , a Federación Española de Industrias de Alimentación e Bebidas (FIAB), a Agrupación de fabricantes de cemento de España (OFICEMEN) e a Unión de Empresas Siderúrxicas (UNESID)- denunciou que hai "graves problemas no funcionamento das industrias debido á situación que se está producindo no noso país con motivo do paro no sector de transportes". A asociación que agrupa ao conxunto dos sectores industriais españois alerta de "a imposibilidade material de acceso a portos e fábricas" debido a "accións de sabotaxe", unha situación que podería dar lugar a "a paralización da industria e da distribución de produtos esenciais aos cidadáns".
Por iso, a organización que representa aos sectores estratéxicos españois pide "a intervención urxente da Administración, e en particular do Ministerio do Interior, para garantir o respecto á actividade empresarial voluntaria e á libre circulación de mercadorías". Do mesmo xeito, apelan " á responsabilidade, para que o paro no transporte non implique a obstaculización da produción".
INDUSTRIAS PARADAS
A industria láctea española paralizará a súa actividade desde este xoves. As fábricas viron interrompido a subministración dos insumos necesarios para a elaboración de produtos lácteos e tamén o traslado do produto terminado ás cadeas de distribución, polo que se anulou a capacidade de envasado e de almacenamento e xestión dun alimento que é altamente perecedoiro e esencial para o consumo diario.
Segundo Fenil, que integra a máis de 60 empresas do sector e representa máis o 95% da produción nacional de produtos lácteos, esta paralización está a carrexar consecuencias sociais, económicas e ambientais "inevitables", xa que supoñerá a suspensión da recollida do leite nas explotacións gandeiras desde hoxe e, sobre todo, pon en risco o abastecemento de produtos como o leite e os lácteos.
A federación sinalou que este panorama é o resultado do "desamparo e a impotencia" dos transportistas ante a actuación dos mal chamados piquetes informativos que bloquearon a súa actividade. Fenil subliñou que só se reverterá esta decisión se se garante o dereito á mobilidade e a seguridade dos transportistas que non secundaron a folga, e evítanse conflitos de orde pública nas estradas españolas, circunstancia conjugable co respecto do dereito de folga.
Pero tamén se produciron paróns noutros sectores. A dirección de a siderúrxica ArcelorMittal anunciou que detén parte da súa produción polo impacto da folga de transportes. En concreto, a compañía afincada en Asturias detén as instalacións acabadoras de Finishing "debido á falta de subministracións".
Nun comunicado, a dirección asegura entender os problemas que afectan o sector do transporte, pero subliñou que este conflito "vén agravar un escenario xa de seu moi complicado debido aos desorbitados prezos da enerxía eléctrica e a incerteza económica derivada da invasión de Rusia a Ucraína".
En Galicia, organizacións agrarias e cooperativas alertaron dos problemas que carrexa para o campo galego o paro no transporte, xa que a industria deixará de recoller leite desde este xoves, 17 de marzo, á vez que se viven "dificultades" para abastecer a supermercados de carnes --como pito e porco-- e produtos de horta.
Tras deixar claro que se mostran "comprensivos" co dereito a folga dos transportistas, reclamou que se cumpran cos servizos mínimos de recollida de leite e alimentos perecedoiros. Explica que ... seguir lendo en catalunyapress.es .
Escribe o teu comentario