Fronte para lograr bonificacións para a Autoestrada Santiago-Lalín-Dozón unha das máis caras de España

Adianta que o impacto sería "mínimo", polo que ve "moi viable" que salga adiante esta reivindicación "vella"

|

Os alcaldes e a Xunta suman forzas nunha reunión este venres tras o acordo unánime do Parlamento 


O custo de rebaixar o carísimo peaxe sería moito menor que as axudas lanzadas para a AP-9 e axudaría á economía dunha zona rural pero que soporta moito tráfico


A conselleira Vázquez con alcaldes na reunión para rebaixar o prezo da AP-53

A conselleira Vázquez con alcaldes na reunión para rebaixar o prezo da AP-53 


A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, comprometeuse con alcaldes da autoestrada Santiago-Dozón (a AP-53) a realizar un estudo do que custaría ao Goberno central aplicar nesta infraestrutura as mesmas rebaixas que na AP-9.

A finais de setembro, o pleno do Parlamento aprobou por unanimidade unha iniciativa do PPdeG para pedir ao Executivo socialista o establecemento de bonificacións nas peaxes desta autoestrada.

PRÓXIMA REUNIÓN CON MONCLOA
O Goberno galego aínda non se dirixiu ao Ministerio de Transportes para trasladar esta solicitude, segundo recoñeceu este venres a conselleira a preguntas dos xornalistas, aínda que remarcou que será unha demanda "fundamental" na próxima reunión coa nova titular do departamento, Raquel Sánchez, que, lembrou, "xa toca".

No que prevé traballar Infraestruturas é nesa avaliación do impacto que supoñería para as contas públicas estatais a adopción de bonificacións co mesmo esquema que se implantaron na AP-9.

Tras reunirse con alcaldes de localidades polas que discorre a autoestrada Santiago-Dozón, tanto a responsable autonómica como o rexedor de Lalín, José Crespo, chamaron a atención sobre a relevancia que ten esta vía "crave" para os veciños da comarca, polo número de viaxes que realizan á capital galega.

Ethel Vázquez constatou, ademais, que a alternativa á AP-53 é a N-525, unha nacional que "non ten practicamente terceiros carrís para poder adiantar aos vehículos pesados" e que ten "moitísimo tráfico pesado".

A MÁIS CARA DE GALICIA
En canto ao custo por quilómetro, lembrou que ten as peaxes "máis altas" de Galicia: 7,77 céntimos por quilómetro, fronte aos 6,12 céntimos por quilómetro da AP-9 (contando coas últimas rebaixas) e 5,67 céntimos por quilómetro das autoestradas autonómicas. "Un alto prezo para a mobilidade", criticou.

"Un agravio que vén a sumar como consecuencia de ese prezo do billete do tren entre Ourense e Santiago que tamén é superior ao prezo do eixo atlántico", censurou.

A pesar de expor esta reclamación en pleno debate sobre a cobranza das autovías, a conselleira viuna "moi viable" e ironizou con que "a esperanza é o último que se perde".

Así, avogou por facer "á máxima celeridade" ese "estudo completo que analice esas bonificacións", que enumerou: a volta en 24 horas gratuíta, a maiores un 20% de rebaixa para usuarios superrecurrentes (máis de 20 viaxes ao mes) e o 20% para o transporte de mercadorías.

DUCIAS DE MILES DE VEHÍCULOS POLA NACIONAL
Augurou que o impacto será "mínimo" e "moito menor" que as rebaixas da AP-9 e indicou que en canto estea listo a análise enviarano aos alcaldes e ao ministerio coa intención de que esas bonificacións "póidanse aplicar se é posible xa no ano 2022".

Por último, achegou outro dato para xustificar a demanda: o de máis de 6.000 de intensidade media diaria de tráfico na AP-53, fronte a máis de 15.000 da N-525.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE