Onda de estafas bancarias en Galicia a través de SMSs e chamadas fraudulentas para lograr datos de acceso
Xamais hai que facilitar por teléfono as claves, por moito que o número da chamada pareza o do banco, pois os hackers son capaces de enmascarar os díxitos reais.
A Unidade Orgánica de Policía Xudicial da Garda Civil da Coruña detectou nos últimos meses unha campaña de estafa bancaria que afecta a usuarios de distintas entidades en Galicia, polo que investiga os feitos.
Segundo informou o Instituto Armado, cométese a través das variantes de 'phishing', coñecidas como 'smshing' e 'vishing', cos que os estafadores tentan obter información bancaria das súas vítimas.
A Garda Civil ha contabilizado 39 casos en toda Galicia por un valor 367.564 euros que os estafadores obtiveron de forma fraudulenta, sinalou a Benemérita.
MODUS OPERANDI
Os clientes das distintas entidades bancarias recibiron nos seus dispositivos móbiles mensaxes SMS nos que autores descoñecidos fixéronse pasar por empregados da súa entidade bancaria, alertaron ao cliente do suposto uso fraudulento dos seus produtos bancarios --tarxetas e contas--, nesas mensaxes achegábanse ligazóns para acceder á súa aplicación de banca electrónica, e poder rexeitar ou anular as operacións non autorizadas detectadas nas súas contas --'smshing'--.
"Unha vez accederon a esas ligazóns, que simulan o portal electrónico da súa banca, os usuarios facilitaron de forma inconsciente os seus datos de acceso, que despois foron utilizados polos estafadores", explican as mesmas fontes.
CHAMADAS FRAUDULENTAS
Posteriormente recibiron llamadas telefónicas de persoas que novamente se identificaron como empregados do seu banco. "Estas chamadas non levantaron sospeitas, xa que o número que aparece na pantalla do teléfono fora o de atención ao cliente da súa entidade manipulado (vishing)", engaden.
Nestas chamadas, o suposto empregado indicou ao cliente que lle facilitase unhas claves que recibiu no seu terminal a través de SMS, para poder proceder á cancelación dos cargos indebidos.
PREGUNTAR Ao BANCO
Unha vez que o cliente participo as claves, o estafador xa obtivo os datos suficientes para poder operar coa banca electrónica da vítima e "realizar as operacións á súa antollo", avisa a Benemérita.Ante o aumento observado deste tipo de estafas nas que perfeccionáronse os mecanismos utilizados para producir o engano, a Garda Civil lembra a importancia de manter unha serie de precaucións mínimas como "desconfiar de mensaxes recibidas desde a entidade bancaria fose das canles habituais" e "a pesar do urxentes ou alarmantes que poidan resultar, facer comprobacións previas coa entidade bancaria, a través dos mecanismos habituais.
Escribe o teu comentario