A Liña do Galego recompila 219 denuncias por vulnerar os dereitos lingüísticos en 2020
A pesar da pandemia, ao confinamento e á escasa mobilidade, A Mesa pola Normalización Lingüística presentou o seu informe de 'A Liña do Galego' na que tramitou máis de 200 queixas.
Neste ano no que a sanidade foi tan importante, o SERGAS é, como viña sendo habitual, un dos principais motivos de queixa dos galegofalantes.
Presentación do informe | Foto: A Mesa
Marcos Maceira, presidente de A Mesa pola Normalización Lingüística; Celia Armas, secretaria xeral da entidade; e María Muíño, deputada de Lingua de a Deputación da Coruña, han presentado este venres o informe anual da Liña do Galegou correspondente a 2020, no que o servizo tramitou 219 queixas, 20 consultas e 111 felicitacións a través de chamadas, correos, e mensaxes remitidas pola APP.
Entre as queixas recibidas, destaca a vulneración dos dereitos lingüísticos por parte do Sergas, especialmente incrementada pola situación de emerxencia sanitaria vivida durante o ano 2020.
En concreto, o informe recolle citacións para probas PCR só en castelán, exclusión do galego na liña de atención telefónica habilitada para a covid-19, comunicacións en castelán a pesar de ter habilitadas as comunicación en galego ou a eliminación do galego dos protocolos e formación para os profesionais sanitarios.
Así mesmo, reflíctense comunicacións, informacións, señaléctica, atención ao público ou queixas relacionadas con servizos públicos que ofertan empresas privadas en nome da administración autonómica e que exclúen o uso do galego, como servizos bancarios, de comedor ou obras.
Para A Mesa, son "especialmente graves" as vulneracións da administración do Estado, que "chega a non recoñecer a existencia de máis linguas que o español e imposibilitar así que teses doutorais escritas en galego poidan optar a premios de excelencia con remuneración económica".
Marcos Maceira reivindicou durante a presentación a necesidade de "visibilizar a realidade" e "denunciar" a "quen nega a posibilidade de utilizar a lingua propia". "Só procuramos que o galego estea tan dispoñible, sexa tan audible en tan visible en Galicia como é o castelán en Madrid", resolveu.
Pola súa banda, a secretaria xeral da Mesa lembrou que o traballo que desenvolve a Liña do Galego de tratamento, asesoramento, difusión e atención das queixas conseguiu que se habían enmienden algúns comportamentos e políticas lingüísticas de empresas e administracións públicas, como a APP Radar Covid, os parquímetros da zona ORA do Concello de Vigo, a aprobación da ordenanza de normalización lingüística do Concello da Coruña ou os informes emitidos polo Consello de Europa.
Escribe o teu comentario