​Santiago e A Coruña rexeitan a ‘madrileñofobia’: “É inxusto tratar así a un dos emisores de turismo máis importantes para Galicia”

O coronavirus aínda está lonxe de ser unha cousa do pasado. A pesar da melloría, os efectos da pandemia seguen repercutindo en todos os ámbitos da sociedade, co turismo como un dos sectores máis afectados. 


|

O coronavirus aínda está lonxe de ser unha cousa do pasado. A pesar da melloría, os efectos da pandemia seguen repercutindo en todos os ámbitos da sociedade, co turismo como un dos sectores máis afectados.


A este respecto, Galicia perdeu moito e traballa para poñer solución a un problema que chegou ás porta do seu ano grande: o Xacobeo 2021. Galiciapress charla cos concelleiros de Turismo das cidades de Santiago de Compostela e A Coruña, Gumersindo Guinarte e Juan Ignacio Cordeiro, para coñecer de primeira man a actualidade do sector, os plans cos que traballan e como a ‘madrileñofobia’, tan presente na opinión pública, pode pasar factura ao turismo.


Catedral de Santiago, Praza do Obradoiro



A crise do coronavirus foi un gancho que impactou directo sobre a mandíbula do turismo en Galicia, que contaba coas mellores previsións da súa historia na antesala do Ano Santo. Coa Catedral de Santiago a piques de abrir a Porta Santa, na capital galega o fluxo de turistas e peregrinos pasou de ser un torrente continuo a ser un goteo que nos últimos días parece ir estabilizándose aos poucos.


Desde a Concellería de Turismo compostelá, o concelleiro Gumersindo Guinarte, son sabedores de que o Camiño é o seu gran atractivo, polo que tentan mirar ao futuro inmediato con “prudencia” pero tamén con “optimismo”. “Hai apenas dous meses estabamos no estado de alarma, con restricións de mobilidade que facían imposible os desprazamentos turísticos. Neses momentos a perspectiva era que non habería tempada de verán e que mesmo o 2020 sería un ano completamente perdido”, comenta.


A pesar dos moitos inconvenientes, a situación deu un envorco e, a pesar da “complexa dificultade do momento”, desde o Pazo de Raxoi matizan que o panorama agora é “distinto”. “Hoxe estamos xa no proceso de recuperación do sector, adaptándonos á situación e coa confianza de que progresivamente iremos aumentando o número de turistas e peregrinos”.


Nestes primeiros pasos da recuperación atópanse tamén na Coruña, onde cren que o efecto Xacobeo, aínda “sendo importante”, non terá un resultado tan decisivo no sector como na capital. O número de turistas que acoden á cidade herculina non se deriva do Camiño de Santiago, aínda que moitos aproveitan a visita á comunidade para gozar das praias e a oferta coruñesa. O concelleiro Juan Ignacio Cordeiro, sen obviar a realidade, ten unha perspectiva “optimista” para este verán, especialmente despois das cifras que lle achegan desde o sector.


As reservas van recuperándose aos poucos e o que se espera é que haxa moito porcentaxe de reserva de última hora, xa que o comportamento dos desprazamentos está a cambiar e moito visitante está á espera de ver como se desenvolve a crise sanitaria”, explica o concelleiro, consciente de que depende da capacidade das autoridades sanitarias para controlar os brotes e que estes non se reproduzan na zona, como xa ocorreu en Betanzos hai uns días. “Cremos que a actividade turística pode recuperarse mellor do que mos pensaba hai dous meses”, manifesta.


Con todo, o certo é que o coronavirus xa está a pasar factura á hostalería, sobre todo á hora de mirar á caixa. “Evidentemente e a facturación é menor debido ás restricións de aforo e ao aumento de custes que supuxo para as empresas a adaptación ás novas medidas hixiénico-sanitarias. Aínda que quero destacar a profesionalidade e responsabilidade que está a mostrar o sector turístico en termos xerais”, resalta Cordeiro.


O seu homólogo compostelán, en cambio, advirte que aínda que non pode dar cifras concretas do sector privado, si pode transmitir a “preocupación” que se respira. “O noso obxectivo é traballar xuntos para poder superar esta situación o antes posible, nun marco realista dadas as limitacións”, esgrime.


“TRABALLAMOS EN DISTINTOS ESCENARIOS”

Pero, e se estas condicións non cambian, polo menos no que se refire a 2021? A falta de que cheguen mellor noticias no ámbito sanitario, o lóxico é pensar que no sector xa traballen nun escenario no que as medidas restritivas, como as aplicadas durante a desescalada ou o confinamento, volvan aplicarse. Na Coruña xa se puxeron ao choio para poñerse véndaa antes que a ferida. “Estamos a aplicar un plan de choque de turismo que contempla todas estas medidas e traballando tamén en potenciar un dos produtos que ten máis potencial desde o punto de vista de turismo de calidade, que é o roteiro do Camiño Inglés desde A Coruña, e a posta en valor do porto como referente histórico do principal porto xacobeo desde a Idade Media


Neste sentido, en Santiago de Compostela o tema é un pouco máis complexo, ao tratarse do epicentro do Ano Santo. “Traballamos coa idea de adaptarnos en todo momento ás situacións que se produzan, garantindo o máximo posible a seguridade sanitaria tanto da poboación local como das persoas que nos visitan”, remarcan en primeiro lugar. Con todo, si se atopan traballando “con distintos escenarios”.



En ningunha das moitas posibilidades que barallan, indica Guinarte, terían problemas para “conseguir consensos cos actores implicados”, como son a Xunta de Galicia ou o Arcebispado. “Entendemos que compartimos os mesmos obxectivos respecto do Ano Santo. Primeiro: garantir a seguridade sanitaria da poboación local e das persoas que nos visitan; e segundo aproveitar a oportunidade que supón o Ano Santo como dinamizador do sector turístico e da economía”.


MADRILEÑOFOBIA?

Un dos grandes temas das últimas semanas foi sen dúbida a coñecida como 'madrileñofobia', un concepto que alentaron no seu momento algunhas formacións políticas e ao que os últimos brotes importados terminaron por poñer no punto de mira. Este discurso puxo en garda a todo o sector, medorento de que isto puidese ter unha repercusión inmediata. En Santiago son claros respecto diso: “É unha polémica na que non vale a pena entrar”.


Todos temos que ser responsables e aplicar as medidas de protección sanitaria precisas”, argumenta Guinarte. A partir de aí, considera que hai que ter moi presente “a importancia do sector turístico para a nosa cidade”, así como dos miles de postos de traballo “que dependen de que haxa movemento turístico”.


Mentres, Cordeiro di “non crer” na ‘madrileñofobia’ e, ata a data, nin comerciantes nin hostaleiros trasladáronlles queixas ou problemas respecto diso. “Es inxusto tratar así a esta comunidade que representa un dos territorios emisores de turismo máis importantes”, sostén, á vez que matiza que o fundamental é que tanto visitantes como veciños “respecten as normas e teñan unha conduta responsable”.


Con todo, na Coruña o que impulsaron é un “turismo de proximidade”. Os brotes doutras comunidades, moito máis castigadas pola pandemia que Galicia, obrigaron a moitos a orientar os seus plans estivais a apostar por un turismo de proximidade. Con todo, en María Pita non ven isto como un plan a longo prazo. “Nunha segunda fase, a partir de setembro e a partir de como se desenvolvan os acontecementos, a nosa campaña será nacional”, agrega Cordeiro.



Sobre o turismo de proximidade, en Compostela teñen moi en conta que este verán “e mesmo este ano” o que predominará será este modelo “que busca lugares amables e seguros”. “Por iso estamos a facer un esforzo moi importante para captar este turismo de proximidade, centrándonos especialmente no turismo familiar, que pensamos que será o segmento turístico con máis posibilidade para Santiago neste ano”, explica o concelleiro.


DEBERES PARA FEIJÓO

Pero claro, setembro non o viu ninguén aínda, e a pesar da incerteza que rodea ao futuro inmediato do sector, o pasado 12 de xullo si se clarificou un aspecto fundamental no devir de Galicia. As urnas renovaron ao Goberno de Feijóo á fronte da Xunta, que previsiblemente manterá a Román Rodríguez como titular de Turismo. Os gobernos municipais xa mandaron deberes ao despacho do conselleiro e desde a capital galega avogan por unha promoción da cidade “idónea á nova situación post-COVID19”.


Promocionar Santiago é como promocionar Galicia”, considera Guinarte. Para o titular de Turismo, a capital é “o referente” no ámbito internacional, onde ademais cre que a cidade está “moi ben valorada”. “Tamén necesitamos apoio para as iniciativas en materia turística que temos programadas”, engade.


Pola súa banda, desde A Coruña só piden ao Goberno de Galicia que atenda aos gobernos locais para traballar “de forma conxunta” no labor de lograr que a comunidade sexa “unha referencia en turismo responsable, sostible e de calidade”. Con esta colaboración, Galicia prepara o seu Ano Santo máis particular, onde os propios galegos, e non os peregrinos, parece que asumirán o papel protagonista. 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE