Barricadas en chamas contra o peche da fábrica de coches de Nissan en Barcelona

A multinacional promete non pechar as plantas de Ávila e Cantabria, pero confirma que deixará Cataluña. A presión de Francia ás súas empresas para que repatrien factorías fai temer que plantas como PSA Vigo poidan verse afectadas tamén a medio prazo.


|

A multinacional promete non pechar as plantas de Ávila e Cantabria, pero confirma que deixará Cataluña. A presión de Francia ás súas empresas para que repatrien factorías fai temer que plantas como PSA Vigo poidan verse afectadas tamén a medio prazo.





Traballadores de Nissan concentrados ás portas da planta de Montcada i Reixac (Barcelona) queiman na mañá deste xoves pneumáticos e mobles en protesta pola decisión da multinacional nipoa de pechar as súas instalacións en Catalunya.


Queima de pneumu00e1ticos ante o peche de Nissan en Barcelona





Os traballadores esixen un plan industrial para as factorías de Nissan en Catalunya que lles asegure o mantemento dos seus empregos e opóñense ao peche das plantas.



O anuncio prodúcese despois de semanas de rumores de peche da instalación catalá, cuxa persoal estaba en folga desde o pasado 4 de maio, e supón unha medida que se enmarca no novo plan estratéxico da automobilística, que contempla unha redución da súa forza de traballo global de ao redor de 20.000 persoas, o 15% do total.


A NOITE DO MÉRCORES FILTROUSE O PECHE DAS PLANTAS DE NISSAN


Nissan comunicou xa á súa dirección e ao ministerio de Industria o peche da súa planta de montaxe de Barcelona que supoñerá despedir a 3.000 traballadores directos e deixar no aire preto de 20.000 postos de traballo indirectos. 


Familiasnissan

A compañía xaponesa ha convocado este xoves ás 08.30 da mañá unha videoconferencia cos seus traballadores e sindicatos na que presentará un plan de reestruturación e fará oficial a decisión que supón a saída de Europa da compañía para replegarse aos mercados de Asia e Estados Unidos.


Nissan si manterá en España as súas factorías de Ávila –que transformou xa hai 2 anos– e a de Cantabria –que se dedica á fundición de pezas para a fabricación de motores–.


O peche da planta de Nissan en Barcelona é parte dun recorte da súa produción que pode alcanzar o 20% do total de fabricación e dunha deslocalización da firma automobilística que abandona o continente Europeo.


Segundo revelaron á SER fontes negociadoras dese plan de reestruturación, a decisión foi trasladada xa ao ministerio de Industria que asegurara que "Nissan Motor Ibérica é unha empresa emblemática da nosa industria e o Goberno de España vai defender a súa capacidade industrial e aos seus traballadores".


AVECÍÑASE UN COMPLEXO PROCESO DE DESPEDIMENTO


Os despedimentos no caso de Nissan van encarecer porque parte do seu persoal acolleuse aos ERTE que comezaron co estado de alarma e que permitiron á empresa aforrarse o pago de boa parte das cotizacións sociais dos traballadores.


Ao anunciar estes despedimentos, o Goberno reclamará a Nissan que devolva as exencións á Seguridade Social que recibiron o que encarecería aínda máis as rescisións de contrato, é dicir, que Nissan terá que pagar non só aos traballadores senón tamén á Seguridade Social polas cotizacións que se lle perdoaron.


A TRIPLA ALIANZA AUTOMOBILÍSTICA


Nissan encabezará a condución autónoma, Renault a arquitectura electrificada (ePT) e Mitsubishi a tecnoloxía híbrida enchufable.


A alianza automobilística Renault-Nissan-Mitsubishi presentou este mércores a súa nova estrutura operativa que contempla ceder o liderado en cada rexión a unha das súas marcas, que, á súa vez, tamén será a referencia en cada familia de modelos, mentres que as outras seguirán a senda marcada.


O CONCELLO DE BARCELONA PATINÓ COAS súas DECLARACIÓNS


Janet Sanz, segunda tenente de alcalde de Barcelona e responsable de Ecoloxía e Urbanismo, pediu o pasado 23 de abril de 2020 evitar que a industria automobilística reactívese en España cando termine a crise do coronavirus. 


Un mes e cinco días despois,  Nissan anunciou o peche da súa planta de montaxe de Barcelona. 


O sector do automóbil emprega a case 600.000 persoas en España, entre fabricación de vehículos, reparación, distribución e venda. A inmensa maioría atópase, na actualidade, sometida a diferentes Expedientes Temporais de Regulación de Emprego (ERTE) polo estado de alarma.


A tenente de alcalde de Ecoloxía, Urbanismo e Movilidad de Barcelona, Janet Sanz, nunha rolda de prensa telemática para anunciar o peche de 7 zonas da cidade cada fin de semana.


As palabras da tenente de alcalde de Ecoloxía, Urbanismo, Infraestruturas e Movilidad de Barcelona, Janet Sanz, foron realizadas xusto nun momento en que a pandemia está a facer efecto no sector indignaron ás patronais.


Foment do Treball tachou de inadmisibles as declaracións de Sanz chamando a evitar que se volvan a colocar no mercado os excedentes de produtos sen vender do sector automobilístico, nun debate da revista 'Ciclosfera': "Hai que evitar que isto se volva a reactivar".


Nun comunicado a patronal catalá sostivo que era unha ataque gratuíto e sen fundamento a un sector e a unhas empresas que son unha referencia de compromiso e valores coa cidade.


"A reconversión é o camiño iniciado hai anos porque o pide o mercado, os novos hábitos dos cidadáns, a dixitalización, e os requirimentos ambientais para loitar contra o cambio climático. Todo isto estase facendo con recursos para a innovación e a formación, e o compromiso co territorio e cos seus traballadores", defendía a patronal.


Nissan


Noutro comunicado , o presidente de Fecavem e o Gremi do Motor, Jaume Roura, pediu unha rectificación pública a Sanz ou a súa dimisión, así como "responsabilidades" á alcaldesa de Barcelona, Ada Colau.


"Desde Fecavem queremos unha resposta, unha desculpa e saber se estas afirmacións déronse co consenso do Goberno actual, con quen quero seguir entendéndonos", engadiu. 


A patronal considera unha "irresponsabilidade e unha falta de respecto inaceptables" aproveitar a crise sanitaria e económica para cargarse o sector, nas súas palabras.


A patronal vió "baleiro" o discurso de Sanz e criticou que non expuxese alternativas nin dese datos nin tivese en conta a reconversión e investimento que está a realizar o sector, ademais de lembrar que xera 143.000 postos de traballo directos e indirectos e factura 23.800 millóns de euros, que equivale a máis do 10% do PIB catalán.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE